2024-08-01, 10:19
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analking
Är välkänt med de sk knackningarna
Det är även välkänt att dessa "knackningar" har för stora laddningar och orsakar skada.
Sen så går det inte tillräckligt lång tid mellan knackning en och nästa bomb för att man ska hinna evakuera.
Citera
2024-08-01, 10:20
Medlem
Erik Östs avatar
En bra terrorist ledare är en död terrorist ledare, speciellt sådana som utnyttjat den sjuka flyktingindustrin och formligen vältrat sig i lyx fast på annan ort än de "kämpar" för.
Citera
2024-08-01, 10:21
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leckerlele
Ja absolut, för Mattias Karlsson har naturligtvis ett par tusen våldtäkter och mord på judar på sitt samvete. Jävla tönt, lägg ner.
Jaha, blev det tusen våldtäkter nu. Varför inte dra till med den klassiska siffran 6 miljoner när du ändå är igång.
Citera
2024-08-01, 10:27
Medlem
Israel har en vilja att använda sig det (ö)kända bibliska ordspråket: Öga för öga, tand för tand. Som härstammar från inte bibeln utan sumererna. Så nu går man efter varje ledare i Hamas. Judar (Israel) har dåliga erfarenheter från WWII att vända andra kinden till.

Iran blir ledsna i ögat då äcklet Ismail H blev avrättad (mördad) i Iran och nu är man tvungna att hämnas. Även stater kan förlora ansiktet.

Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Så vilka var det som attackerade Israel den 7e Oktober 2023? Hamas? Då är det Hamas fel att folk dör nu.

Om du är på Hamaslaget så hävdar du att du hade Casus belii för 7:e Okt. Ursprungskonflikten går tillbaks till 1920-talet. Och NF/FN oförmåga att stoppa den. Ett skäl var ju att ett världskrig kom i mellan och ändrade spelreglerna och fick de andra lagen att tröttna på bråkande MÖ-nissar. Så De fick var sin del av Kakan. Men först var inte palestinierna nöjda och nu är inte israelerna nöjda. Så man fortsätter bråka.

Casus belli

1 Stöld av palestinsk jord på västbanken

2 fem jvla röda kor varav en skulle slaktas på Tempelberget - kristna/judiska tokar* vill bygga det tredje templet. Muslimer vill förhindra det då det ligger en viktig moské på platsen.

Själv tycker jag ett är värst. Det gör även omvärlden och internationella domstolen. Jag tror inte på sagor så jag bryr mig inte om 5 röda kor, men WWIII kan alltså utbryta på grund av fem röda kor.

Hamas attack var fel. Men det tycker inte Team Hamas på grund av 1 och 2. Och allt ihop går tillbaks att Team Palestina och Team Israel vill ha samma kaka från runt 1920-talet.

*De komiska är att de samarbetar om detta men förväntar sig att den andra gruppen ska hamna i helvetet men de själva ska hamna i paradiset efter tredje templet och Messias dyker upp. Andra gången för Kristna och första gången för judarna.

https://www.youtube.com/watch?v=8Co3C7gXWGA
Citera
2024-08-01, 10:29
Avstängd
Tanachs avatar
Iran håller begravningsceremoni för matyren Haniyeh:
https://www.youtube.com/live/yjixuxV9c24?si=NBo_E9QuRcEJ-zPf
Citera
2024-08-01, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
F-35? Drönare? Raket från andra sidan gatan?

Senaste ryktena från Iran:

Den byggnad där Haniyeh var inhyst ligger i palatsstadsdelen Saadabad i norra Teheran. Även om Saadabad ligger avskiljt från Teherans myllrande centrum, så är stadsdelen lätt att hålla koll på från de höga berg som ligger strax norr om staden. Bergen är ett populärt utflyktsmål för bättre beställda Teheranbor. Här åker man slalom på vintrarna och här vandrar man längs med hundratals vandringsleder under andra årstider.

På en av dessa snitslade vandringsleder (mellan Tochal och Darband) från vilken man har en direkt siktlinje till den våning där Haniyeh befann sig, var en operatör utplacerad, som kunde skicka en Spike kortdistansrobot mot målet.

Information till operatören om bästa tid och plats kom från en av Haniyehs palestinska livvakter på plats inne i byggnaden. Denne man har tydligen samarbetat med Mossad sedan en tid tillbaka. Han hade enligt ryktena blivit djupt förnedrad av Haniyeh vid något tillfälle och samarbetet med israelerna var hans hämnd.

Livvakten är försvunnen, liksom operatören.

Haniyeh hade visst inte läst romersk historia. Man ska inte förnedra sina livvakter. Många romerska kejsare fick erfara konsekvensen av det. Enligt uppgift så slutade 48 procent av Secret Service agenterna efter 6 Jan. Så de också haft lite problem att skydda sina skyddsobjekt. Tips var snäll mot dina livvakter annars kan det lätt gå illa.

Eller så belyste de bara målet så Roboten från en F-35 kunde träffa lättare.

Eller så sprider någon ut detta för skydda sig själv

Hur som helst undrar hur många i den Iranska säkerhetstjänsten som man kommer ta i örat? Eller kan de ha varit inblandade?

