2024-07-30, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Hon verkar vara en unge som är omöjlig att hantera av såväl föräldrar som myndigheter. Hon har antagligen ett helt register av personlighetsstörningar och psykiska sjukdomar som nu har fått sitt utlopp i en total katastrof. Inlåsning som skydd för andra är nog det som återstår.

Hon är ett ont barn vissa föds bara med ondskan som sin bästa vän. Bästa vore om nån slog ihjäl henne innan hon begår nästa planerade mord. Uppväxt o pappa hit o dit är bara massa jävla ursäkter för nån som borde ha avlivats för länge sen
Citera
2024-07-30, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukassan
Drogad? Mår du bra?
Jag skriver inte att hon är drogad. Förefaller betyder detsamma som ordet verkar, vilket innebär att intrycket kan vara si eller så, utan att det är så i verkligheten.
Citera
2024-07-30, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Ja dom där gav ju lite insikt men fortfarande väldigt många frågor!!

Stog ingenting om familjens bakgrund o varför R placerades från början, bara att hon ”varit planerad en längre tid innan hon fick flytta hem till pappan 2021”. Då va hon alltså 10år. O sen 2023 går man upp med en LVU ansökan igen efter att han försökt ge R o pappa stöd i hemmet.
Frågan är ju hur de resonerade när hon fick flytta till pappa igen. Man vet ju inte hur dom bodde innan R planerades när hon va yngre. Va det med båda föräldrarna o det va kaos, eller va det bara hos mamma som va kaos, eller va det redan då hos pappa o det inte fungerade…

Hur som helst så ligger grunden till Rs svårt störda beteende i tiden innan hon blev placerad första gången. Grunden är inte det som hänt nu när hon flyttat hem till pappa 2021. Därför det vore intressant o veta vad som hänt även om jag har mina aningar…

Edit: ändå talande att R själv i sin överklagan säger att hon inte har några problem med aggressivitet eller är utåtagerande, o inte vill vara på SIS men vill ha egen lägenhet, som 12 åring…
Hon fick tillgång till droger genom sin äldre pojkvän så hon tänkte sig väl egen lägenhet där hon kunde leka familj med pojkvännen .
Citera
2024-07-30, 22:36
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TruthAboutU
Förmodligen även Män som ligger bakom detta och är roten till den onda även den här gången!
Statistiken talar för det och hur pass extremt ovanligt sådana här brott är bland 14 - åriga flickor, om det ens hänt i Sverige någonsin.

Ansvarig är nog mest föräldrarna och styvpappan som format MGM, som även hon är BO. Och SiS, Soc som uppenbarligen inte gett henne den behandling hon hade behövt och ändå släppte ut henne på permission.

Roten till det onda, Män, Pappor som i generationer skapat trauma för mammor, fruar och döttrar.
Ligger inte i en kvinnas natur att vilja skada sina barn. Bara att gå till övriga djurvärlden där detta enbart händer om Honan, Mamman utsätts för extrem stress och hot utifrån. Förmodligen ofta av aggressiva hanar.
Däremot ligger mer till hands, "naturligt" för män med mer testosteron att agera aggressivt och utåtagerande.
Sedan finns det säkert undantag att flickan kan födas med hjärnskador, men är mer ovanligt.
Obs! En gnutta ironisk nu.

Eftersom dessa åsikter inte är populära och accepteras på Flashback, utan enbart att få hata på och skuldbelägga kvinnor, hur OT och spam det än må vara. Så kan ni räkna med att denna kommentaren kommer raderas illa kvickt och jag Förmodligen blir avstängd.
Då vet ni iaf varför.
MEN det kanske va värt det. Kan narc män här hålla på med sina långsökta förklaringsmodeller på att allt är kvinnor och mammors fel. Och även använda sig av djurvärlden som dåligt argument.
Så behöver ju inte jag va sämre, och slå tillbaka med samma mynt.

