2024-07-31, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
Pedofiler och sadister främst har ett samlarbehov (en störning)att dokumentera sina gärningar, dessutom nuförtiden är det lätt att göra - dessa förövare oavsett ålder måste samhället straffa å det grövsta, men, men baaaarn får inte låsas in, sjukt bara det!

I just det här fallet får jag en stark känsla av att det filmats för att delas till tjejen som uppges blivit kallad hora. Om det alls skett eller inte kan man väl spekulera i, men… det är nog sannolikt att hon anstiftat detta och att småbrudarna utfört det för att visa sig vara tuffa.
Citera
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Vidrigt. Nu kan vi ju avfärda att det bara var 15åringen som var drivande. De är lika delaktiga båda två. Den ena sitter över henne och den andra viftar med kniv och hejar på och hotar skära henne i halsen. Ser inte ut att ha varit någon tumult där de tappat kontrollen, offret är helt hjälplöst. Hoppas de åker dit rejält på detta.

Jag sa ju de att båda två har lika stor delaktighet och båda deltog.
Nu ser ni själv vad dom gjorde och att dom även tejpat över munnen på E.
Citera
Medlem
Hade verkligen dödat de här småbarnen när de kommer ut om 4 år om jag var förälder
Citera
Medlem
J0RDGUBBEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mess11
Obekräftat, men det verkar som hon huggits i benet, lämnats och förblött. Dvs. förmodligen grov misshandel, om det inte exempelvis kan bevisas att de sett att det sprutat väldigt mycket blod, då ev. dråp.

Tragiskt!

Låter inte helt osannolikt, tyvärr.
Citera
2024-07-31, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soilzey
Jag har lyckats få ihop 3 filmer, en som är 40 sek en 27 och en som är 21.. fyfan den sista vill man inte ens visa, tycker synd om henne och hoppas hon är på en bättre plats nu.

Vilka inlägg finns 27 och 21?
Citera
2024-07-31, 15:43
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggzy1959
Hur fan kan man efterfråga filmklippet eller filmklippen om det nu är flera. Är ju helt sjukt att vilja se sådant. BORT MED SKITEN.

Lite väl sent för det nu.

Klippen har ju tydligen spridits bland ungdomar på sociala medier i flera dagar enligt polisen.
Kan vara tiotusentals som har sparat dem.
Citera
2024-07-31, 15:45
Medlem
Satan vad arg man blev av detta klippet nu alltså. Så jävla orättvist
Citera
2024-07-31, 15:46
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Jag sa ju de att båda två har lika stor delaktighet och båda deltog.
Nu ser ni själv vad dom gjorde och att dom även tejpat över munnen på E.
Varför är de romer menar ni..
Det är "Eliasson" - "Rafaela" är den som har kniven ?
Citera
2024-07-31, 15:47
Medlem
Tittade också på filmen, kan bara tala för mig själv, men ibland vill man förstå det som är oförståbart. Var det totala psykopater? Osv.

Det är här ju uppenbart ett grovt förnedringsbrott, något som genomförs för att skapa en ställning. Måste varit planerat eftersom de haft med sig silvertejp, förmodligen har de legat i bakhåll och plockat henne på en öde plats.

Av det jag såg i filmen plus tidigare uppgifter i tråden om att hon förblött efter ett hugg i benet kanske inte avsikten var att ta livet av offret i första hand, men det är som sagt obekräftat.

I straffrättslig mening tycker jag inte det verkar som att förövarna är psykiskt sjuka/det bokstavligen är fråga om psykopater. Är ju också en insikt om vad samhället kan skapa och i vilka risker det finns. Visar ju också hur jkl sjuk hela den där 'gangsterkulturen' är osv.

Slutligen, filmen borde naturligtvis inte spridas, fan vad jobbit för familjen. Men tyvärr är det ju så att så fort den sprids utanför den ursprungliga kretsen så kommer den att spridas.
Citera
2024-07-31, 15:48
Avslutad
Spelar ingen roll att dom är 13 och 15, även i ett civiliserat land ska dom sitta inlåsta på riktig livstids fängelse och aldrig ha en chans att släppas till den dagen dom dör. Så är det, man vet vad man gör när man är 13 och 15 år. Dom visste mycket väl vad dom gjorde.

Man mår illa att dom sitter med saft och bulle, pratas och klappas på och inte kommer få några straff att tala om mer än dom redan haft på något boende med samtal och saft och bulle. Livstids fängelse, 500 år utan chans till benådning är det enda acceptabla och det enda rätta.
Citera
Medlem
Frågan är om det inte borde införas en särskild domstol för särskilt allvarliga brott där man kan döma till förvaring utan tidsgräns. Oberoende av ålder.

Detta är ett sånt fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag har sett filmen, det förändrar inte min uppfattning om din reaktion.
Du har just visat exempel på hur "våld föder våld".

Vi har inte dödsstraff och tortyr på straffskalan i Sverige - och även om vi hade haft det så hade straffen inte kommit ifråga eftersom det handlar om barn.

På videon så ser och hör man ju exakt hur empatilösa förövarna är.

Personer som helt saknar empati och impulskontroll och som i tillägg verkar att njuta av att påföra helt hjälplösa personer skada, tycker du att dom har livets rätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in