2024-07-30, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Litet ironiskt att han samtidigt på instagram lagt upp en bild med skämt om folk som har större tilltro till sociala medier än till vetenskapliga fakta. När han ju själv på sin Facebook (sociala medier) dementerar vetenskapliga fakta (Länsstyrelsens underlag)

Det finns inget som helst vetenskapligt med den anmälan som LS upprättat. Det är en skriftlig version av påståenden gjorda av personer.
Citera
2024-07-30, 18:39
Medlem
Biatchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jag förstår dina känslor runt tjejens agerande. Men du måste också förstå att hon inte gör det medvetet, även om hon är 23-24 år gammal så fungerar hon inte som en normal 23-24 åring.
Hon blir våldsam när hon får utbrotten, hon får troligen även väldigt mycket ångest efteråt ifall hon skadat någon. Hon menar inte att göra någon illa.
Det är dem vuxna i hennes omgivning som har ansvar för att se till att hon lever i en miljö där hon fungerar, och där ingen kommer till skada.

Jag förstår hur du menar, men tydligen så trots dubbel bemanning och utkastad från ett tidigare hem så verkar ju inte assistans och vuxna människor runt denna person hjälpa...

Jag struntar i om hon så gör detta under hypnos/psykos eller vad fan som helst. A är en mycket sjuk individ som borde låsas in och sen kan sitta med ett ritblock för är hon på en 4-årings nivå så borde de räcka för hennes hjärna.
Jag tål verkligen inte empatilösa utvecklingsstörda människor. Skyll allt på en diagnos så är det okej ungefär.

Sen finns det många utvecklingsstörda personer, ( man kanske säger lågt begåvade idag?) som har jättemycket empati och känslor och skulle inte ens kunna slå ihjäl en fluga.
Citera
2024-07-30, 18:40
Medlem
Anna-Helgas avatar
Vänta lite, stod det inte i dokumentet från Länsstyrelsen att de överlämnat ärendet till polisen som ska fortsätta utreda detta eftersom hunden är försvunnen? Har jag drömt det? 😳 Jag har fått för mig att polisen nu utreder ärendet om djurmisshandel utifrån bevisning som kommit in från Hundhjälpen och kanske även andra som anmält?
Citera
2024-07-30, 18:41
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flexikoppel
Kan vi inte få bevis på det? Många som tror hon är död. Det är 3 olika personer som skrivit att de vet var hon är så man har ju svårt att lita på det. Kanske en bild med en lapp där det står att hon lever, där man inte kan spåra något i bakgrunden?
Vi kan inte ta risken att det avslöjas vart Essie befinner sej.
Vi klarar oss utan bevis. Essies säkerhet är det viktigaste.
Citera
2024-07-30, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
PÖ har lagt upp inlägg på FB. Fler som läst?

Berätta, vad skriver han?
Citera
2024-07-30, 18:42
Avslutad
Jag vet inte om jag gillar riktigt att det börjar cirkulera rykten att Essie är räddad. Är hon räddad bör de eller den som känner till det nog hålla det för sig själv tänker jag. I alla fall om personen eller personerna har för avsikt att behålla henne och om de kan ge henne ett bra hem och liv. Då finns det väl ingen anledning att träda fram bara för att stilla andras behov av att veta? Essies behov ska vara i fokus. Inte vårt. Om någon pratar för mycket som känner till var Essie är, finns det ju alltid en risk att det sprids till fel person och så vips...

Jag funderar även på OM Essie blivit räddad, vill den eller de som har Essie att andra ska veta, eller är det så att andra inte kan hålla tyst och sviker ett tysthetslöfte?
Citera
2024-07-30, 18:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary

Skrev och tänker precis exakt detsamma.
Citera
2024-07-30, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
Lite justeringar till ett tidigare inlägg jag skrev...

Jag fick en märklig känsla....och möjligen en ny teori.

När familjen fick veta att Länsstyrelsen kopplats in och att det kunde bli jobbigt framöver kanske mamman tyckte att det fick räcka och insåg att det aldrig kommer att fungera med hunden, då hon har varit närvarande när A var våldsam mot hunden.

