2024-07-31, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladmums
Frågan är om det inte borde införas en särskild domstol för särskilt allvarliga brott där man kan döma till förvaring utan tidsgräns. Oberoende av ålder.

Detta är ett sånt fall.

Verkligen! Nog dags för politikerna att äntligen vakna upp och inse att det tidigare tillvägagångssättet med fokus på rehabilitering och återanpassning är helt förlegat för vissa av de här personerna. Det är snarare helt kontraproduktivt!
Citera
2024-07-31, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Till skillnad från de som inte är kriminella på riktigt men begår tortyrmord?
Tror du får fundera ett varv till. Givetvis ska dessa sitta i fängelse resten av livet. Helst avrättas.

93% av världens avrättningar skedde i mellanöstern och Nordafrika år 2022, är det förebildsländer för dig, eller? Inte ens de länderna skulle avrätta 13-åringar, möjligtvis Iran i såna fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Winery
För mig är de redan kriminella ”på riktigt”. Värre brott än mord är….? Nej sänk åldern så även dessa kan bli inlåsta. På obestämd tid. Utan att kunna spela spel, umgås eller permission.

Ja, men en mördare blir ofta ett steg värre i fängelse och blir inblandad i gäng- eller yrkeskriminalitet. Att sätta 13-åriga brottslingar i livstid fängelse i 70-80 år är ingen bra lösning heller och dessutom en enorm kostnad för staten.
Citera
2024-07-31, 16:32
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Rättspsykiatrisk låst avdelning är väl det enda som vore rätt. Flickan är mycket troligt psykopat och kommer inte att bli ”frisk”. Snarare lär empatistörningen göra henne benägen att begå nya brott.

Ja och sen fängelse.
Jag tror också att 15-åringen är psykopat men jag tror 13-åringen är en sociopat.

Oavsett vilket de är så verkar båda ha en antisocial personlighetsstörning.
Citera
2024-07-31, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, men samtidigt är de fortfarande barn och kan förändras i framtiden.
Jag är emot de åtgärder vi har idag för så unga mördare - de skulle behöva en lång tids inlåsning på en plats där de fick lära sig att vara människor. Det kommer ju inte att hända.
Jag är också emot alla former av straff som innebär att en människa eller djur utsätts för plåga av en annan - lika empatilös person.
Skall vi ha dödsstraff så skall det inte gälla barn och avlivningen skall ske snabbt och humant.

Alltså det som videon visar är ju helt extremt.

Du måste vara en tvättäkta psykopat för att tejpa, tortera och mörda en person.

Det är liksom inte vanlig mobbning, dra i håret eller ett slag på käften, som det handlar om.

Tror du att dessa tjejer kan bli vanliga hederliga medborgare någon gång?

Jag tror att dom kommer att fortsätta att skada och eventuellt döda även i framtiden.
Tjejerna i fråga verkar att vara blodtörstiga små jävlar.
Citera
2024-07-31, 16:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bbb100
Finns det bara en video? för den verkar vara för kort 40 sekunder endast och slutar för tidigt.
Om någon kan bekräfta ifall det finns fler videos ?

Tror inte det finns fler videor, folk bara snackar skit
Citera
2024-07-31, 16:35
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yttrandefriden
Ge mig ett exempel så ska jag gräva fram vad jag har på missfostren till föräldrar. Finns inga såna fall. Det är givetvis något skevt i skallen på föräldrarna också, och de borde aldrig ha knullat fram sina vidriga avkommor.
Nej, jag tänker givetvis inte ge dig exempel på människor som förändrat sig. Jag tror ingen tjänar på att de får sina liv förstörda.
Citera
2024-07-31, 16:35
Medlem
Fyfan vilka svin!😡😡 Stackars tjej, vilken dödsångest 😭😭
Citera
2024-07-31, 16:36
Medlem
Video på en som är gemensam vän med båda tjejer som förklarar vad som hänt:
https://www.tiktok.com/@lillan583/video/7396285758346235168
och
https://www.tiktok.com/@lillan583/video/7396280231562054945
Citera
2024-07-31, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janibollen
https://www.transfernow.net/dl/20240731HLrg4fBr

https://www.transfernow.net/dl/20240731HLrg4fBr
Efter att ha sett denna korta video, går det inte annat än konstatera att vi ligger illa till i Sverige idag. Dessa unga människor är så sjuka redan och går inte att bota. Antingen har de medfödda pannlobsskador eller så har blivit övergreppade på själva från tidig ålder.
Troligen är det en kombination av sjuka gener och tidiga övergrepp som har skapat monster, som redan i tonåren är torterare och mördare. Eftersom mordet är planerat, bevisar det vilka sjuka psykopater det handlar om. De utgör en samhällsfara och kommer troligen att begå fler och värre mord, om de får chansen.
Citera
2024-07-31, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EatThis
Någon som kan skicka videon? Letat febrilt efter en länk...
https://www.transfernow.net/sv/bld?utm_source=20240731HLrg4fBr
Citera
2024-07-31, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shantii15
Kan du skicka till mig?
https://www.transfernow.net/sv/bld?utm_source=20240731HLrg4fBr
Citera
2024-07-31, 16:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimmieStark
Alltså det som videon visar är ju helt extremt.

Du måste vara en tvättäkta psykopat för att tejpa, tortera och mörda en person.

Det är liksom inte vanlig mobbning, dra i håret eller ett slag på käften, som det handlar om.

Tror du att dessa tjejer kan bli vanliga hederliga medborgare någon gång?

Jag tror att dom kommer att fortsätta att skada och eventuellt döda även i framtiden.
Tjejerna i fråga verkar att vara blodtörstiga små jävlar.
Jag vet inte om de kan det. Troligen inte med det system som vi har i Sverige.

Barn kan vara empatilösa. Ett skäl till att man (i alla fall tidigare) aldrig gav en psykopat diagnos till någon under 20 år är just att före 20 är unga fortfarande så omogna att de kan var både empatilösa, sakna konsekvenstänk och vara själviska p g a omognad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in