2024-07-30, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matarakka
Flaggar Rosenbad med regnbågen, någon?
Rättelse: Sagerska?
Citera
2024-07-30, 18:04
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Fast vad jag menade är att det inte längre finns något att försvara med en politisk försvarsmakt i clownkostymer.

nja ditt o mitt hus o våra familjer, vänner är fortfarande värt o försvara
Citera
2024-07-30, 18:11
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matarakka
Rättelse: Sagerska?

Den tas bara fram vid jippon. Tur är väl det. Vi har en tendens att överskatta detta med Prides betydelse, det är oftast en uppförstorad media-grej och inget annat.
Citera
2024-07-30, 18:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Försvarsmakten vill ändå inte ta in sådana som du. Alldeles för farliga med vapen i hand, och inte sällan proryska tendenser.

Förr skulle du fått frisedel, eller i äldre tider kallats för ett kronvrak.
proryska tendenser? hahahahaha var det allt du hade att komma med din getknullare, hoppas Ahmad och Mohammad våldtar dig och dina barn.
Det är det sverige du bill försvara.
Men det är klart, man måste ha ett väldigt lågt IQ om man sväljer försvarsmaktens propaganda.
Citera
2024-07-30, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qrzd
Människosläktet har ej något tredje kön hur mycket än vissa önskar så vore, endast två. Mannen har kromosomerna X + Y, kvinnan X +X.
Eller har jag missat något? Kanske en kromosom Z, eller J eller T osv.
Hur som helst bör FM hålla sig till det de är ämnade att göra, inte gulla med psykiskt störda "hens", bögare och fjollor som ingen riktig soldat iallafall vill ha vid sin sida i skarpt läge.

Ja du har missat en hel del. :-)

Det första du har missat är att jag aldrig sagt något om hur många kön det finns, så det är rätt obegripligt att du citerar mig när du vill delge din visdom.

Det andra du missat är det där med X och Y. Råder dig att googla. Det finns nämligen variationer.

Och för det tredje så missade du hemma min poäng. Som var att användandet av ordet "hen" inte per automatik betyder att man pratar om ickebinära eller andra varianter av folk som inte vill kallas han eller hon.

Seså, iväg och läs vad jag skriver nu eller lämna mig ifred.
Citera
2024-07-30, 18:39
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
proryska tendenser? hahahahaha var det allt du hade att komma med din getknullare, hoppas Ahmad och Mohammad våldtar dig och dina barn.
Det är det sverige du bill försvara.
Men det är klart, man måste ha ett väldigt lågt IQ om man sväljer försvarsmaktens propaganda.

Självklart vill inte försvarsmakten ha in folk med extrema åsikter. Man vill ha in stabila vanliga medborgare, som kan fungera i alla lägen.

Så om man skriver som du gör i ovanstående inlägg, så lär du slippa bli inkallad. Vi vill inte ha dig.

Och det är rätt känt att ju mer högerextrem man är, desto större sannolikhet är det att man hejar på Putins lag. Ryssland är ju lite av ett drömland för sådana som du:
- Slutet, bakåtsträvande
- Fritt från HBTQ (förbjudet)
- Ekonomi som baseras på olja och kol som förr
- Kvinnan vid spisen, 25% av hushållen kör med utedass, 1/4-del av Sveriges rikedom per capita
Citera
2024-07-30, 19:14
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Försvaret, polisen, m.fl. myndigheter ska inte tycka varken bu eller bä om pride och könsbyten.

Personligen tror jag att man skapar de här pseudodebatterna för att avleda uppmärksamheten från viktigare frågor som
1) ska svenska ungdomar dö för NATO/USA/Ukraina?
2) är det bra att vi skrev på DCA så att yanks nu fritt kan springa runt och våldta svenska kvinnor utan att våra domstolar kan göra något?
Citera
2024-07-30, 19:26
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Självklart vill inte försvarsmakten ha in folk med extrema åsikter. Man vill ha in stabila vanliga medborgare, som kan fungera i alla lägen.

Så om man skriver som du gör i ovanstående inlägg, så lär du slippa bli inkallad. Vi vill inte ha dig.
capita

Representerar du Sveriges Försvarsmakt?

Enligt grundlagen så har vi både åsikts- och yttrandefrihet i Sverige. Om du inte gillar detta kan du ta och sticka hem till Ryssland, Iran eller var du nu kommer ifrån.
Citera
2024-07-30, 19:27
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Försvaret, polisen, m.fl. myndigheter ska inte tycka varken bu eller bä om pride och könsbyten.

Personligen tror jag att man skapar de här pseudodebatterna för att avleda uppmärksamheten från viktigare frågor som
1) ska svenska ungdomar dö för NATO/USA/Ukraina?
2) är det bra att vi skrev på DCA så att yanks nu fritt kan springa runt och våldta svenska kvinnor utan att våra domstolar kan göra något?

Det blir inte saft och bulle när jänkarna dömer sina våldtäktsmän. I svenska domstolar kan afghaner gruppvåldta svenska tjejer i timmar så att tjejen får åka rullstol resten av livet och bara få några år i svenskt fängelse, utan att utvisas. Så att jag skulle nog ligga lågt om jag vore dig i just den frågan. Svenska domstolar ligger hopplöst efter resten av världen.
Citera
2024-07-30, 19:28
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geparden
Vi kämpar till sista varelse
Vi kämpar till sista individ
Vi kämpar till sista dennadär
Vi kämpar till sista DET

Jag vet inte exakt vad du menar, men jag tycker att användandet av ordet hen är väldigt exkluderande. Det ordet tar inte upp alla som tex identifierar sig som ett djur eller en sak. På den punkten måste Försvarsmakten förbättra sig.
Citera
2024-07-30, 19:37
Medlem
Inhale82s avatar
Det är sjukt att till och med försvarsmakten ska hoppa på självaste WOKE-tåget och flagga om pride och HBTQ osv.
Vi blir fullkomligt utskrattade.

Att ogilla det där handlar inte om toxisk maskulinitet, det handlar om att Svenskarna över lag har glömt syftet med försvarsmakten.
Räcker att läsa kommentarerna i deras facebookinlägg så förstår man hur illa det är.
Folk verkar ju på riktigt tro att man kan prata tillrätta och diskutera med (tex.) Ryssorcherna med handhjärtan ifall det skulle röra sig mot krig och invasion.
Det är ju för fan helt jävla sjukt!

Vi Svenskar förtjänar att bli rånbögmördade.
Citera
2024-07-30, 19:45
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotalWar
Det blir inte saft och bulle när jänkarna dömer sina våldtäktsmän. I svenska domstolar kan afghaner gruppvåldta svenska tjejer i timmar så att tjejen får åka rullstol resten av livet och bara få några år i svenskt fängelse, utan att utvisas. Så att jag skulle nog ligga lågt om jag vore dig i just den frågan. Svenska domstolar ligger hopplöst efter resten av världen.
Fråga japanerna på Okinawa! De har nog andra upplevelser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in