2024-07-30, 19:53
Medlem
Spinnacers avatar
Kan inte vara lätt med militär rekrytering år 2024. Vem vill dö för Israel/Globohomo/WEF utan anledning? Nordamerika och Europa börjar ju kännas precis som Romarrikets fall. Hur kan man ens möjligen motivera det?

"Jag kämpar för ytterligare överstatliga befogenheter för EU, ökad invandring och kriminalitet, för lönesänkningar och större inflation. För högre levnadskostnader, mer feminism och LGBTQ. Om jag stupar kommer 10 indier, 10 afghaner, 10 irakier, 10 somalier ta min plats. Må den svenska BNP-pilen alltid peka uppåt - oavsett pris."

Citera
2024-07-30, 20:08
Medlem
Citat:
…vår rätt att identifiera oss precis som vi vill
Kämpar de för allas rätt att identifiera sig som nationalister också?

Nästa gång de ojar sig över att pengarna inte räcker till, bör man påminna dem om att de slösar pengar på splittrande woke-propaganda, som ligger utanför deras uppdrag att försvara landet. Det har varit lagligt med bögerier sedan 50-talet, och om det är så himla viktigt för dem, så kan de väl ta avstånd från islamiseringen av Sverige istället. Där finns det enda realistiska hotet mot HBTQXYZ.

Det är tyvärr inte bara Försvarsmakten som slösar våra skattepengar på meningslös propaganda. Sexuell läggning är en privat angelägenhet, vi ska inte slösa pengar på lobbyorganisationer och deras jippon.
Citera
2024-07-30, 20:22
Medlem
Gillar det här ändå. Oavsett bokstavskombination i hbtq+ alfabetet så måste man ändå slåss för sverige. Bra att man lyfter det här. Visst, mussarna lär väl fly, men iaf några fler som måste kriga enligt lag.
Citera
2024-07-30, 20:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Nu har du tur att vi som är inkluderande och tror på allas lika värde (i alla fall strukturellt sett) anser att var och en har rätt att själv definiera sin egen könsidentitet. Så säger du att du inte är en hen så är du självklart inte det.

Hade det inte varit för min inkluderande människosyn hade jag nog tänkt annorlunda om dig. Ditt inpass visar prov på en sunkig människosyn och förlegade värderingar som är väldigt vanligt bland personer som är osäkra på sin egen könsidentitet och/eller sin sexuella läggning. Utifrån det hade jag nog dragit slutsatsen att du är en hen om än i en förnekandefas. Fast nu säger du ju att du inte är det, så you do you.

Ditt inlägg är tyvärr bara blaj. Könsidentitet finns inte. Hur man känner sig spelar ingen roll. Biologin går inte att känna bort.

Sen är det lustigt att du tror att din bedömning över andras åsikter skulle ha någon betydelse. "Förlegade värderingar" eller "sunkig människosyn" är helt tomma uttryck.
Lika larvigt att skriva att någon är osäker på sin sexualitet. Coolt med tvärtomspråk och tillbaka-kaka, verkligen. Jag tar genast på mig bh:n i smyg....
Citera
2024-07-30, 20:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Kan inte vara lätt med militär rekrytering år 2024. Vem vill dö för Israel/Globohomo/WEF utan anledning? Nordamerika och Europa börjar ju kännas precis som Romarrikets fall. Hur kan man ens möjligen motivera det?

"Jag kämpar för ytterligare överstatliga befogenheter för EU, ökad invandring och kriminalitet, för lönesänkningar och större inflation. För högre levnadskostnader, mer feminism och LGBTQ. Om jag stupar kommer 10 indier, 10 afghaner, 10 irakier, 10 somalier ta min plats. Må den svenska BNP-pilen alltid peka uppåt - oavsett pris."

När romariket föll tog germaner som vi makten. Fritt från degenererat förfall. Problemet är att nu har vi reklambyråer och rasfrämlinar i media som gör allt för att förstöra vårt folk och våra nationer. Vi är bra mycket bättre än några romare. Det ska du veta.
Citera
2024-07-30, 20:36
Medlem
Det går utmärkt att ringa eller mejla Försvarsmakten.

Skriv kort att ni tycker Försvarsmakten är ren skit. En massa jävla bögar som springer runt med vapen och ska försvara Sverige.

Äckliga töntar!
Citera
2024-07-30, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Självklart vill inte försvarsmakten ha in folk med extrema åsikter. Man vill ha in stabila vanliga medborgare, som kan fungera i alla lägen.

Så om man skriver som du gör i ovanstående inlägg, så lär du slippa bli inkallad. Vi vill inte ha dig.

Och det är rätt känt att ju mer högerextrem man är, desto större sannolikhet är det att man hejar på Putins lag. Ryssland är ju lite av ett drömland för sådana som du:
- Slutet, bakåtsträvande
- Fritt från HBTQ (förbjudet)
- Ekonomi som baseras på olja och kol som förr
- Kvinnan vid spisen, 25% av hushållen kör med utedass, 1/4-del av Sveriges rikedom per capita

Woke etc är en extrem ideologi. Extrem och exkluderande. Den används som maktmedel.

Sen kan man tänka sig att försvarets kampanjer riktar sig till kvinnor som röstar. Det handlar mer om försvarets image än om rekrytering.

El så är dom dumma i huvudet helt enkelt och låter en sjuk ideologi styra rekrytering före merit, enligt några trötta dokument som dom har.
Citera
2024-07-30, 20:51
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Klart att det finns, för alla som har hus, hem, pengar, egendom, företag o s v. Barn och åldriga föräldrar inte att förglömma.