Och självklart kommer aggressiv manlig personal på SiS som både gjort det ena och andra gentemot flickor och barn där, mörka, ljuga om det och förvara personalen, omvandla GM till BO i vanlig ordning. Har man kompetens och kunskap hamnar man inte i sådana situationer och vet hur man ska hantera sådana ungdomar.
Man vill så klart som dålig personal dölja vad som egentligen sker och hur Fruktansvärt barn har det på dessa Sekt liknande Instutioner.

Är du på riktigt…?

Skit i de inblandades kön! Det handlar här om individer.

MGM har med stor sannolikhet gjort något helt oförlåtligt och är obehagliga unga individer - oavsett vilka kön de har.

Kvinnor liksom män kan vara både stackars offer likväl som vidriga förövare.
Citera
2024-07-30, 22:53
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Jag tror att M*y* har en större roll i det hela.
* -a

M*y* vill inte gråta på tiktok inför folk, och att det är klart att hon är ledsen, men hon vill inte sitta och leka offer.

Citat:
Det är inte synd om mig för fem öre ok det är synd att hon dog, allting sånt men det är inte synd om mig, det är synd om den fjortonåriga fucking tjejen som blev dödad. Det är inte synd om mig det är synd om henne.

Sedan vet jag inte om det är en freudiansk felsägning att hon säger vidare att hon inte vill leka ledsen. I bakgrunden i slutet på det klippet hörs en mansröst ”du måste …” (klippet bryts)
Citera
2024-07-30, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
M*y* vill inte gråta på tiktok inför folk, och att det är klart att hon är ledsen, men hon vill inte sitta och leka offer.

Sedan vet jag inte om det är en freudiansk felsägning att hon säger vidare att hon inte vill leka ledsen. I bakgrunden i slutet på det klippet hörs en mansröst ”du måste …” (klippet bryts)
Har du länk till filmen?
Citera
2024-07-30, 23:04
Medlem
skoputss avatar
Enligt Ms tiktok
Citat:
Hon den yngsta har alltid kniv på sig.
Citera
2024-07-30, 23:06
Medlem
Det är väl rätt sannolikt att det är hon M*y* de har tagit in för grovt skyddande av brottsling? Hon har sett brottet inspelat i realtid och inte anmält till polisen vare sig under brottet eller efter utan istället tiktokat om händelsen dagarna efter mordet.

Passerade Landskrona idag och tänkte på hur fruktansvärt det måste vara för familjen. Vi är nog många som har er och BO i tankarna. Så satans sorgligt och hemskt. Det är en ond värld vi lever i.

Stackars stackars flicka och stackars er.
Citera
2024-07-30, 23:07
Medlem
Orgelnistens avatar
Länk till filmen?
Citera
2024-07-30, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av n3rdy
Kan mycket väl handla om återfall i anorexia eller bulimi. Kan även handla om återfall i depression eller självskada. Alternativt återfall i att vara medberoende. Eller att hon börjat röka igen. Eller något helt annat. Alla återfall handlar inte om alkohol eller droger. Obs har ingen som helst aning om hon brottats med något av dessa problem (förutom medberoende då, under relationen med C’s pappa). Och tycker helt ärligt att samtalet kring E’s mamma och familj bör avslutas nu. Du kan spekulera hur mycket du vill hemma på kammaren, men i det här forumet tillför det ingenting.

Vem är C?
Citera
2024-07-30, 23:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Trådens bästa kommentar hittills, skönt att ngn vågade skriva så
Jaså, tycker det är en rätt trött kommentar
Citera
2024-07-30, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Det är väl rätt sannolikt att det är hon M*y* de har tagit in för grovt skyddande av brottsling? Hon har sett brottet inspelat i realtid och inte anmält till polisen vare sig under brottet eller efter utan istället tiktokat om händelsen dagarna efter mordet.

Passerade Landskrona idag och tänkte på hur fruktansvärt det måste vara för familjen. Vi är nog många som har er och BO i tankarna. Så satans sorgligt och hemskt. Det är en ond värld vi lever i.

Stackars stackars flicka och stackars er.

M@ja var aktiv och skrev igår så det är inte hon. Men jag misstänker de tog in henne idag. Eller har de lagt ut nåt nytt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in