Citat:
Ursprungligen postat av
Dopy
Jag förstår dina känslor runt tjejens agerande. Men du måste också förstå att hon inte gör det medvetet, även om hon är 23-24 år gammal så fungerar hon inte som en normal 23-24 åring.
Hon blir våldsam när hon får utbrotten, hon får troligen även väldigt mycket ångest efteråt ifall hon skadat någon. Hon menar inte att göra någon illa.
Det är dem vuxna i hennes omgivning som har ansvar för att se till att hon lever i en miljö där hon fungerar, och där ingen kommer till skada.
Jag förstår hur du menar, men tydligen så trots dubbel bemanning och utkastad från ett tidigare hem så verkar ju inte assistans och vuxna människor runt denna person hjälpa...
Jag struntar i om hon så gör detta under hypnos/psykos eller vad fan som helst. A är en mycket sjuk individ som borde låsas in och sen kan sitta med ett ritblock för är hon på en 4-årings nivå så borde de räcka för hennes hjärna.
Jag tål verkligen inte empatilösa utvecklingsstörda människor. Skyll allt på en diagnos så är det okej ungefär.
Sen finns det många utvecklingsstörda personer, ( man kanske säger lågt begåvade idag?) som har jättemycket empati och känslor och skulle inte ens kunna slå ihjäl en fluga.