(Vissa vill gärna behålla sitt självbestämmande och sin rösträtt också.)

Du tycker att försvarsmaktens kampanj inger förtroende angående det? Det du räknar upp är knappast något som är specifikt för just krig. Det förloras genom usel politik.

Citat:
Ursprungligen postat av HRT
nja ditt o mitt hus o våra familjer, vänner är fortfarande värt o försvara

Se ovan.
Senast redigerad av HerrGickhan 2024-07-30 kl. 21:07.
Citera
2024-07-30, 21:01
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aretha
Sjukvården tror jag inte nödvändigtvis var bättre förr. Det är en chimär. Dokument Inifrån har väl snarare visat på motsatsen. I de fall verksamheter försämrats så tror jag inte heller att det har berott på fjantiga slagord utan på omfattande politiska beslut som påverkat kärnverksamheten, t ex ”flummskolans” framväxt under sjuttiotalet eller dagens gängkriminalitet som till stor del är en följd av oansvarig invandringspolitik. Att Försvarsmakten skulle ha vitvinskillar i sina led rör mig inte i ryggen. De ska väl kunna skjuta hål i ryskt pansar de med, givet rätt verktyg och utbildning. Jag har dessutom anledning att tro att Försvarsmakten är oerhört kompetent. Vi kan ju fråga FBs sakkunniga om de kan uttala sig om det, och om stridsförmågan påverkas av soldaternas eventuella snedläggning.

Angående ryssarna, om nu nolltolerans mot fikusar skulle vara en framgångsfaktor så borde vi väl ha observerat de ryska stridskrafternas oerhörda effektivitet och framgångar på slagfältet vid det här laget. Istället tvingas vi bevittna en pajaskavalkad utan dess like. Putte borde kanske hyra in lite transor och fikusar, det kan ju i alla fall inte bli sämre.

Det är bara okunniga som låter sig dras med i den globalistiska utfrysningskampanjen som aldrig har fungerat och aldrig kommer att fungera. USA var 21 år i Afghanistan och drog sig ur 2021. Ingen gjorde då några invändningar och fördömde USA:s krigsinsatser. Under Vietnamkriget fortgick utbytet med USA som vanligt. Det är det gamla rysshatet som gör att detta nu blir så uppseendeväckande att människor går i spinn för att fördöma. Sovjetunionen var i Afghanistan i tio år från 1978 utan att lyckas. Det var krig bland de tidigare republikerna i Jugoslavien under 90-talet. NATO var inne och stred. Ingen reagerade. Nu är det plötsligt full storm och försvarsmakten har fått tillbaka sin gamla fiende som var deras pulsåder. Det varsnades om att Sovjetunionen skulle anfalla Sverige från andra världskrigets slut fram till Sovjetunionen upplöstes. Sedan blev det tyst och försvaret blev ett särintresse.

Nu är det liv och lust igen hos militären och det enda de lyckas åstadkomma är en grammatikalisk felaktig kampanj. Det roliga är att de skriver siste som är maskulinum, inte det könsneutrala sista.

Det blir inget krig i Sverige och Ryssland kommer inte att inta Ukraina. De kanske kommer att vara där i tio år, men Ukraina kommer att finnas kvar efter det.
Citera
2024-07-30, 21:07
Medlem
osofistikerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Jag vet inte exakt vad du menar, men jag tycker att användandet av ordet hen är väldigt exkluderande. Det ordet tar inte upp alla som tex identifierar sig som ett djur eller en sak. På den punkten måste Försvarsmakten förbättra sig.
För att inte nämna alla oss som inte identifierar oss som en hen. Jag är definitivt inte en hen. Jag är en kvinna…Men såna är väl inte värda att skydda enligt försvarsmakten. Snarare kan vi gärna brinna upp någonstans eller i alla fall slängas på soptippen innan kriget ens börjat. Det är en allt för förlegad ideologi att identifiera sig på så vis (tex som kvinna, baserat på att man har kromosomer xx med allt vad det innebär) då är man ju såklart högerextrem, Putinälskare, homofob, nazist, Breivikfan och ja, en massa annat som gör att den enda rätta platsen för en är att brinna i helvetet. Man är bara välkommen och värd att rädda om man är könsfövirrad och angelägen att påtvinga sina irrläror och totalitära ideologier på andra som inte får ifrågasätta eller överhuvudtaget vara av annan åsikt eller ha ett annat tankesätt (typ vara förankrade i verkligheten). Allt under främsta slagordet TOLERANS. Det känns väldigt mycket 1984 över det hela. Vilken MYSIG REGNBÅGSFÄRGAD försvarsmakt vi har.
Senast redigerad av osofistikerad 2024-07-30 kl. 21:21.
Citera
2024-07-30, 21:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du tycker att försvarsmaktens kampanj inger förtroende angående det? Det du räknar upp är knappast något som är specifikt för just krig. Det förloras genom usel politik.

Se ovan.
Ja vad ska du annars göra för att du tycker att försvarsmakten är dum?

Överlämna allt du äger och har till fienden och inställa dig i deras tvångsarbetsläger?
Citera
2024-07-30, 21:17
Medlem
Jag förstår inte hur det kan va så jääääävla viktigt detta med trans, hbtq osv. Hur många är egentligen trans? 20-30% av befolkningen eller vadå? Då är det verkligen något skumt på gång. Ja kan tänka mig att max 1-2 % är trans om ens det och har inte dessa fått tillräckligt med uppmärksamhet? Vad är det frågan om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in