2024-07-30, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Tumult går nog inte att undvika, såvida personen inte är nedslagen eller drogad innan. Jag tror det var meningen att plåga henne. Alla inblandade visste vad de gjorde. Bara för att man är 13 eller 15 år betyder det inte att man inte vet något om kroppens anatomi och var man ska sikta för att orsaka lidande och stor skada. Vet man inte sånt är det inte heller raketforskning att googla fram sånt på förhand. Har man planedat att ha med silvertejp och kniv har man säkert planerat mer än så.

Precis så
Citera
2024-07-30, 13:23
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poorboy
Om det fetade nu stämmer så lutar det väl mer åt att de råkat hugga lite för djupt, fått panik och lämnat henne.

Råkat….
Man råkar inte när man med kniv i berått mod misshandlar en bunden person.
Panik kan man få och fly därifrån, flyktbeteende och panik är förståeligt.
BO lämnades åt sitt öde bunden, dödligt skadad eller död MGM visste inte.
Men allt BO hade på sig + tejp & knivar samlades ihop i BOs bag under tiden BO låg döende, innan MGM lämnade platsen, så någon panikreaktion med omedelbar flykt och bara lämna var det INTE.
Bagen sänktes även efter ”hemvägen” för att försvåra id på BO och försöka dölja brottet.
Paniken var inte heller värre än att MGM efter ”hemkomsten” går in på TikTok gruppchatten och berättar om hur det gick, att BO förblödde och sprider filmklipp med knivmisshandel av ett bundet BO.
Citera
2024-07-30, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TruthAboutU
Ja det skadar Barnen att aktivt välja att skita i sina Barn och ej vara närvarande!
Och det är enbart mannens och Pappans ansvar och fel om han Väljer att vara aggressiv och skada andra! Det är Enbart hans ansvar. Återigen lägger du/ ni ansvaret på kvinnan vad en man VÄLJER att göra, eller inte göra!
Män är inte heller Barn, de ska stå ansvariga för sitt beteende och agerande - Ingen annan!

Ingen blir en kallblodig mördare bara för att mamma och pappa skiter i en!
Citera
2024-07-30, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
15åringen som grovt misshandlade och våldtog Luna fick rättspsykiatrisk vård.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/moro-backe-dadet-15-aringen-overklagar-inte-tingsrattens-dom

(FB) Morö backe, Skellefteå: 9-åriga Luna utsatt för våldtäkt och mordförsök (2022-07-07)

Det har du helt rätt i. Jag tänkte mer när man dödat någon.
Citera
2024-07-30, 13:27
Medlem
Poorboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Jag vet inte om du varit i Landskrona.
Men det hade varit jävligt svårt för dem att bära kroppen från där hon blev funnen (över en bro, och ta någon av gatorna ner till Stadshuset och dumpa henne i kajen) där BO's sportbag blev funnen utan att bli sedda.
Brottsplatsen (över gångbron) är väldigt central.
Du har Teaterparken 3 min därifrån, och City inte 5 min därifrån. Samt så på "City sidan" av spåret så kör det ju bilar/bussar/folk ute med hundar och så vidare regelbundet. Speciellt sommartid.
Exakt, jag tror det är föga osannolikt att kroppen skulle flyttats mer än ett kort avstånd, från en av vagnarna t.ex. Jag menade mer att om man ville dumpa kroppen så borde man ju har gjort det på ett bättre sätt.
Nej jag har inte varit i Landskrona, fick för mig att vattnet låg närmare i anslutning till spårområdet.
Citera
2024-07-30, 13:29
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Skillnaden om dom döms o är över 15år är att dom får ett tidsbestämt LSU straff på institution. Är dom under 15år o inte kan dömas blir dom garanterat placerade på SIS ändå med LVU o ”vården” fortsätter på obestämd framtid med omprövning var 6e månad.. så länge vårdbehov finns för att bryta det destruktiva beteendet som det innebär att vara delaktig i ett mord.

LVU som insats kan bara pågår till en individ är 21 år gammal.
Citera
2024-07-30, 13:32
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Upprepar mitt tidigare inlägg om konsekvenserna för den vuxne.. minst ett år..
Jag tycker att det oftast brukar bli frikännande domar för skyddande av brottsling.
Citera
2024-07-30, 13:32
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Level100s
Även hjärndöda fjortisar borde fatta vad som kan hända om man viftar med en kniv runt ansikte och hals...

