2024-07-31, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Hur ska ett krig mot Iran ens gå till? Det går inte att invadera Iran. Det är omöjligt. Det skulle bli katastrofala förluster för USA och Israel.

Det finns egentligen bara ett vettigt sätt att attackera Iran på och det är via luften. Slå ut viktiga funktioner.

Vem har hotat med fullskalig invasion av Iran?
Citera
2024-07-31, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Nej, Israel kan inte vara säkra på att Trump är 100 % lojal med dom. Och som jag skrev, kan de ännu mindre vara säkra på att han vinner. Därför är det en viss, kalkylerad, risk att gå "bakom ryggen" på nuvarande administration i USA.

De kan inte vara säkra på att han vinner, men om han vinner så kommer han tvångsmässigt att stå bakom Israel jo.
Citera
2024-07-31, 23:46
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storgatan19
Vem har hotat med fullskalig invasion av Iran?

Ingen, än så länge. Jag tror inte att det kommer hända heller med tanke på konsekvenserna.
Citera
2024-07-31, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Korrekt. Men Israels regering skiter egentligen i gisslan. De vill bara ha en förevändning att utplåna Gaza samt ta ytterligare mark runtom landet.

Du har uppenbarligen missat att de amerikanska medborgarna som hålls gisslan börjar uppmärksammas i USA?

Att en enda attack mot en hamn i Jemen betyder att Houthi’s inte orkar attackera fraktfartyg i röda havet på över en vecka?

Att en väldigt viktig person för Hamas som står som garant för fortsatt ofred och elände, röjs ur vägen?

Det börjar bli absurt, hur länge tänker Hamas hålla gisslan? Tills Israel tillåter sin egen upplösning som stat? Tills alla judar är döda?
Gaza-bor som gillar att leva borde vara glada för att det korrupta äcklet är död.
Citera
2024-08-01, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Du har uppenbarligen missat att de amerikanska medborgarna som hålls gisslan börjar uppmärksammas i USA?

Om Israel kunde attackera USS Liberty 1967 där 34 dog utan konsekvenser över huvud taget från USA, så kan nog dessa amerikanska gisslor dö utan att USA gör ett skit mot Israel. De kan alltid skylla på Hamas.
Citera
2024-08-01, 01:34
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frakta99
Antagligen drönare.

Nope. Precisionsmissil.
” Roboten som dödade Hamasledaren Ismail Haniya natten mot onsdag träffade honom "direkt", sade Hamas biträdande chef i Gaza, Khalil Al-Hayya, med hänvisning till vittnen som varit med Haniya i Iran.
Som ett resultat av robotanfallet förstördes fönster, dörrar och väggar i hans rum, berättade Al-Hayya på en presskonferens i Teheran.”
Senast redigerad av Mindbusiness 2024-08-01 kl. 01:49.
Citera
2024-08-01, 01:37
Medlem
Israel ser ut att förlora det höga spel man sysslat med länge. Det är lätt att förstå Hamas. Decennier av markstöld, folkmord, krigsbrott, belägring av Palestina och en israelisk elit som kräver att araberna slickar deras skor.

Tror att den lille juden Bibi har spräckt sig. Han vet att om han inte fortsätter denna politik är han historia.

Det är lika bra att ge de dryga Israelerna på käften en gång för alla. Jag avskyr araber men rätt ska vara rätt. Tänder det på ordentliht får nog lille Bibi rejält att göra. Om araberna utlyser Jihad kommer varenda muslim som kan åka dit och kriga.

Mordet på Hamas ledare kan mycket väl bli slutet för Idrael som stat.

Ryssarna har fullt upp i Ukraina. USA hamnat i en svår sits då den lille juden måste vara en riktig jävla huvudvärk för dem. Inte ens USA kan blunda för folkmord hur länge som helst. Och försöker Iran invadera Israel tror jag INTE vi får se amerikanska marktrupper i Israel. Döda amerikanska soldater är inte bra för opinionssiffrorna.

