2024-08-01, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Sett videon. Dessa två kvinnliga varelser ska aldrig se frihetens ljus. De har ingen framtid som fungerande människor.

Var är klippet? Den i början av tråden verkar inte funka.
Citera
2024-08-01, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Jag tycker det är att gå en smula över gränsen, att hänga ut flickornas föräldrar och släktingar i tråden. Det blir en digital skampåle. Jag förstår hatet. Men än så länge vet vi inte hela sanningen om detta mord, eller sanningen om de två (tre?) gärningsmännen. Jag känner också frustration över det misslyckade invandrings- och integrationsexperimentet, ska tilläggas.
Sanningen är ju att de mördad Emilia
Citera
2024-08-01, 09:22
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Sanningen är ju att de mördad Emilia

Absolut. Men vi har inte hela bilden ännu, det är det jag menade.
Citera
2024-08-01, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av decatre
Var är klippet? Den i början av tråden verkar inte funka.

Den funkar.
Citera
Avstängd
Citat:
Jag tycker det är att gå en smula över gränsen, att hänga ut flickornas föräldrar och släktingar i tråden. Det blir en digital skampåle. Jag förstår hatet. Men än så länge vet vi inte hela sanningen om detta mord, eller sanningen om de två (tre?) gärningsmännen. Jag känner också frustration över det misslyckade invandrings- och integrationsexperimentet, ska tilläggas.
Självklart ska flickornas föräldrar och släktingar hängas ut, det är dom är bakgrunden till hur tjejerna uppfostrats och levt!!
Citera
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Har ni tänkt på att det är ingen politiker som har uttalat sig gällande mordet? Helt tyst! Semestertider men ändå. Jag tycker det är anmärkningsvärt.

Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Media har gett det rätt mycket uppmärksamhet och precis som du säger så är det extremt märkligt att inte politiker går ut och pratar om dessa SIS hem, socialen osv osv. Men det är som att vända på en möglig Sten, det kommer krypa ut en massa obehagliga saker som politiker vet om.

Socialen och SIS -hem har ofta mega problem som politikerna ogärna vill peta på. I dessa fall så blev ju ungarna värre av ”hjälpen” de erbjöds av staten. Dom som sitter i SIS hem resonerar väl att du kan spränga, döda eller gör precis vad du vill. De har ju redan visat att bli omhändertagen av staten är inte så jäkla allvarligt och du hänger ju med likasinnade
Det kan man undra! Var håller jusitieminister Gunnar "presskonferensen" Strömmer hus när tiktok-flickor slår ihäl varandra. Anser han brottet inte är av den dignitet att det av honom kräver den sedvanliga presskonferensen så vore det ansvarsfullt - givet sin roll som högsta minister för upprätthållandet av ordingen i vårt land - att han säger några väl valda och lugnande ord på brottsplatsen - om han kommer upp ur solstolen och inte tycker det är pinsamt att upprepa samma vi-har-hört-det-förut för femtielfte gången
Citera
2024-08-01, 09:27
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Vad menar du med hela sanningen? Vi vet ju vad dessa monster gjort, menar du att det finns förmildrande omständigheter? Varje människa vet väl att det är fel att skada andra. Vilken hemsk uppväxt man än har.
Citera
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snarka
Självklart ska flickornas föräldrar och släktingar hängas ut, det är dom är bakgrunden till hur tjejerna uppfostrats och levt!!

Hur vet du det? Människor föds faktiskt (ibland) med skruvar lösa eller trasiga kontakter. Behöver inte ha med uppfostran att göra för fem öre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartbonde
Det handlar om barn till en bunt misslyckade dysfunktionella föräldrar och har inget med politiker att göra. Nog därför.

Det har du alldeles rätt i!

Det är ju trams att tro politiken detaljstyr våra liv.

Vi har våra liv att svara och ansvara för.

Dessa föräldrar, zigenare till 13-åringen och en irakiskt missbrukare och som upplät sin dotter för sexuella aktiviteter åt sin sambo, är de som är ansvariga för sina barn. Att de hamnade på institutioner är inte politikernas fel eller ansvar.

Misslyckandet med barnen började tidigt!

Att dessa två missfoster redan nu nått botten av en människas liv är bara djupt tragiskt.
Citera
2024-08-01, 09:30
Avstängd
Citat:
Hur vet du det? Människor föds faktiskt (ibland) med skruvar lösa eller trasiga kontakter. Behöver inte ha med uppfostran att göra för fem öre.
Trams, 0,000001% kanske är så och då anser jag att det är bättre att "fälla" än "fria"
Citera
2024-08-01, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Det har du alldeles rätt i!

Det är ju trams att tro politiken detaljstyr våra liv.

Vi har våra liv att svara och ansvara för.

Dessa föräldrar, zigenare till 13-åringen och en irakiskt missbrukare och som upplät sin dotter för sexuella aktiviteter åt sin sambo, är de som är ansvariga för sina barn. Att de hamnade på institutioner är inte politikernas fel eller ansvar.

Misslyckandet med barnen började tidigt!

Att dessa två missfoster redan nu nått botten av en människas liv är bara djupt tragiskt.

Det jag menade var att samhället misslyckats då man tillåter de här människorna bete sig som de gör utan konsekvenser. Det är alldeles för lamt.
Citera
2024-08-01, 09:33
Medlem
Är det så jävla svårt att förstå vem som bär ansvar för dessa missfoster till ungarna, så många gånger har ni väl läst här nu så det har gått in
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in