2024-08-01, 09:33
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snarka
Trams, 0,000001% kanske är så och då anser jag att det är bättre att "fälla" än "fria"

Det får stå för dig, min erfarenhet säger annat. Givetvis kan dysfunktionella föräldrar och uppväxt spela in, men det finns även en hel drös bostavs-barn som fötts med skruvar lösa som inte går att skruva åt pga diagnoser. Att föda/få barn är lite av ett lotteri, om sanningen ska fram. Och vi vet inte hela sanningen om dessa barn ännu.
Citera
2024-08-01, 09:34
Avslutad
Ingen som hade fler videoklipp? Märkligt fan..brukar ju läggas upp flitigt..den på 40sek har vi sett redan.
Citera
2024-08-01, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Hur vet du det? Människor föds faktiskt (ibland) med skruvar lösa eller trasiga kontakter. Behöver inte ha med uppfostran att göra för fem öre.

Nja du pratar om en väldigt låg % dom flesta som blir såhär dåliga har formats av samhället, miljön. Har du inte läst och fått en inblick i sicka liv dessa ungar har haft? De var aldrig snack om att de skulle bli bättre, detta är en produkt av misslyckade socialkärringar som bedömer helt åt helvetet och SIS hem som skolar in unga tjejer in i tyngre kriminalitet. Om du sätter 10 person som alla lider av problem och är fyllda av hat, vad tror du kommer hända med dessa människor om något år?

Kan det vara så att de får utlopp av hatet genom att befria sig från känslorna genom att dominera, förnedra och beröva en annan människa livet? Våld föder våld som man brukade säga en gång i tiden.
Citera
2024-08-01, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Ja du, enda partiet som vill göra något drastiskt och ändra riktning är ju faktiskt SD så man förstår varför många väljer att rösta på dem. Även många invandrare som bor i de utsatta områdena och som drabbas av våldet.

De som ropar efter mer pengar och höjd skatt verkar inte fatta att det nuvarande upplägget är helt kontraproduktivt och att det måste till något helt annat.

Många av de här ungdomarna vill inte rehabiliteras de vill vara kriminella och ha den livsstilen. Det måste till något helt annat.

Många trasiga barn blir tagna från sina dysfunktionella uppväxtmiljöer, satta i olika dysfunktionella statliga inrättningar, vilket i slutändan ofta resulterar i dysfunktionella vuxna som själv får dysfunktionella barn.

Var finns traumavården för omhändertagna barn här? Chansen för dem att att återhämta sig i en trygg uppväxtmiljö?
Soc är inga psykologer eller kan säkerställa psykologhjälp eller behandlingscenter, de saknar helt de verktygen trots att det är den enda kategorin människor de jobbar med. Övriga institutioner de placerar omhändertagna till är rena rövarkulorna.

Många barn har multipla bokstavsdiagnoser som inte är annat än Ptsd av obearbetade barndomstrauman. Detta medicineras och självmedicineras…i en jäkla hård miljö.

Jo grannländer jobbar hårt för nationell sammanhållning, fred och trygghet för sina borgare, vilket de belönas med lojalitet till sittande makt.

I Svenska klassamhället är det till stor del tvärt om.

Som sagt staten gör grova pengar på kriminalitet samtidigt som man håller nere kostnader för tex traumabehandling av omhändertagna trauma barn men även tullkontroller/tullbefogenheter mm.

Svenska staten är inte på det sättet lojal mot sina medborgare.
Citera
2024-08-01, 09:38
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Nja du pratar om en väldigt låg % dom flesta som blir såhär dåliga har formats av samhället, miljön. Har du inte läst och fått en inblick i sicka liv dessa ungar har haft? De var aldrig snack om att de skulle bli bättre, detta är en produkt av misslyckade socialkärringar som bedömer helt åt helvetet och SIS hem som skolar in unga tjejer in i tyngre kriminalitet. Om du sätter 10 person som alla lider av problem och är fyllda av hat, vad tror du kommer hända med dessa människor om något år?

