2024-07-31, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Nej det finns flera klipp dom turades ju om att filma, en misshandlade & en filmade sen bytte dom.

Fast är det ens någon som sett en sådan film?
Det påstås ju allt möjligt men man återkommer du alltid enbart till filmen på 39 sekunder. Som förvisso är rätt otäck men inte speciellt våldsam.
Citera
2024-07-31, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Är det inte mest för brottsoffrets och hennes anhörigas skull som man inte vill att sådant sprids. Det blir liksom ett extra övergrepp att folk ska sitta efter hennes död och titta på vad hon blev utsatt för.

Nej, förtalet är mot de som begår handlingen. Har någon inte dömts så är det förtal även om det fastnar på film. Vilket är helt sjukt
Citera
2024-07-31, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petronix
Vill inte titta, men vad händer i videon? Vad får man se?
BO ligger på en gräsmatta med silvertejp runt anklarna och munnen. En tjej sitter gränsle över henne och håller ner henne samt slår henne i ansiktet. Tjejen som filmar hotar skära halsen av henne med kniven hon håller i handen och viftar med. BO är uppenbarligen panikslagen och fylld av dödsångest (försöker skrika och komma loss).

Inget blod.
Senast redigerad av ladicius 2024-07-31 kl. 19:41.
Citera
Medlem
i.doserings avatar
1. Trist med all rasism. Vi pratar om människor.
Finns också väldigt många sk ”etniska svenskar” som inte klarar sitt föräldraansvar. Många.

2. Vore fint om vuxna som inte kan ta hand om sig själva slutar föda barn? (ja men så ser inte verkligheten ut) Och vad skulle vi då få för land? Ska vi sterilisera människor? (igen) och sen behöva stå i Riksdagen och be om ursäkt om 50 år? Vilka ska vi sterilisera? Kräks vid tanken.

3. Hade varit ännu finare om dessa tre tjejer hade fått varaktiga familjehem i tidig ålder. Finns väldigt många i vårt land som hade kunnat bli kärleksfulla föräldrar. Som inget hellre önskar. DÄR har landets socialnämnder något att fundera över. Läste någonstans att BO hystats runt 17 (!) ggr. Rimligheten i det?

4. Stackars stackars BO som fick uppleva denna skräck. Filmen? Jag beklagar att den sprids med tanke på närstående. Och för respekt för just BO:s integritet.
Vi vet inte och kommer aldrig få veta vad hon hade velat.

Nu lämnar jag denna tråd. Är lite ny här på denna plattform. Tycker mycket är skit men uppskattar också att det är högt i tak och värnar yttrandefriheten även om jag inte alltid håller med.

RIP
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibululan
Frågan är vem som spridit filmen, har asen själv delat den innan dom blev gripna?
Mördar man nån, filmar och sprider så ska man ha livstids fängelse oavsett ålder.

Om jag förstår det rätt har de sänt live i en gruppchatt så andra har kunnat se.
Citera
2024-07-31, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moeebreezzy
Har du sett videon?

Nej det har jag inte. Jag har tillräckligt med fantasi och behöver inte göda den.
För mig blir det ytterligare ett övergrepp på den stackars flickan att "alla" ska se hur hon lider och mister livet.
Samma sak med videor på skadade människor i bilolyckor och liknande - det är integritetskränkande för offren!
Fy!
Citera
2024-07-31, 19:40
Medlem
Hoppas alla gärningskvinnor hängs ut ordentligt med namn och bild. Och hoppas den informationen ligger kvar till beskådan i 100 år. Alla ska veta vad de har gjort och det ska inte glömmas bort.

Från rättsväsendet kommer de inte få något straff.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det bästa för barnen som lever i dåliga miljöer vore att de omhändertogs tidigt och fick adopteras av människor som längtar efter barn. Att låta barn som far illa leva kvar i en destruktiv miljö år efter år gör att de skadas för livet. Föräldrarna får nya chanser om och om igen medans åren går och skadan blir kronisk. Detsamma gäller barn som lever i kriminella miljöer. Låt de adopteras bort tidigt till människor som längtar.

Ja, det har du helt rätt i. Jag har själv tidigare skrivit om detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
BO ligger på en gräsmatta med silvertejp runt anklarna och munnen. En kille sitter gränsle över henne och håller ner henne samt slår henne i ansiktet. Tjejen som filmar hotar skära halsen av henne med kniven hon håller i handen och viftar med. BO är uppenbarligen panikslagen och fylld av dödsångest (försöker skrika och komma loss).

Inget blod.

En kille?
Du får nog titta igen.
Citera
Medlem
Ghostisssen20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
BO ligger på en gräsmatta med silvertejp runt anklarna och munnen. En kille sitter gränsle över henne och håller ner henne samt slår henne i ansiktet. Tjejen som filmar hotar skära halsen av henne med kniven hon håller i handen och viftar med. BO är uppenbarligen panikslagen och fylld av dödsångest (försöker skrika och komma loss).

Inget blod.

Det är ej en kille som sitter över henne, det är en tjej.
Citera
2024-07-31, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miradoux
Hon förblödde tydligen efter ett kraftigt knivhugg i låret.

Källa på det?
Citera
2024-07-31, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CJ11
Nej, förtalet är mot de som begår handlingen. Har någon inte dömts så är det förtal även om det fastnar på film. Vilket är helt sjukt

Det stämmer inte utan det är ju de ytterst känsliga uppgifterna som avser bo som det tar sikte på.

Det avgörande är att det ska vara integritetskänsligt det material som sprids vilket det i det här fallet verkligen inte är någon tvekan om att det är.
Senast redigerad av Mellanting 2024-07-31 kl. 19:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in