Hon ville att de skulle sälja eller lämna bort hunden.

Pappan vägrade hårdnackat, då han såg hur mycket pengar detta hade kostat.

Kanske tog mamman ett eget beslut genom att kontakta någon som hämtade Essie och då gick topplocket på pappan som bestämde sig för att få tillbaka pengarna via försäkringen och anmäla hunden stulen...

Det kanske aldrig har varit någon personlig assistent med i bilden av något försvinnande och många har ju undrat varför mamman är så tyst, men eventuellt kan det bero på att de inte var överens om hur de skulle hantera Essie utan blev osams.

Därför valde pappan att gå ut på Facebook och media eftersom han visste att han måste gå ut offentligt för att kunna få pengar från försäkringen, men ingen av dem hade räknat med att detta skulle leda till denna "shitstorm" av publicitet och engagemang.

Kanske är det bara mamman och pappan som egentligen vet sanningen. Resten av familjen har inget fått veta och utåt sett är detta en stöld och så kommer det att förbli.

Därför var det nödvändigt att berätta för A att Essie inte kommer tillbaka genom att först säga att hon är på sjukhus och senare att hon har gått bort.

Det har aldrig varit meningen att Essie ska komma hem. Något egentligt sök har aldrig ägt rum, hittelönen bara fejk för att verka trovärdig.

Därför tar pappan allt medialt och mamman ligger lågt, men nu är det omöjligt att backa så då får man köra ända in i kaklet och hoppas att stormen bedarrar någon gång...

Det är bara mamman och någon ytterligare betrodd som vet var Essie är och det kommer aldrig att läcka ut. Ingen kommer att försäga sig och svenska folket lär aldrig få reda på den egentliga sanningen.

Kanske, kanske inte...
Jag tror precis som du. Mamman borde ju veta precis hur dottern behandlar hunden,hon kanske mår väldigt dåligt av det och ordnar så att hunden omhändertas av någon. Sen finns det ju även ett gäng assistenter som inte kommer att tiga i alla evighet om situationen. Pappan och mamman vet definitivt vad som har hänt med hunden.
Men...det känns även lite lurigt med farfadern som har många kontakter inom det militära och även är vän med Thomas Torkelsson som säger sig ha golden retrievern PÖs familj hade före Essie. Jag får lite Frimurar-Odd Fellow vibbar där. Brödraskap med pengar och kontakter. PÖ gjorde bort sig totalt när han började med sin klantigt ihopklippta filmvisning och började hinta om att någon fd assistent skulle vara boven i dramat .
Citera
2024-07-30, 18:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jzon8988
Berätta, vad skriver han?

Det var exakt samma som för tre dagar sedan, svaret till EP och LS. Så inget nytt när jag jämförde med tidigare inlägg.
Citera
2024-07-30, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Svar från PÖ till EP och länstyrelsen idag.

Farfar har väl gått bananas på sonen nu när han fått LS anmälan postat på sin FB sida
Citera
2024-07-30, 19:01
Medlem
Cirsiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teklanissen
En ID-hund söker inte på likdoft. Väldigt få gör det faktiskt förutom de som är utbildade på det. (Syftar nu på sopsäcken. Att hon skulle förts ut levande i en sopsäck tror jag bara inte på)

id-hundsföraren känner sin hund. De kan se om ett spår är hett, halvsvalt eller väldigt svalt

Jag trodde du gett upp diskussionen om Id-hund då du inte tror på att de använts

Och jag vill påminna dig om detta med bristande förståelse eller insikt som du riktade mot mig tidigare idag. Att veta om att detta med likdoften "kamouflerar" vanliga doften så väl att det inte går att spåra med ID-hund borde den med god insikt och förståelse veta

Är du tappad i ett stengolv vid födseln eller?

Jag har inte nämnt likhund.

Djur blir kadaver, människor blir lik, dumskalle.
Citera
2024-07-30, 19:05
Medlem
Cirsiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary

Det går att bevisa att hunden lever utan att riskera hundens säkerhet, vistelseplats eller tjuvarnas identitet.

Försöker du göra dig märkvärdig eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in