Citat:
Ursprungligen postat av
Mojrik
Här är några av MGM1 / 13-åringens LVU-domar:
https://gofile.io/d/vn5OJr
Jag noterar att pappan verkar stå som ensam vårdnadshavare. Hur länge sen skiljde dom sig?
Ja dom där gav ju lite insikt men fortfarande väldigt många frågor!!
Stog ingenting om familjens bakgrund o varför R placerades från början, bara att hon ”varit planerad en längre tid innan hon fick flytta hem till pappan 2021”. Då va hon alltså 10år. O sen 2023 går man upp med en LVU ansökan igen efter att han försökt ge R o pappa stöd i hemmet.
Frågan är ju hur de resonerade när hon fick flytta till pappa igen. Man vet ju inte hur dom bodde innan R planerades när hon va yngre. Va det med båda föräldrarna o det va kaos, eller va det bara hos mamma som va kaos, eller va det redan då hos pappa o det inte fungerade…
Hur som helst så ligger grunden till Rs svårt störda beteende i tiden innan hon blev placerad första gången. Grunden är inte det som hänt nu när hon flyttat hem till pappa 2021. Därför det vore intressant o veta vad som hänt även om jag har mina aningar…
Edit: ändå talande att R själv i sin överklagan säger att hon inte har några problem med aggressivitet eller är utåtagerande, o inte vill vara på SIS men vill ha egen lägenhet, som 12 åring…