2024-07-30, 13:51
Medlem
Alla unga kvinnor klär ju sig som prostituerade ändå numera och springer runt på stan i bara underkläderna så hur de klär sig och inte på prideparaden lär knappast ha någon effekt.
Citera
2024-07-30, 13:57
Medlem
Anledningen är enkel; majoriteten av kvinnorna är riktiga ruggugglor så ingen vill se deras fula bröst…
Citera
2024-07-30, 13:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zkumbollen
du skulle ha varit med på 80 talet

På stranden hittade man toppless pinglor så ögonen gick i kors

Skulle tro att 90% av alla tjejer badade toppless då, så en dag på stranden var rena jackpott

Tuttar av alla storlekar och former

Dessutom var det ofta string till detta

haha, ja - det var bättre förr!

En av grannflickorna, som då var i nedre tonåren hade både bara bröst och en stor del av fitthåret över kanten på trosan när hon solade. Detta var i mellersta Bohuslän runt 1980. Det var mycket mer frigjort än nu.
Citera
2024-07-30, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Alla unga kvinnor klär ju sig som prostituerade ändå numera och springer runt på stan i bara underkläderna så hur de klär sig och inte på prideparaden lär knappast ha någon effekt.
Stämmer nog som du säger.
Men ett fenomen jag undrar över, verkar som om många flickor har mer kläder på sig på badstranden jämfört med shoppinggalerian?
Citera
2024-07-30, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axeln
Anledningen är enkel; majoriteten av kvinnorna är riktiga ruggugglor så ingen vill se deras fula bröst…
Jag tror snarare att det faktiskt inte finns några damer längre i tågen, enbart utklädda herrar, då är det inte så lätt att visa brösten.
De damer som går med är utklädda till herrar.
Citera
2024-07-30, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zkumbollen
du skulle ha varit med på 80 talet

På stranden hittade man toppless pinglor så ögonen gick i kors

Skulle tro att 90% av alla tjejer badade toppless då, så en dag på stranden var rena jackpott

Tuttar av alla storlekar och former

Dessutom var det ofta string till detta

haha, ja - det var bättre förr!

Jag kommer ihåg om det var 90- eller tidigt 00-tal då man började se alltmer framfusiga invandrarkillar som sprang i grupp även brevid solande tjejer så sanden sprätte. Även att de spelade hög musik från bergsprängare på stranden. Detta fick kanske effekten färre svenska tjejer ville visa brösten...

Sen har vi till detta även att nästan alla har mobiler med kamera...
Citera
2024-07-30, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Jag kommer ihåg om det var 90- eller tidigt 00-tal då man började se alltmer framfusiga invandrarkillar som sprang i grupp även brevid solande tjejer så sanden sprätte. Även att de spelade hög musik från bergsprängare på stranden. Detta fick kanske effekten färre svenska tjejer ville visa brösten...

Sen har vi till detta även att nästan alla har mobiler med kamera...

Hög musik och att folk sprätter sand är ju självklara skäl till att kvinnor vill använda toppar på stranden.

Gloende män är nog mer skälet, och inte specifik vilken sort dessa män tillhör.
Och allra mest säkert är självklart alla kameror i mobiltelefonerna, samt att så många är så jävla pantat hatfulla, så de medvetet lägger ut nakenbilder av kvinnor i akt och mening att skamma och skada dem.
Citera
2024-07-30, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Hög musik och att folk sprätter sand är ju självklara skäl till att kvinnor vill använda toppar på stranden.

Gloende män är nog mer skälet, och inte specifik vilken sort dessa män tillhör.
Och allra mest säkert är självklart alla kameror i mobiltelefonerna, samt att så många är så jävla pantat hatfulla, så de medvetet lägger ut nakenbilder av kvinnor i akt och mening att skamma och skada dem.

Ah, det kom nog en avtrappning om kring tiden då kaxiga och framfusiga blattar i grupp började "härja" på stranden. Tjejer kanske kände sig mer utsatta som barbröstade jämfört med när mestadels endast försynta svenska killar fanns?
Citera
2024-07-30, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
Sticker för mycket i ögonen på muselmanerna.
Eller på valfri flashbackare.
Citera
2024-07-30, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Ah, det kom nog en avtrappning om kring tiden då kaxiga och framfusiga blattar i grupp började "härja" på stranden. Tjejer kanske kände sig mer utsatta som barbröstade jämfört med när mestadels endast försynta svenska killar fanns?

har aldrig varit med om att några kaxiga framfusiga invandrare härjat i grupper på svenska stränder. Det har jag bara varit med om utomlands, där alltså "ensamma" kvinnor på stränder betraktats allmänt som "fritt villebråd".

kaxiga högljudda killar har alltid existerat och invandrar killar är ju inte annorlunda därvidlag.
Citera
2024-07-30, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midtown
Fast det var det ju i och för sig inte bara. Såg en hel del riktigt fina pattar där. Men jag undrar varför det upphört så plötsligt?

Butchflator med hängpattar. Inget man kommer sakna.
Citera
2024-07-30, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midtown
Jag har från sidan tittat på en hel del prideparader genom åren, tycker det är kul då det är karnevalsstämning och alla är glada. En sak jag lagt märke till att jag inte lika ofta ser barbröstade kvinnor i de där paraderna längre. Det kallas väl free the nipple. För 10 år sedan la jag märke till flera stycken i samma tåg, kunde vara upp emot 10 personer, utspritt. De senaste åren har jag inte sett någon alls. Hur kommer det sig? Varför har kvinnor slutat med det? Handlar det om internet och att inte vilja hamna där eller vad är det? Har någon annan lagt märke till det?
Ett år såg jag två kvinnor som var runt 30 år som gick där helt nakna, målade i regnbågsfärger men helt nakna. Men idag ser man inget sånt alls? Vad beror det på?
Har free the nipple och nakenhet i den feministiska kampen upphört?
Är det åsynen av nakna bröst eller dito vaginor du saknar mest?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in