2024-07-31, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Bevisligen så kan de ju göra det, efter kamelknullarnas patetiska raket- och drönaranfall mot Israel där mer än häften av det avskjutna inte ens träffade rätt land, så precisions-flygbombade ju israelerna ett av Irans S300 (eller S400)-luftvärnssystem lååångt, långt inne i Iran, precis vid deras atomutvecklingsanläggning - just det som det systemet skulle skydda mot. Nu har man än en gång flugit in i lugn och ro och precisionsbombat djupt inne i Iran utan att iranierna fattade ett skit av vad som hände förräns det smällde.

Iranierna har verkligen inte ett djävla skit att komma med. De får byxorna neddragna gång på gång på gång, trots vad deras buttboys i IRI-ligan och Bahram här på forumet alltid försöker kaxblatteskryta om

Man undrar ju lite smått om de är nöjda med Ryssarnas luftvärnssystem som de har. S400 "det bästa i världen" enligt Putin själv, han sa att Patriot inte kunde mäta sig med S400.

Har svårt att se att ryssens vapenexport kommer återhämta sig när de här konflikterna är över. Det enda vettiga de har att exportera är Kalashnikovs.
Citera
2024-07-31, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
De städar inget i mellanöstern och de har inget i mellanöstern att göra. Vad de behöver är en enkel båtbiljett hem tillbaka till Europa

Judea ligger inte i Europa. Däremot tycker jag Araberna kan åka hem till sin halv ö igen och stanna där.
Citera
2024-07-31, 14:21
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Varför vill man skåla för mer eskalering? Och krig och elände? Förstår verkligen inte hur folk kan vara glada för mer dödande.. varför vill du ha krig?
Ondskan skall utrotas!
Citera
2024-07-31, 14:29
Medlem
SwampDoggs avatar
Israel verkar ha öron och ögon på marken både i Libanon och i Iran. Pinsamt för Iran framför allt.
Citera
2024-07-31, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha08
I Bibeln nämns en händelse där en armé marscherar mot Israel över ett uttorkat hav i Uppenbarelseboken, särskilt i kapitlen 16 och 19. Detta avsnitt beskriver de sista striderna och händelserna som leder till världens slut.

-Uppenbarelseboken 16:12: “Den sjätte ängeln göt sin skål över den stora floden Eufrat, och dess vatten torkade ut för att bereda väg för kungarna från östern.”
-Uppenbarelseboken 19:19: “Och jag såg vilddjuret och kungarna på jorden och deras härar samlade för att föra krig mot honom som satt på hästen och mot hans här.”

Jag har läst uppenbarelseboken och för övrigt hela bibeln inklusive de katolska apokryferna. Jag förstår uppriktigt inte hur du kan ta för givet att det handlar om dagens situation i Israel. De kristna i samband med uppenbarelsebokens tillkomst tror jag snarare uppfattade det som ett angrepp på romarriket från perserna. Jag tror inte heller Calvin eller Luther hade köpt din tolkning. Dessutom har inte basunerna ljudit än och inte heller har väl de två olivträden och odjuret trätt fram.
Citera
2024-07-31, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Israel kan nog glömma att få tillbaka gisslan… måste ju vara oerhört jobbigt det här för anhöriga nu.

Kanske dom även avrättar dom inför ögonen av Israel.. who knows!

De flesta är nog redan döda sedan länge och Hamas har aldrig haft någon avsikt att lämna tillbaka dom vid liv i alla fall.
Citera
2024-07-31, 14:42
Medlem
Enligt Carl Bildt måste vi sätta på oss säkerhetsbältena nu. Obehagligt vilka vändningar detta kan ta i värsta fall.
Citera
2024-07-31, 14:42
Medlem
Han kommer bara att ersättas av nästa snart nog. Men IDF visar att det inte finns någonstans att gömma sig.
Citera
2024-07-31, 14:51
Avslutad
Fan israel kan ju passa på att bomba hans begravning imorgon också när de ändå är igång.
Citera
2024-07-31, 15:00
Medlem
Pinsamt för Iran att Israel kan fritt utföra precisionsbombningar mitt inne i Teheran. Irans religiösa och militära ledarskikt borde nog tänka över hur de uttrycker sig om Israel, då IDF när som helst kan döda deras turbaner och generaler och det oavsett var i världen de befinner sig...

Hamas ledarskikt får gömma sig i tunnlarna livet ut, de får en robot i skallen om de försöker leva ovan jord...
Senast redigerad av LoketeGo 2024-07-31 kl. 15:02.
Citera
2024-07-31, 15:11
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torky
Det måste kännas förnedrande att gå ut med att ens ledare har dödats?

Men hur går sånt här till? Springer det runt IDF-soldater inne i Iran i full stridsmundering eller är det ett hemligt uppdrag och James Bond-stilen? Precisionsmissil från Israel eller vad?

Fyfan va kass inrikessäkerhet, Mossad don’t play around!
Citera
2024-07-31, 15:19
Medlem
bl1nks avatar
kanske var Iran själva som dödade honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in