2024-07-31, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha08
Nu börjar det kanske på riktigt, dom som läst bibeln vet vad som komma skall, hela mena marscherar mot judelandet snart

Hela Mena ? Jordanien hjälpte Israel mot Iran. https://thehill.com/opinion/international/4603890-why-jordan-came-to-israels-rescue/
Citera
2024-07-31, 16:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sublingual
Brukar det iranska ledarskapet bajsa och kissa i sin egen mun? Nej.

Detta är Isrealiska F-35 plan med den senaste stealth tekniken. Iran saknar tekniken att försvara sig mot den senaste generationens amerikanska stridsplan.

Det verkar vara som du säger och det betyder ju i sin tur att inte heller ryssarna kan försvara sig mot planen - Iran har införskaffat sitt luftvärn i huvudsak från Ryssland.
Citera
2024-07-31, 16:23
Medlem
brukstjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemseman
Du skulle kanske ta tjänst vid någon av de israeliska underrättelsetjänsterna som Aman eller Shin Bet eller elitförbanden som Yamam eller Sayeret Matkal? Du verkar ha en plan! Du kanske ska börja med att lära dig arabiska?? (palestinsk dialekt helst).
Då skulle jag också lansera alternativkonspirationen att Iran givetvis visste att Hamasledaren var en "dead man walking" men att hans död gynnar deras intressen, därav placerades han i en byggnad där få civila (och inga av politisk betydelse) skulle stryka med i en attack. Hade Iran verkligen värnat hans liv hade han ständigt befunnit sig i närheten av politiskt omöjliga mål.
Citera
2024-07-31, 16:25
Medlem
Kan inte förstå mig på folk som säger saker som
”Dö terroristjävel dö”
”Ska korka champagnen”
”Åh vad glad jag blir”

Ni är lika vidriga som personen som blev bombad.
Att ni förespråkar krig, och klappar händerna åt Israel visar bara hur hjärntvättade ni är.
Inget kommer bli bättre i världen av detta, det kan jag lova.
Allt krig är förenat med misär, vänta bara tills Nato rycks in i krig, då ni själva (män mellan 18-60) inte får lämna landet, och ni måste kriga för ett land ni egentligen föraktar.
Då ska vi se hur god champagnen är…

Hat föder hat

Make peace, not war.
Citera
2024-07-31, 16:25
Medlem
Capryllics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Det är våra välutbildade mossad-enheter som sköter sånt här, vi finns i Iran sedan länge.
"Vi"? På vilket sätt tillhör du gänget i fråga och vad har du gjort i det hela?
Citera
2024-07-31, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Judea ligger inte i Europa. Däremot tycker jag Araberna kan åka hem till sin halv ö igen och stanna där.

Araberna spred sig från Arabiska halvön efter profeten Mohammeds död och spred islam till nord, öst och väst. 100 år efter profetens död (632 efter vår tideräkning) var muslimernas rike större än romarriket när det var som störst. Karl Martell (Charles Martel) satte stopp för islams utbredning i Europa vid Poitiers 732. Poitiers ligger drygt 30 mil sydväst om Paris. Tål att tänka på.
Citera
2024-07-31, 16:26
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemseman
Varför skulle Ryssland atombomba Israel? Om Ryssland fäller en atombomb över Israel försvinner även Libanon, Jordanien, de palestinska områdena Västbanken, Gaza och en del av Egypten också (minst).

Så viktigt tror jag inte det är för Ryssland att utplåna Israel. Hur skulle det gynna Ryssland? Ryssland har massor av nytta av alla sina ryska medborgare som har invandrat till Israel och nu berikar landet, världen och även Ryssland med sina innovationer inom teknologi, digitalisering, bevattningskonst och AI - för att nämna några områden.

Nä - Ryssland har inget att vinna (och mycket att förlora) på att gå islamisternas ärenden på det sätt du beskriver.
Helt korrekt analys!

Om en atombomb föll över Teheran, vad skulle det få för konsekvenser?
Är det bara att oljepriset stiger till skyarna för att sedan stabilisera sig, och att Iran får ett mer normalt utvecklat styrelseskick, väglett av FN?

Om så är fallet - Nuke them!
Citera
2024-07-31, 16:27
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ullwandstrasser
Kan inte förstå mig på folk som säger saker som
”Dö terroristjävel dö”
”Ska korka champagnen”
”Åh vad glad jag blir”

Ni är lika vidriga som personen som blev bombad.
Att ni förespråkar krig, och klappar händerna åt Israel visar bara hur hjärntvättade ni är.
Inget kommer bli bättre i världen av detta, det kan jag lova.
Allt krig är förenat med misär, vänta bara tills Nato rycks in i krig, då ni själva (män mellan 18-60) inte får lämna landet, och ni måste kriga för ett land ni egentligen föraktar.
Då ska vi se hur god champagnen är…

Hat föder hat

Make peace, not war.
Är du svensk
Citera
2024-07-31, 16:28
Medlem
stayboosteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Sinwar och Dief är the real deal som sionististernas soldaterna fått knäa emot

Deif är redan rökt...

https://x.com/IsraelRadar_com/status/1818626971108360557
Citera
2024-07-31, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManicToo
Det är ju inget stort antal individer som riskerar att bombas. Typ 4-5 människor i hela världen. För dem behövs James Bond-typer som kollar vad de har för schema varje dag.

Hitler var maniskt rädd att dödas och hade hela armeer som stöttade honom redan tidigt 1930-tal.

Putins säkerhet har jag alltid undrat över.

Trump var 5 cm från att mördas för några veckor sedan. Jag räknar in honom i siffran "4-5" ovan.

Intressant. Du kan lägga till Yahya Sinwar till din grupp. Han omger sig av israeliska gisslan. Så snart han eller hans medhjälpare inser att han riskerar att fångas kommer de att avrättas av Sinwar/Hamas. Fritagningsgrupper från Israel har sekunder eller tiondels sekunder på sig att frita gisslan och tillfångata Sinwar, alternativt avrätta honom. Svårt! är dagens understatement.
Citera
2024-07-31, 16:32
Medlem
Sasha08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harr.
Är de flesta bibelforskare överens om att det syftar på ett Iranskt (med flera) anfall på Israel ?
Anfall från öst på Israel
Citera
2024-07-31, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sublingual
Brukar det iranska ledarskapet bajsa och kissa i sin egen mun? Nej.

Detta är Isrealiska F-35 plan med den senaste stealth tekniken. Iran saknar tekniken att försvara sig mot den senaste generationens amerikanska stridsplan.
Hmmm, F-35 lär väl inte kunna nå så långt utan att ha tillgång till lufttankning och det är allt annat än "stealth". Vidare måste sagda plan med bränsle passera flera mindre "vänliga" länder som kanske inte är så villiga att låta israeliska lan tankas över deras länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in