2024-07-30, 20:17
Medlem
Är det någon som har jämfört de olika filmernas bakgrund? Alltså bordet och stolarnas placering, hur vinden har vikt ner vissa blommor, solnedgångstid för dagen. Vet att det är ur olika vinklar men tycker ändå mig se vissa skillnader som att ett mindre mellanrum mellan stolen och bordet på den svartvita. Absolut att det är lösa spekulationer men om någon som är bra på vinklar, förstora bilder m.m skulle ta och gräva lite i det?? Detta då om man bygger teorin på att de är filmade vid separata tillfällen.
Citera
2024-07-30, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Om de får ett straff för vad de gjort mot Essie blir det väl villkorligt på sin höjd. Pappa är ju bra på att blanda bort korten och kan lägga ansvaret på andra.

Det straff pappan får det har han redan dragit på sig själv genom att slingra sig och ljuga. Ju mer han försökte mörka och censurera desto mer s*** har vi grävt fram om honom. Och det är inte lite.....

Eftersom dottern ska flytta till vad som sägs vara ett specialbyggt ensamboende för orgeliga brukare, är det knappast troligt att kommunen kommer tillåta djur där. De läser ju också tidningen. Jag tror dessutom att pappan kommer att fråntas sitt förvaltarskap.

Så pappan har förstört sitt liv. Det är ett värre straff än vad han skulle få för det han gjort med Essie
och jag rekommenderar att han söker vård och ber om att få bli inlåst innan han går fullständigt bärsärk.

Länsstyrelsen kan ge adminstrativt djurförbud och det är extremt svårt att ha en normal vardag med och de gäller så länge det inte ansöka om upphävande det vore det bästa. Ett djurförbud innebär nämligen att du aldrig får hålla i en hund i koppel eller annat djur, inte fodra vattna ansvara för ett djur, inte äga inneha eller arbeta med djur och för många är det stor begränsning bland annat skulle de aldrig få ha djur. Men så kommer det inte bli för Länsstyrelsen måste utfärda förelägganden innan det ens sker måste de varit på flera besök och hittat brister som måste åtgärdas. I detta fall har ingen kontroll gjorts då det inte finns någon hund , katt nämna men anmälan gäller essie . Länsstyrelsen har redan lagt ner ärendet men de kan ta upp ärendet vid ny information inkommen eller ny anmälan. Men just nu är det inte aktuellt.

Blir det ett polisärende med åtal och dom i tingsrätten för brott emot djurskyddslagen / djurplågeri blir det högst dagsböter.

Så chansen att de ska få konsekvenser är tyvärr liten.
Citera
2024-07-30, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larkascending
Nej, det förefaller inte ligga i hans karaktär att han skulle göra grovgörat som PA.

Men domdera uppifrån, det verkar han klara bra.

Nu är detta en spekulation. Men ligger familjen bakom försvinnandet kan det ju finnas en anledning till att inte ha utomstående i tjänst.
Citera
2024-07-30, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexikoppel
Hade någon anmält till länsstyrelsen angående katten?

Inte senaste ärendet då fanns ingen katt men kan ha kommit in fler anmälningar sen dess, som isåfall är i ett nytt ärende med ett annat diarienummer
Citera
2024-07-30, 20:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av larkascending
Nej, det förefaller inte ligga i hans karaktär att han skulle göra grovgörat som PA.

Men domdera uppifrån, det verkar han klara bra.

Då har jag helt fått det om bakfoten. Jag vet att han har annat välbetalr jobb men sjuttsingen att jag ändå mindes diskussionerna här som att han då och då klev in som PA för dottern, utöver ekonomiskt ansvar. My misstake!!
Senast redigerad av Kryptonitonia 2024-07-30 kl. 20:24.
Citera
2024-07-30, 20:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flexikoppel
Hade någon anmält till länsstyrelsen angående katten?

