2024-07-31, 16:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Har också tänkt på det, antroposofi. Vad som pekar på det är dotters boende under skoltiden som pappan har hyllat. Det ligger i Järna och antroposofin har starkt fäste där. Något mer konkret har inte framkommit, vad jag vet.

Angående skolgång för funktionsnedsatta brukar de gå anpassat upp till slutfört gymnasium. Har ingen koll på vad de gör, pyssel och klappa hästar finns på bild med dottern. Vad som framkommit är att dottern är analfabet.
Antisarna brukar ha mycket goda resultat också med våldsamma brukare, trots att de håller medicinering så låg som möjlig.
Många behöver inte medicin alls i deras vård, men kan ändå hållas lugna och fungerande.
Om hon bott där så undrar man ju varför hon inte fått vara kvar. Var det för dyrt.
Citera
2024-07-31, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
De 4 sista kan man inte se där

Kolla polisanmälningarna, där finns hans fyra sista
Citera
2024-07-31, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiesp
Om de vägrar mejla filer brukar många tingsrätter erbjuda möjlighet att besöka och få ut på USB, brukar kosta nån hundring. Har själv gjort det för Göttschetråden. Bara man har målnummer så, kontant betalning med anonymitet också.

Orkar inte köra 4 timmar enkel resa för det. Nån måtta får det vara med engagemanget.
Citera
2024-07-31, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Antisarna brukar ha mycket goda resultat också med våldsamma brukare, trots att de håller medicinering så låg som möjlig.
Många behöver inte medicin alls i deras vård, men kan ändå hållas lugna och fungerande.
Om hon bott där så undrar man ju varför hon inte fått vara kvar. Var det för dyrt.
Det är en skola med internat, inte ett renodlat boende. Gick ut särgymnasiet = måste flytta ut.
Citera
2024-07-31, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
De 4 sista kan man inte se där

Jo? Bara klicka på XXXX.
Citera
2024-07-31, 16:34
Medlem
Jag kan ta mig dit på dryga timmen och har semester just nu… om någon kollar om det faktiskt finns mål som omfattar P.
Citera
2024-07-31, 16:37
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse38
Jo? Bara klicka på XXXX.
Ok
Citera
2024-07-31, 16:39
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Det går att ta bort sig därifrån. Plus att saker försvinner efter 5 år. Men handlingarna finns kvar hos hos tingsrätten.
Jag bor i en annan del av landet och kan inte ta mig dit ifall man måste vara på plats.
Man kan gå in på hemsidan och begära ut via mejl. Om man har hela personnumret ich namnet. Behöver inget målnummer. De brukar svara rätt snabbt
Citera
2024-07-31, 16:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiesp
Det är en skola med internat, inte ett renodlat boende. Gick ut särgymnasiet = måste flytta ut.
Ok.
De har boenden också, som brukar lyckas mycket bra med utåtagerande brukare.
Citera
2024-07-31, 16:43
Medlem
Citat:
Ok.
De har boenden också, som brukar lyckas mycket bra med utåtagerande brukare.
Stämmer, förvånansvärt bra resultat ofta faktiskt, men just det här är främst en skola.
Citera
2024-07-31, 16:59
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Okej så kan det mycket väl vara. Vad jag vet är att deras lära är väldigt flummig och att det främst är medicinska sammanhang som jag läste om dem. Till exempel att lägga bladguld på pannan om man har migrän, homeopati som är en blufflära. Trollkonster som att lägga jord i kohorn och begrava dem. De har bedrivit vårdhem för döende som de ger injektioner med mistelpreparat som inte funkar och får bra betalt för det.

Nu har dottern flyttat hem till Enköping. Kanske kräver pappan att man i hemkommunen fortsätta att behandla dottern enligt antroposofisk lära.

Något sånt har kommunen inte resurser för och det är väl inte heller vedertaget utan en alternativ filosofi. Det ser ut som att kommunen hellre bygger ett slags bunker boende. Det kan mycket väl stämma det du säger att antroposoferna får ett bra resultat och synd om hon inte längre kan få assistenter som är utbildade i den läran. Men så funkar samhället.
Citera
2024-07-31, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Tingsrätten har jag kollat hos det enda ärendet finns det om förvaltareskap. Inga andra ärenden el domar

Jag har kollat både Amanda, pappan & mamma, vilka ärende som finns. Det finns inget annat hos Uppsala tingsrätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in