Om Iran och dess "allierade" börjar vinna mark i Israel så kanske till och med lille Erdogan skickar över några gubbar till de bakre leden för att visa hur stor kuk han har.

Jag tror inte Israel vågar sig på kärnvapen. Gör man det mot Iran lär väl Iran kontra med samma mynt. Dessutom vet ledarna för varenda kärnvapennation att det land som blir först med att använda dem kommer att uteslutas ur världgemenskapen i all evighet. Gissningsvis även därför Putin inte vågar röja väg med taktiska kärnvapen i Ukraina.

Israel kan aldrig vinna över tokiga och galna araber och muslimer. De är duktiga på gerillakrigföring och kommer ge Israelerna ett rent helvete om de tar sig in på israelisk mark. Glöm inte att Sovjet försökte utplåna talibankräken i Afhanistan. Till slut fick de dra hem med svansen mellan benen 15 000 döda soldater senare.

Nej, lille Bibi har nog tagit sig vatten över huvudet den här gången och på köpet startar han ett storkrig som kan sluta rejält illa för Israel. Dock inte mig emot.
Senast redigerad av Snorrelino 2024-08-01 kl. 01:41.
Citera
2024-08-01, 01:38
Medlem
Kalliss avatar
Jag röstar för krig mot Iran

Det måste få ett slut nu
Senast redigerad av Kallis 2024-08-01 kl. 01:43.
Citera
2024-08-01, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ullwandstrasser
Kan inte förstå mig på folk som säger saker som
”Dö terroristjävel dö”
”Ska korka champagnen”
”Åh vad glad jag blir”

Ni är lika vidriga som personen som blev bombad.
Att ni förespråkar krig, och klappar händerna åt Israel visar bara hur hjärntvättade ni är.
Inget kommer bli bättre i världen av detta, det kan jag lova.
Allt krig är förenat med misär, vänta bara tills Nato rycks in i krig, då ni själva (män mellan 18-60) inte får lämna landet, och ni måste kriga för ett land ni egentligen föraktar.
Då ska vi se hur god champagnen är…

Hat föder hat

Make peace, not war.

Hamas vill inte ha fred. Hade de velat ha det hade de släppt alla gislan och gett upp. Men det vägrar dom att göra. Ju fler hamas höjdare som dör ju bättre och svårare får Hamas under marken att samordna sin organisation.
Senast redigerad av Kratatch 2024-08-01 kl. 01:48.
Citera
2024-08-01, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Hamas vill inte ha fred. Hade de vleat ha det hade de släppt alla gislan och gett upp. Men det vägrar dom att göra. Ju fler hamas höjdare som dör ju bättre och svårare får Hamas under marken att samordna sin organisation.

Börja med att fundera över varför Hamas är så förbannade. Israel har målmedvetet och avsiktligt stulit palestinsk mark i decennier. I det avseendet är Netanyahu ett lika stort svin som Putin. Glöm inte att Isrsel nyligen fälldes i Haag för bl.a. stöld av palestinsk mark.
Citera
2024-08-01, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorrelino
Börja med att fundera över varför Hamas är så förbannade. Israel har målmedvetet och avsiktligt stulit palestinsk mark i decennier. I det avseendet är Netanyahu ett lika stort svin som Putin. Glöm inte att Isrsel nyligen fälldes i Haag för bl.a. stöld av palestinsk mark.

För att de är inavlade judehatare. Judea är ockuperat av Araber.
Citera
2024-08-01, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Är det inte jättekonstigt om man ser till internationell rätt, att ledaren för en terroristorganisation kan svassa runt helt öppet i Quatar och Iran, och bli bjuden på party med Irans president? Om rätt hade varit rätt så skulle han ju ha gripits och överlämnats till Haag tänker jag?

Tycker det känns lite som om Breivik skulle ha fått fristad här i Sverige, och sen blivit bjuden på kungens födelsedagsfest...

Beror på vilka avtal man har. Tvivlar starkt på att Qatar och Iran skrivit på något avtal som gör att de måste utelämna personer till Haag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in