Kan det vara så att de får utlopp av hatet genom att befria sig från känslorna genom att dominera, förnedra och beröva en annan människa livet? Våld föder våld som man brukade säga en gång i tiden.

Well, jag håller med dig till fullo, mina inlägg berättar ungefär samma. Jag har läst tråden, men det förklarar inte om de är födda med lösa skruvar eller har uppfostrats av vargar.
Citera
2024-08-01, 09:41
Medlem
Citat:
Well, jag håller med dig till fullo, mina inlägg berättar ungefär samma. Jag har läst tråden, men det förklarar inte om de är födda med lösa skruvar eller har uppfostrats av vargar.

Skruvarna går ej att dra åt om dom ens har några
Citera
2024-08-01, 09:43
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Skruvarna går ej att dra åt om dom ens har några

Well, så kan det vara.
Citera
2024-08-01, 09:46
Medlem
Blir det ngn FUP på detta eller uteblir det pga låg ålder på MGM
Citera
2024-08-01, 09:48
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartbonde
Ingen som hade fler videoklipp? Märkligt fan..brukar ju läggas upp flitigt..den på 40sek har vi sett redan.
Det finns bara ett klipp och det är det på 40 sekunder.

Folk trollar bara för att skapa hysteri.
Citera
2024-08-01, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Många trasiga barn blir tagna från sina dysfunktionella uppväxtmiljöer, satta i olika dysfunktionella statliga inrättningar, vilket i slutändan ofta resulterar i dysfunktionella vuxna som själv får dysfunktionella barn.

Var finns traumavården för omhändertagna barn här? Chansen för dem att att återhämta sig i en trygg uppväxtmiljö?
Soc är inga psykologer eller kan säkerställa psykologhjälp eller behandlingscenter, de saknar helt de verktygen trots att det är den enda kategorin människor de jobbar med. Övriga institutioner de placerar omhändertagna till är rena rövarkulorna.

Många barn har multipla bokstavsdiagnoser som inte är annat än Ptsd av obearbetade barndomstrauman. Detta medicineras och självmedicineras…i en jäkla hård miljö.

Jo grannländer jobbar hårt för nationell sammanhållning, fred och trygghet för sina borgare, vilket de belönas med lojalitet till sittande makt.

I Svenska klassamhället är det till stor del tvärt om.

Som sagt staten gör grova pengar på kriminalitet samtidigt som man håller nere kostnader för tex traumabehandling av omhändertagna trauma barn men även tullkontroller/tullbefogenheter mm.

Svenska staten är inte på det sättet lojal mot sina medborgare.

Håller med till 100 procent! Det är ungefär som invandringen man har tagit in hur många som helst utan att tänka på konsekvenserna och vad som behövs för bästa möjliga integration.

Precis som du säger har många av ungdomarna mycket trauma och diagnoser, tickande bomber. De skulle behöva hamna i annan miljö med rätt behandling. Så sätter man de samman på privata HVB hem helt utan kontroll. Outbildad personal. Eller SiS hem som många till och med rymmer från. Det blir ju som en skola i kriminalitet och anti-socialt leverne. Det är för slappt!
Citera
2024-08-01, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darwinia
okej tack. tycker att dessa fall borde vara helt öppna oavsett ålder. och att livstid borde införas för yngre personer.

vad var orsaken till att hon dog? tejpa dem både mun och näsa eller gav dom knivhugg mot henne? eller det kanske inte är känt en

I den horribla filmen som finns är hon tejpad över benen, händerna och över minnen. Ej näsan. Men det är ju bara en kort sekvens av den stackars flickans lidande.
Citera
2024-08-01, 09:56
Medlem
Citat:

De där staten skulle kommit in och bedömt. Men istället så märker vi i dessa extrema fall att något är fel i processen i hur vi vårdar kidsen i samhället. Hade man kunnat se och bevisa att kidsen har skruvar som är lösa så är det ett brott att slänga in dom i ett SIS hem när de egentligen är i behov a psykiatri
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in