2024-07-30, 19:31
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Visst kan man det. Ett foto på hunden och ett nummer av dagens tidning, det har kidnappare använt sig av i alla tider.

Men jag får känslan av att alla "bevis" som redan finns, handlar om diverse sierskor som sett hunden någonstans i sina fantasier.

Det är jävligt osmart att lägga upp en bild eftersom it forensics kan hitta mycket information.

Vi behöver inte ha några bevis, om hon nu lever, vilket jag inte tror.
Citera
2024-07-30, 19:32
Avslutad
Who knows...mamman kanske befinner sig på skyddat boende med vovven?
Citera
2024-07-30, 19:35
Avslutad
För, vem vet egentligen om uppgifter som P lämnat att mamman och dottern for på resa dagen efter stämmer? Har mamman synts till sedan Essie försvann?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Det är jävligt osmart att lägga upp en bild eftersom it forensics kan hitta mycket information.
Jo, man får såklart tänka till lite, men jag tror inte polisen lägger ner allt för mycket resurser på hunden i nuläget. Och en vacker dag måste den ändå komma fram och då avslöja vad som hänt.
Citat:
Vi behöver inte ha några bevis, om hon nu lever, vilket jag inte tror.
Det tror inte jag heller. Någon olycka kan ha tagit den av daga, och nu försöker någon vilseleda.
Citera
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anna-Helga
Vänta lite, stod det inte i dokumentet från Länsstyrelsen att de överlämnat ärendet till polisen som ska fortsätta utreda detta eftersom hunden är försvunnen? Har jag drömt det? 😳 Jag har fått för mig att polisen nu utreder ärendet om djurmisshandel utifrån bevisning som kommit in från Hundhjälpen och kanske även andra som anmält?
Nej men däremot skrev farfar någonstans att det var poliisärende med åklagare inkopplat, så vad det handlade om vet jag inte. Det var därför de skulle hålla en låg profil
Citera
2024-07-30, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Nej men däremot skrev farfar någonstans att det var poliisärende med åklagare inkopplat, så vad det handlade om vet jag inte. Det var därför de skulle hålla en låg profil
Det har de verkligen lyckats med.
Citera
2024-07-30, 19:38
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Det var exakt samma som för tre dagar sedan, svaret till EP och LS. Så inget nytt när jag jämförde med tidigare inlägg.

Nä han lade till lite extra text idag. Tex den att Essie kom hem nu så LS kan göra sin kontroll.

Vilket BS det är ju skrattretande. Det är ju bara för att folk skrivit att han var tvungen att göra sig av med hunden han skriver så.
Citera
2024-07-30, 19:42
Medlem
Finns det bild på cepet som slog hunden då?
Citera
2024-07-30, 19:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Nä han lade till lite extra text idag. Tex den att Essie kom hem nu så LS kan göra sin kontroll.

Vilket BS det är ju skrattretande. Det är ju bara för att folk skrivit att han var tvungen att göra sig av med hunden han skriver så.

Måste helt ha missat det el att han redigerade efter jag läste. Tack för infon!
Citera
2024-07-30, 19:47
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Pappan kommer inte att anmäla detta som stöld till försäkringsbolaget. Då blir han ju granskad ännu mer än vad både polisen och allmänheten gjort. Det räcker ju med att de granskar hans filmer för att de ska förstå allt är fake. Först då blir det försäkringsbedrägeri.

Dessutom har jag en känsla av att det är inte första gången familjen utnyttjar försäkringar under oklara omständigheter. Försäkringsbolagen delar information med varandra så det hjälper inte att byta bolag om man fifflat.

Vi vet vad Essie utsatts för. Jag och många med mig tror att pappan dödat hunden eller att det är dottern i ett utbrott.
Fast ni som tror att dottern dödat hunden i ett utbrott; det blir väl svårt att dölja om det är två assistenter närvarande och de har order att rädda Essie.
Hunden skulle ju låta och det är ju knappast så att A lämnas obevakad bortsett från egentiden i sovrummet.
Citera
2024-07-30, 19:48
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Pappan kommer inte att anmäla detta som stöld till försäkringsbolaget. Då blir han ju granskad ännu mer än vad både polisen och allmänheten gjort. Det räcker ju med att de granskar hans filmer för att de ska förstå allt är fake. Först då blir det försäkringsbedrägeri.

Dessutom har jag en känsla av att det är inte första gången familjen utnyttjar försäkringar under oklara omständigheter. Försäkringsbolagen delar information med varandra så det hjälper inte att byta bolag om man fifflat.

Vi vet vad Essie utsatts för. Jag och många med mig tror att pappan dödat hunden eller att det är dottern i ett utbrott.
Anmäler han inte till försäkringsbolaget får han ju knga pengar. Han är då jäkla pengakåt så svårt att tänka mig att han avstår
Citera
2024-07-30, 19:48
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Jag kan nog inte uttala mig hur den personen väljer att agera, men jag tycker det känns riskfyllt om det sprids att Essie lever om de eller de som ev har räddat henne inte vill det.

Ja hon kan också vara död.

Med bekräftat tänker jag att det ska ge konsekvenser också. De som kan straffas ska få straff. Och djurförbud.

Om de får ett straff för vad de gjort mot Essie blir det väl villkorligt på sin höjd. Pappa är ju bra på att blanda bort korten och kan lägga ansvaret på andra.

Det straff pappan får det har han redan dragit på sig själv genom att slingra sig och ljuga. Ju mer han försökte mörka och censurera desto mer s*** har vi grävt fram om honom. Och det är inte lite.....

Eftersom dottern ska flytta till vad som sägs vara ett specialbyggt ensamboende för orgeliga brukare, är det knappast troligt att kommunen kommer tillåta djur där. De läser ju också tidningen. Jag tror dessutom att pappan kommer att fråntas sitt förvaltarskap.

Så pappan har förstört sitt liv. Det är ett värre straff än vad han skulle få för det han gjort med Essie
och jag rekommenderar att han söker vård och ber om att få bli inlåst innan han går fullständigt bärsärk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in