2024-07-30, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Jo men var är relevansen idag? Vad försöker hon uppnå genom att terrorisera dom med sin idioti?
Hon menar att utredningshemmet var farligt och att det är för att sonen blev slagen så fick hon oro och det är därför barnet omhändertogs. M glömmer helt att säga att sonen inte omhändertogs när tiden på utredningshem var över , tog flera månader och skälet var bland annat han hölls hemma från förskolan för att hon menade att personal var dumma
2024-07-30, 15:45
Medlem
Nån som uppfattade vem som kom när F o S stack som en avlöning?
2024-07-30, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rickebus
Nån som uppfattade vem som kom när F o S stack som en avlöning?
Var väl polisen
2024-07-30, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Var väl polisen
Aha
2024-07-30, 20:15
Medlem
Ställer mig väldigt frågande till att Fia och Sulle kämpar för sina barn. Det är bara ett talesätt. De vill skapa content, få uppmärksamhet, hålla tal och skälla på myndigheter. Sulles barn är inte ens placerade. Om barnen plötsligt kom hem en dag, vad skulle de då sysselsätta sig med? Ingen av dem är kapabla till något annat än att skylla allt på andra
2024-07-30, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyr123
Ställer mig väldigt frågande till att Fia och Sulle kämpar för sina barn. Det är bara ett talesätt. De vill skapa content, få uppmärksamhet, hålla tal och skälla på myndigheter. Sulles barn är inte ens placerade. Om barnen plötsligt kom hem en dag, vad skulle de då sysselsätta sig med? Ingen av dem är kapabla till något annat än att skylla allt på andra
Sulle ligger lätt 1a på intiligensreserven
2024-07-30, 21:34
Avslutad
Citat:

Är de inte LVU-placerade hos mamman?

Situationer likt denna är dock inte sällsynta bland desinformatörerna.
Dels finns föräldrapar som fått sina barn omhändertagna av socialtjänsten, därutöver finns pappor och mammor som förlorat vårdnaden till barnens andre förälder eller annan i nätverket, i vissa fall har barn och vuxen fått sekretess.

I dessa fall är det ömsom socialtjänsten som stulit barnen, ömsom är det den andre vuxne (vilken i regel anklagas för att vara en sjuk psykopat/narcissist/missbrutare etc).
2024-07-30, 22:36
Medlem
Nej de har inte LVU. De bor med skyddade uppgifter för att han var våldsam
2024-07-30, 23:02
Medlem
Jag är en person som pratade med Sofia i över ett års tid nästan varje dag men inte längre. Min insikt slog in tillslut. Vi kände varandra bra, nästan för bra ibland. Vi hade roliga, intressanta och vanliga dialoger. Men ibland sa hon ytterst märkliga och skumma saker till mig. Hon har berättat saker för mig som få vet om. Jag kommer inte säga nånting med respekt för henne och Sulle, men de lilla jag kan säga är att det har varit kaos mellan dem. Därför har dem inte setts till så mycket tillsammans förens nu. Nu vet ni nog varför. Låt mig säga såhär, de förtjänar varandra.

Sofia är en person som inte har någon självinsikt för fem öre. Jag tror vissa kan öva upp den, medans vissa inte kan. Hon tillhör den gruppen som inte kan. Det socialtjänsten såg i henne för flera år sedan ser vi nu. Det är så tragiskt… innerligt tragiskt. Hon lever i en helt annan verklighet.

Slutsats;
Lägg ingen energi på dessa människor. Lämna dem ifred bara. Ge dem ingen uppmärksamhet. Myndigheterna har koll på dem. Vi ska vara glada att vi har en socialtjänst i Sverige. Gå vidare med era liv istället, ett liv som inte dem har.
2024-07-30, 23:54
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:

Utan tvekan. Några barn vill dom uppenbart inte ha hem. Vilken frisk människa som helst, som faktiskt ville ha hem sina barn, hade gjort allt i sin makt för att få hem barnen. Inte hade dom i alla fall gjort allt som -inte- kommer få hem barnen, likt Fia.

Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan-08
Jag är en person som pratade med Sofia i över ett års tid nästan varje dag men inte längre. Min insikt slog in tillslut. Vi kände varandra bra, nästan för bra ibland. Vi hade roliga, intressanta och vanliga dialoger. Men ibland sa hon ytterst märkliga och skumma saker till mig. Hon har berättat saker för mig som få vet om. Jag kommer inte säga nånting med respekt för henne och Sulle, men de lilla jag kan säga är att det har varit kaos mellan dem. Därför har dem inte setts till så mycket tillsammans förens nu. Nu vet ni nog varför. Låt mig säga såhär, de förtjänar varandra.

Sofia är en person som inte har någon självinsikt för fem öre. Jag tror vissa kan öva upp den, medans vissa inte kan. Hon tillhör den gruppen som inte kan. Det socialtjänsten såg i henne för flera år sedan ser vi nu. Det är så tragiskt… innerligt tragiskt. Hon lever i en helt annan verklighet.

Slutsats;
Lägg ingen energi på dessa människor. Lämna dem ifred bara. Ge dem ingen uppmärksamhet. Myndigheterna har koll på dem. Vi ska vara glada att vi har en socialtjänst i Sverige. Gå vidare med era liv istället, ett liv som inte dem har.

Lite udda förstainlägg i tråden.
2024-07-31, 08:09
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetteBoop
Du som i X antal inlägg påstår att soc förfalskar, ljuger, klipper och klistrar tänker att det vore lösningen?

Vet du hur it system hos myndigheter funkar?

Hur många läkare har anmält att deras skriftliga intyg har manipulerats? Eller vilken referent som helst? Eftersom det enligt dig är så enormt utbrett och mest varje utredning måste det uppmärksammats den formella vägen.
.
Det är främst socialtjänstens utredningar som innehåller olika grader av manipulation. Läkaren har ingen kännedom om detta när det sker?

Ja det är många föräldrar som vittnar om exakt samma sak.
2024-07-31, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Utan tvekan. Några barn vill dom uppenbart inte ha hem. Vilken frisk människa som helst, som faktiskt ville ha hem sina barn, hade gjort allt i sin makt för att få hem barnen. Inte hade dom i alla fall gjort allt som -inte- kommer få hem barnen, likt Fia.

Lite udda förstainlägg i tråden.

Klart du vet att detta är mitt förstainlägg. Du är ju stamis här inne och känner igen alla här.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in