2024-07-31, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filosofen12
Motiv ?
2 cigg fattades i marlboropaketet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filosofen12
Motiv ?

Offret har kallat någon hora. Jag skäms av att bara skriva att det inte finns mer motiv.
Citera
Medlem
Får dessa tjejer komma ut efter ett par år har alla ungdomar lyckats lura svenska rättssystemet, det stämmer att vi saknar konsekvenstänkande innan en viss mognad men det stämmer också att vi till viss del är medvetna om den när den är till ens egen fördel, livstid inget annat är det som gäller desto fortare första domen av det slag kommer i Sverige desto tidigare kommer vi se färre unga begå grova våldsbrott. Vilket kommer indikera på att dem har ett konsekvenstänkande i vilket fall.
Citera
2024-07-31, 13:59
Medlem
Jag önskar att vi hade öga för öga, tand för tand-straff här. Att man straffas på samma sätt som det man ställt till med..
Citera
2024-07-31, 13:59
Medlem
Vidriga jävla horungar, varenda en av dom som varit direkt inblandade eller känt till att detta skulle ske. Jag hoppas deras liv blir ett rent helvete tills dagen dom dör.
Citera
2024-07-31, 14:00
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Ja om hon "bara" blivit omhändertagen av SOC så vet jag inte om de har befogenhet att ta hennes mobil ifrån henne.

Men jag vet inte.

Den skulle ju kunna "gå sönder".....ramla mycket hårt i golvet, typ. Små olyckor händer ju då och då....

Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Sorgligt att se. Alla här, så väl offret som förövarna, har antagligen varit med om saker i sin barndom som inget barn ska behöva uppleva.

Det sociala arvet slår till igen.

Tja, fattigdomen har ju ökat de sista 30 åren, då skattesänkningar och sådant varit poppis bland de styrande.

Jag hoppas att alla i Sverige är jätteglada över 500-hundringen de har mer i månaden istället för fungerande psykvård, socialvård, missbruksvård, traumavård, m.m.

Citat:
Ursprungligen postat av trazdockans
Polisen: Film sprids på mordet på Emilia

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wgrnvo/video-fran-mordet-pa-emilia-i-landskrona-sprids-polisen-kan-inte-stoppa?utm_source=iosapp&utm_medium=share

Kass han är alltså, även här, konstapel K P. Han kunde väl åtminstone påtala olämpligheten i att sprida materialet. Men jag får intrycket att han mest suckar och rycker på axlarna åt det.

Ni vuxna människor här som sprider filmen, ni är inte ett dugg bättre än snorungarna som sprider den på sociala medier.

Citat:
Ursprungligen postat av Sjukassan
Ja svårare så är det inte. Men vem vet de kanske trigga varandra i gruppen med..

Du Sjukassan, det finns företag som "städar" nätet, speciellt när någon dött, ni borde få hjälp med pengar till det.....döda länken!

Något polisen borde känna till.....
Citera
Medlem
Jävlar i helvete vad jag hade velat slå ut varenda jävla tand & knäcka varenda ben på dessa 2 äckliga blattehoror. Fyfan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salcon
Får dessa tjejer komma ut efter ett par år har alla ungdomar lyckats lura svenska rättssystemet, det stämmer att vi saknar konsekvenstänkande innan en viss mognad men det stämmer också att vi till viss del är medvetna om den när den är till ens egen fördel, livstid inget annat är det som gäller desto fortare första domen av det slag kommer i Sverige desto tidigare kommer vi se färre unga begå grova våldsbrott. Vilket kommer indikera på att dem har ett konsekvenstänkande i vilket fall.

Håller med, konsekvenstänk eller ej. Dom veeeeeet om att det är fel det dom gör. Dom skiter bara fullständigt i vilket 🤮
Citera
2024-07-31, 14:01
Medlem
Jag kokar inombords!! Stackars tjej!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Offret har kallat någon hora. Jag skäms av att bara skriva att det inte finns mer motiv.

Ok , inte förvånande att det räcker för ett brutalt mord när vi har o göra med den typen av vidriga människor..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Vidrigt! Å sen det där jävla förortstugget på invandrarsvenska. -jag klipper av din tunga.

Båda tjejerna är skyldiga och ska inte släppas ut. Skicka tjejerna med deras familjer till det skräpland som de kommer ifrån.

Jag ser bara en lösning: Att allmänheten organiserar sig, besöker flickornas familj och informerar om att familjerna inte längre är välkomna i landet och gör klokt att flytta av egen fri vilja. Och givetvis att deras barn kommer straffas oavsett.

Tjejerna som gjort detta behöver behandlas likvärdigt av samhället.
Och familjen ska givetvis få chansen att flytta av fri vilja, men tar man inte ansvar för konsekvenserna av sina egna barns agerande så bör även dessa bestraffas.

Rättsväsendet kan man helt skippa.
Det kommer på sin höjd bli en klapp på axeln och bo på något trevligt internat.
I princip en uppmuntran att fortsätta med det här.
Staten står på mördarnas sida.
Citera
2024-07-31, 14:02
Medlem
Extremeflys avatar
Varför skriver Aftonbladet att de sprids en video som visar mordet? Filmen här visar ju inte något mord utan mer överfall vilket inte är dödande. Finns de fler filmer eller en längre variant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in