En fråga hur många militära spaningssatelliter har Israel?
Citera
2024-08-01, 10:40
Medlem
Även Hamasledaren Mohammad Dayf är dödad.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/W0vx1r/israel-aven-hamasledaren-dayf-ar-dodad
Citera
2024-08-01, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Israel har en vilja att använda sig det (ö)kända bibliska ordspråket: Öga för öga, tand för tand. Som härstammar från inte bibeln utan sumererna. Så nu går man efter varje ledare i Hamas. Judar (Israel) har dåliga erfarenheter från WWII att vända andra kinden till.

Iran blir ledsna i ögat då äcklet Ismail H blev avrättad (mördad) i Iran och nu är man tvungna att hämnas. Även stater kan förlora ansiktet.

Om du är på Hamaslaget så hävdar du att du hade Casus belii för 7:e Okt. Ursprungskonflikten går tillbaks till 1920-talet. Och NF/FN oförmåga att stoppa den. Ett skäl var ju att ett världskrig kom i mellan och ändrade spelreglerna och fick de andra lagen att tröttna på bråkande MÖ-nissar. Så De fick var sin del av Kakan. Men först var inte palestinierna nöjda och nu är inte israelerna nöjda. Så man fortsätter bråka.

Casus belli

1 Stöld av palestinsk jord på västbanken

2 fem jvla röda kor varav en skulle slaktas på Tempelberget - kristna/judiska tokar* vill bygga det tredje templet. Muslimer vill förhindra det då det ligger en viktig moské på platsen.

Själv tycker jag ett är värst. Det gör även omvärlden och internationella domstolen. Jag tror inte på sagor så jag bryr mig inte om 5 röda kor, men WWIII kan alltså utbryta på grund av fem röda kor.

Hamas attack var fel. Men det tycker inte Team Hamas på grund av 1 och 2. Och allt ihop går tillbaks att Team Palestina och Team Israel vill ha samma kaka från runt 1920-talet.

*De komiska är att de samarbetar om detta men förväntar sig att den andra gruppen ska hamna i helvetet men de själva ska hamna i paradiset efter tredje templet och Messias dyker upp. Andra gången för Kristna och första gången för judarna.

https://www.youtube.com/watch?v=8Co3C7gXWGA

Att araber är efterblivna är ju inget nytt. Om alla skulle bråka om gränser som var vid 20talet för ett århundrade senare hade vi haft konstanta konflikter, speciellt när man betänker att Palestina aldrig existerat tidigare som en egen nation eller ens ett eget folk.

Judarnas tempel är bra mycket äldre än moskén Muslimerna byggde på den dock.
Citera
2024-08-01, 10:47
Medlem
Israel lyckas extremt väl med att plocka ut båda Hamas ledning och fotfolk. Målet lär vara att få bort Hamas en gång för alla.

De ser säkert hellre att Fatah går in i Gaza och tar över styret där.
Citera
2024-08-01, 10:54
Medlem
Känns riktigt bra att dessa terrorister får veta att de kan springa men aldrig gömma sig, oavsett så kommer en efter en av dem att avrättas!
Citera
2024-08-01, 11:01
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Den här insatsen är helt i linje med internationell konflikträtt. Haniyeh var ett legitimt mål i konflikten mellan Hamas och Israel.
Både ja och nej. Klart jag inte ställer mig emot förintelsen av Hamas. Men det bryter mot internationell lag att döda en politisk ledare på ett officiellt besök.
Dessutom har Israel likt USA agerat i andra länder territorium flera ggr nu på sistone och det är också mot internationell lag. En lag man kommit överens om tillsammans som ska gälla alla. Det har även utsetts arresteringsorder på Benjamin Netanjahu och man har bedömt ockuperingen av vissa områden av Israel som olaglig enligt internationella bestämmelser.
Ingenting sker och ingen som kan göra något verkar bry sig nämnvärt.
Därför säger jag att judarna har sina egna regler.
Judarna har inte rätt alls till "landet Israel" enligt mig.
Judarna har behandlat andra som judarna blev behandlade i nazi Tyskland, inte bara judar utan väldigt många andra folk grupper och handikappade men fine allt ljus på juden.
Nu är ju Hamas en hemsk organisation som jag vill ha så långt bort från saker jag tycker.om som möjligt.
Men dom har tagit på sig rollen som den som slår mot den olagliga ockupationen.
Jag har ingen lösning faktisk för ingen kommer överens.
Jag tycker alla judar med dubbla medborgarskap kan lämna Israel. Om man står emot massinvandringen här och stödjer Israels i Palestina är man en hycklare. Punkt slut. Man ser olika regler för olika folkslag vilket i sig är korrekt rasism. Utan USAs krig och anfall samt Israels vara eller icke vara är grunden till alla våra flyktingar.
Dessutom går mycket av det som sker under kriget mot terrorism vilket ger försäkringsbolag frihet från att betala stater så då faller hela notan på skattebetalarna, i alla led. Bidrag, vapen köp osv osv osv

Israels ockupation och behandling av Palestina är grunden till vad som sker nu, inte Hamas. Hamas är det träd som vuxit sig stark, planterad av Israel genom förtryck, likt ISIS av USA.
Citera
2024-08-01, 11:04
Medlem
Solstol28s avatar
Vad är detta för vapen?? https://www.alloubnania.com/images/mainpage/CMAHMYLDHV.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in