Viktig fråga som jag också försökt få klarhet i.
Citera
2024-07-30, 20:23
Medlem
Verkmamhetskod
Nummer
Rubrik
Datum
Iniierare
Mandlaggaro
Tjänstoantechning
4954-2024 Tjänste..
282
4954-2024-1
Tjansteanteckning vid sartal 2024-06-20
Johanna Strand, hundhjatpen i Uppland Eleonor Carlqust
TJÄNSTEANTECKNING
Utskntdatum/'id 2024-07-26 13:50
C 1l 65%
1 59%
Hundhjalpen i Upptarid leveterade forra aret hunden Essio flabrador. fodd - 21) soe en civil fjarstehunid tl en tamil sorn har of dotter med funkzionshinder, Dottern (Amanida) har en NPF-diagnos, A har assistons 24 om dygnot av 2 personer. Hundryjalpen har Pratat med fera ur pertorialen: som ar lortvtade over hur hunsden behandias, De ar ocksa rədda om sira jobb, Amandtas foralrar driver, asistenstoretaget; som personalen ar anstallda av, Det ar et vanligt scenario att det fungerar sh. Foraldrarna har forbjudit pertonalen at kontakta Lansstyrelsen
Hunden blir slagen fera gänger i veckan Amanda ar som ett itet bamn och kan inte ta ansvar for hunden. Hon tllats att ala ph hunden, akaka den och skrika den h orat. Det finns skarmdumpar fran en personalchatt dar foraldramna har skrivit att hunden ar stabl nog for att Amanda i princip skulle kunha ala ihjal hunden utan att hunden skule saga dfràn, Om A ar hardhint sa ar det for att A mår daligt Om A mar bra sa ar hon inte hardhant
Personalen har ocksa berattat hur hunden tvingas snta oskyddad i gassande sol nar A badar och at hunden màste sitta i en cykelvagn fast hon piper. Nar A skriker sa blr hunden radd och går sin vag men tvingas bilibaka. 4- 5 ganger per dag gor A nagot saatt hunden bbr radd. Det kan exempelvis vara at si hunden med leksaker. Htunden motioneras ibland inte tiracklig margd Foraldrarna saper att det räcker med att bara hloppa S hunden pa torten, lbland tar A med hunden in i badrummet och far for aig at halla och spruta vatten pa hunden, Hunden har ingen möjlighet att komma undan, Personalen ar tisagda att inte stoppa detta, Personalen har sel hunden bli aparkad, Pappan tvingshaller hunden nar han kipper klorna. Han kpper det biOder, Han sager att hunden inte har nagra kanslor, den ar som en rulstol,
Infor leveransen skickades mycket dokumentation til famitjen or hur hunden ska hanteras och att det alitid maste finnas-nagon som kan skydda hunden nar barnet har de problem som finns,
Hunden blif fysiskt och psykisht misshandlad och kommer at bl forbrukad En hundhunnig person kan se att hunden beler sig pa ett satt som visat att den ar radd . Hunden kommer aldrig forsvara-sig.De har hundarna- gorinte det.De flyri stalet Den harda behandingen sker vaidigt Mhe nar de ar we biland folk, utan mest hemta. Amanda It inte ute sa mycket
Personalen har sagt att de aka hora av sig tll oss. Hundhjaipen infermerades om att misshandel av djur ar ett brott som utreds av polisen och att de och personalen ska kontahta polsen ocksa
Hundhjalpen berattade aft de kommer ta kontakt med famljen. Bad dem att aterkoppla bll Lansstyreisen
Citera
Medlem
En sak till, i sverige är det lagligt att avliva/döda hunden så länge rätt avlivningsmetod skett och det behöver inte vara hos en veterinär

En jägare med jaktlicens får skjuta hund t.e.x

Föreskrifter på avlivning av de flesta djur finns på SJV s sida

Så det kommer inte bli några konsekvenser om de hittar hunden korrekt avlivad. Men däremot blir det ju inga pengar om essie hittas död.

Så om hon lever vilket jag ändå hoppas och är på ett tryggt ställe så vore det absolut bästa, frågan är när kommer sanningen fram egentligen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Viktig fråga som jag också försökt få klarhet i.

Jag har gjort en ny begäran för att se om de kommit in fler ärenden.
Citera
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solros-maskros
Är det någon som har jämfört de olika filmernas bakgrund? Alltså bordet och stolarnas placering, hur vinden har vikt ner vissa blommor, solnedgångstid för dagen. Vet att det är ur olika vinklar men tycker ändå mig se vissa skillnader som att ett mindre mellanrum mellan stolen och bordet på den svartvita. Absolut att det är lösa spekulationer men om någon som är bra på vinklar, förstora bilder m.m skulle ta och gräva lite i det?? Detta då om man bygger teorin på att de är filmade vid separata tillfällen.

S*** i filmerna! Vi har gått igenom dem noga på forumet och konstaterat de sannolikt är fejk. I vart fall bevisar de absolut ingenting.
Citera
2024-07-30, 20:24
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Jag måste ha fattat helt fel för det har sagts här om jag inte missminner mig att också han jobbade som PA åt flickan?
Han kanske inte är kvar, men taxerad inkomst var över miljonen...
Citera
2024-07-30, 20:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Jag har gjort en ny begäran för att se om de kommit in fler ärenden.

Okej, då avvaktar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in