2024-07-30, 19:09
Medlem
Någon har skrivit någonstans att A blev "utslängd" fån sitt boende efter ett skyddsstopp, någon som vet mer om det? Det borde isf gå att få ut handlingar från AVM.
Citera
2024-07-30, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cirsium
Det går att bevisa att hunden lever utan att riskera hundens säkerhet, vistelseplats eller tjuvarnas identitet.
Visst kan man det. Ett foto på hunden och ett nummer av dagens tidning, det har kidnappare använt sig av i alla tider.

Men jag får känslan av att alla "bevis" som redan finns, handlar om diverse sierskor som sett hunden någonstans i sina fantasier.
Citera
2024-07-30, 19:12
Medlem
Cirsiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Jag vet inte om jag gillar riktigt att det börjar cirkulera rykten att Essie är räddad. Är hon räddad bör de eller den som känner till det nog hålla det för sig själv tänker jag. I alla fall om personen eller personerna har för avsikt att behålla henne och om de kan ge henne ett bra hem och liv. Då finns det väl ingen anledning att träda fram bara för att stilla andras behov av att veta? Essies behov ska vara i fokus. Inte vårt. Om någon pratar för mycket som känner till var Essie är, finns det ju alltid en risk att det sprids till fel person och så vips...

Jag funderar även på OM Essie blivit räddad, vill den eller de som har Essie att andra ska veta, eller är det så att andra inte kan hålla tyst och sviker ett tysthetslöfte?

Hundtjuven bör träda fram av två skäl.

1.Familjen Ö ska inte kunna få en enda spänn från ett försäkringsbolag.

2. Vi får ett slut på teaterföreställningen familjen Ö spelar.
Citera
2024-07-30, 19:13
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Det går att bevisa att hunden lever utan att riskera hundens säkerhet, vistelseplats eller tjuvarnas identitet.

Försöker du göra dig märkvärdig eller?

Jamen, ännu en av alla dessa ” tokiga tanter, självutnämda medium, hemliga Mållgans..etc etc, som ” vet” var Essie är..

Bortsett från galenpannorna,
Var är Essie??
Citera
2024-07-30, 19:14
Medlem
Cirsiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Jamen, ännu en av alla dessa ” tokiga tanter, självutnämda medium, hemliga Mållgans..etc etc, som ” vet” var Essie är..

Bortsett från galenpannorna,
Var är Essie??

Tills vi får se odiskutabla bevis för att hunden lever kan vi självklart betrakta påståendet som falskt.
Citera
2024-07-30, 19:15
Avslutad
Citat:

Men... om det blir bekräftat att någon stulit Essie då får väl 1) familjen Ö ut på försäkringen? Och 2) rätt i att hon blev stulen?

Jag tycker nog det känns mest viktigt att det snarare blir bekräftat vad Essie utsatts för.
Citera
2024-07-30, 19:21
Medlem
CyklonB12s avatar
Citat:

Finns ingen hundtjuv, det är familjen själva som tagit hunden till en annan plats, alternativt avlivat den. PÖ verkar vara fullt kapabel!
Citera
2024-07-30, 19:24
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

Då får hundtjuven ett straff för att denne har stulit Essie till ett bättre liv.
Vi vill väl inte att räddaren ska bli straffad. Är du trögfattad eller?
Citera
2024-07-30, 19:25
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Men... om det blir bekräftat att någon stulit Essie då får väl 1) familjen Ö ut på försäkringen? Och 2) rätt i att hon blev stulen?

Jag tycker nog det känns mest viktigt att det snarare blir bekräftat vad Essie utsatts för.

Pappan kommer inte att anmäla detta som stöld till försäkringsbolaget. Då blir han ju granskad ännu mer än vad både polisen och allmänheten gjort. Det räcker ju med att de granskar hans filmer för att de ska förstå allt är fake. Först då blir det försäkringsbedrägeri.

Dessutom har jag en känsla av att det är inte första gången familjen utnyttjar försäkringar under oklara omständigheter. Försäkringsbolagen delar information med varandra så det hjälper inte att byta bolag om man fifflat.

Vi vet vad Essie utsatts för. Jag och många med mig tror att pappan dödat hunden eller att det är dottern i ett utbrott.
Citera
2024-07-30, 19:27
Medlem
Cirsiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyklonB12
Finns ingen hundtjuv, det är familjen själva som tagit hunden till en annan plats, alternativt avlivat den. PÖ verkar vara fullt kapabel!

Ja det är den teorin jag själv tror mest på.

En empatilös krokodiltårsgråtande envåldshärskande familjeöverbefälhavare skulle mycket väl kunna gå över en död hund och människa för att få rätt och sin vilja igenom.

Stackars fru som inte får komma till tals, hon mår troligen dåligt som tvingas hålla tyst mot sin vilja.

Hoppas hon har gjort vad som rekommenderas, ta sina barn och fly ifrån galningen så fort det bara går.
Citera
2024-07-30, 19:31
Medlem
Cirsiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Då får hundtjuven ett straff för att denne har stulit Essie till ett bättre liv.
Vi vill väl inte att räddaren ska bli straffad. Är du trögfattad eller?

Jaha, och?

Finns högst sannolikt många som villigt tar ett straff om det kan rädda en hund ifrån plågeri, all heder åt sånt folk.

Ja jag är trög men har oftast rätt.
Citera
2024-07-30, 19:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Pappan kommer inte att anmäla detta som stöld till försäkringsbolaget. Då blir han ju granskad ännu mer än vad både polisen och allmänheten gjort. Det räcker ju med att de granskar hans filmer för att de ska förstå allt är fake. Först då blir det försäkringsbedrägeri.

Dessutom har jag en känsla av att det är inte första gången familjen utnyttjar försäkringar under oklara omständigheter. Försäkringsbolagen delar information med varandra så det hjälper inte att byta bolag om man fifflat.

Vi vet vad Essie utsatts för. Jag och många med mig tror att pappan dödat hunden eller att det är dottern i ett utbrott.

Jag kan nog inte uttala mig hur den personen väljer att agera, men jag tycker det känns riskfyllt om det sprids att Essie lever om de eller de som ev har räddat henne inte vill det.

Ja hon kan också vara död.

Med bekräftat tänker jag att det ska ge konsekvenser också. De som kan straffas ska få straff. Och djurförbud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in