Hjärndöda fjortisar? Krävs lite tankeverksamhet för att planera en avrättning av någon som inte dansar efter bortskämda o missanpassade tonåringar som tror att de är universums medelpunkt...
Citera
2024-07-30, 13:33
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Jag vet inte om du varit i Landskrona.
Men det hade varit jävligt svårt för dem att bära kroppen från där hon blev funnen (över en bro, och ta någon av gatorna ner till Stadshuset och dumpa henne i kajen) där BO's sportbag blev funnen utan att bli sedda.
Brottsplatsen (över gångbron) är väldigt central.
Du har Teaterparken 3 min därifrån, och City inte 5 min därifrån. Samt så på "City sidan" av spåret så kör det ju bilar/bussar/folk ute med hundar och så vidare regelbundet. Speciellt sommartid.

På tal om att flytta en kropp, oavsett om den är död eller ej. Om en person är allvarligt skadad borde väl personerna som flyttat kroppen se rätt tilltufsade, smutsiga och blodiga ut. Möter man inte en enda själ på vägen som reagerar eller? Är ingen annan människa ute på hela vägen man har att gå? Eller fanns det en bil någonstans för att transportera dem därifrån efteråt? Eller hade de tid att byta om efteråt innan de gick därifrån? Eller tar man sådana vägar där man vet att ingen människa normalt befinner sig nattetid?
Citera
2024-07-30, 13:33
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poorboy
fick för mig att vattnet låg närmare i anslutning till spårområdet.

Allt är väl relativt men jo jag skulle säga att kajen ligger nära.

Om du ser på fyndplatsen och bilder därifrån så ser man gångbron över till "citysidan".

Om du söker Österleden 1 Landskrona så ser du bron från andra sidan.

Zoomar du ut så ser du Öresund hotellet och kajen som går in till Kunggatan där Stadshuset ligger.
Där dumpade sportsbagen.
Så det är inte långt emellan.

Men det hade varit nästintill omöjligt (?) att bära en kropp från fyndplatsen till kajen utan att bli sedda.
Citera
2024-07-30, 13:34
Medlem
Poorboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Råkat….
Man råkar inte när man med kniv i berått mod misshandlar en bunden person.
Jo det kan man faktiskt, vi vet inte hur det gick till ännu.
OBS att jag inte försöker förminska brottet, tjejerna hade gärna fått sitta på livstid enligt mig.
Citat:
Panik kan man få och fly därifrån, flyktbeteende och panik är förståeligt.
BO lämnades åt sitt öde bunden, dödligt skadad eller död MGM visste inte.
Men allt BO hade på sig + tejp & knivar samlades ihop i BOs bag under tiden BO låg döende, innan MGM lämnade platsen, så någon panikreaktion med omedelbar flykt och bara lämna var det INTE. Bagen sänktes även efter ”hemvägen” för att försvåra id på BO och försöka dölja brottet.
Det kan ju ha gjort i panik när man insett att man döda E när det inte var tänkt, de insåg att de inte kunde flytta kroppen men ville endå "skydda" sig själva genom att försvåra jobbet att identifiera henne.
Citat:
Paniken var inte heller värre än att MGM efter ”hemkomsten” går in på TikTok gruppchatten och berättar om hur det gick, att BO förblödde och sprider filmklipp med knivmisshandel av ett bundet BO.
Vi har inte fått se någonting ur den chatten, all info från den chatten kommer från en enskild person på TT. Sjukkassan har förvisso "bekräftat" att det finns en gruppchatt men vi vet ju inte vad det står i den. Eller hur någon av MGM har agerat efter mordet, annat än rykten.

Det som kanske skulle kunna tyda på att det var avsiktligt är att hon var så svår att identifiera, hennes ansikte kanske var helt sönderslaget alt upprispat med kniv och att då stölden av hennes grejer var inplanerat för att återigen försvåra att hon identifieras.
Citera
2024-07-30, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Hjärndöda fjortisar? Krävs lite tankeverksamhet för att planera en avrättning av någon som inte dansar efter bortskämda o missanpassade tonåringar som tror att de är universums medelpunkt...

Ja hjärndöda. Vi snackar om småtjejer som planerar att misshandla och förnedra en annan tjej för att hon kallade en av deras kompisar för hora. Förlåt, men då är man hjärndöd, panndöd, rent jävla dum i huvudet, kalla det vad du vill...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in