Citat:
Ursprungligen postat av
GiatarrNenne
Den här insatsen är helt i linje med internationell konflikträtt. Haniyeh var ett legitimt mål i konflikten mellan Hamas och Israel.
Både ja och nej. Klart jag inte ställer mig emot förintelsen av Hamas. Men det bryter mot internationell lag att döda en politisk ledare på ett officiellt besök.
Dessutom har Israel likt USA agerat i andra länder territorium flera ggr nu på sistone och det är också mot internationell lag. En lag man kommit överens om tillsammans som ska gälla alla. Det har även utsetts arresteringsorder på Benjamin Netanjahu och man har bedömt ockuperingen av vissa områden av Israel som olaglig enligt internationella bestämmelser.
Ingenting sker och ingen som kan göra något verkar bry sig nämnvärt.
Därför säger jag att judarna har sina egna regler.
Judarna har inte rätt alls till "landet Israel" enligt mig.
Judarna har behandlat andra som judarna blev behandlade i nazi Tyskland, inte bara judar utan väldigt många andra folk grupper och handikappade men fine allt ljus på juden.
Nu är ju Hamas en hemsk organisation som jag vill ha så långt bort från saker jag tycker.om som möjligt.
Men dom har tagit på sig rollen som den som slår mot den olagliga ockupationen.
Jag har ingen lösning faktisk för ingen kommer överens.
Jag tycker alla judar med dubbla medborgarskap kan lämna Israel. Om man står emot massinvandringen här och stödjer Israels i Palestina är man en hycklare. Punkt slut. Man ser olika regler för olika folkslag vilket i sig är korrekt rasism. Utan USAs krig och anfall samt Israels vara eller icke vara är grunden till alla våra flyktingar.
Dessutom går mycket av det som sker under kriget mot terrorism vilket ger försäkringsbolag frihet från att betala stater så då faller hela notan på skattebetalarna, i alla led. Bidrag, vapen köp osv osv osv
Israels ockupation och behandling av Palestina är grunden till vad som sker nu, inte Hamas. Hamas är det träd som vuxit sig stark, planterad av Israel genom förtryck, likt ISIS av USA.