2024-07-30, 13:24
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glasmunken
Övertyga de över 30 000 på hans sida.

Jag håller till här så länge.

Det går bara att fantisera om hur enormt stora summor Psykopaten, dvs den pengakåte pappan får och fått in via Swish av dessa tusentals och åter tusentals svagbegåvade vurmande människor, sinnessjukt!
Citera
2024-07-30, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Märkligt beteende? Inte om man är en del av det som var tänkt att ske...?
Jo det var så jag menade. Inte heller så konstigt då att avvikelserapporter försvinner om mamman som också var anställd av Storsjöbygden ansvarade för att dessa skulle skickas in.

Då är det jäkligt lätt att ljuga om detta på Facebook att det aldrig har funnits några.
Citera
2024-07-30, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Det går bara att fantisera om hur enormt stora summor Psykopaten, dvs den pengakåte pappan får och fått in via Swish av dessa tusentals och åter tusentals svagbegåvade vurmande människor, sinnessjukt!

Håller med. Swishen måste gå för fullt när handhjärtsmänniskorna helt blint öser pengar utan en enda tanke på vad som faktiskt hänt Essie och vad hon fått uppleva. Bara tanken på att en ny hund skall behöva stå ut med Amanda ger mig en lättare hjärtinfarkt. Blir kul att se vad som framkommer härnäst. Man behöver inte Netflix sålänge The Ölmeborgs existerar.
Citera
2024-07-30, 13:45
Medlem
Teklanissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Men den kan väl inte spåra vilken bil det är? Kan ju likagärna vara familjens bil
Det har jag inte heller sagt. Mitt svar var på kommentaren med "Kan lika gärna vara pappans spår som hunden spårade."
Citera
2024-07-30, 13:51
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teklanissen
Det har jag inte heller sagt. Mitt svar var på kommentaren med "Kan lika gärna vara pappans spår som hunden spårade."
Jag syftade inte på ditt svar..blev lite knäppt där. Det var till den du svarade på Gertrud1
Citera
2024-07-30, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrCL
Håller med. Swishen måste gå för fullt när handhjärtsmänniskorna helt blint öser pengar utan en enda tanke på vad som faktiskt hänt Essie och vad hon fått uppleva. Bara tanken på att en ny hund skall behöva stå ut med Amanda ger mig en lättare hjärtinfarkt. Blir kul att se vad som framkommer härnäst. Man behöver inte Netflix sålänge The Ölmeborgs existerar.

Vaknar inte skattemyndigheten till av sånt? Eller banken, iom penningtvättslagen? Eller är det annorlunda om det går till ett företag?
Citera
2024-07-30, 13:53
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Vaknar inte skattemyndigheten till av sånt? Eller banken, iom penningtvättslagen? Eller är det annorlunda om det går till ett företag?
Då borde de reagera än mer då bolaget är vilande till 2026
Citera
2024-07-30, 13:54
Medlem
Teklanissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cirsium
Jag läste på idhund.se.

"Om hunden får en smeller med flera dofter kan vi inte säga vilken av dfterna hunden väljer. Och om det då finns spår efter alla de individerna så vet inte IDhunden vilket av spåren som är det aktuella. En smeller med flera dofter kan fungera om det bara finns spår efter en av individerna men det är inte det ultimata.

Så kom ihåg!
1) Något som bara den djuret varit i kontakt med.
2) Undvik att ta för mycket på smellern själv så du inte lägger för mycket av din egen doft.
"

Vet vi att mamman eller pappan inte lagt för mycket av sin egen doft på smellern?

Spåret som hundarna följde kan komma från pappan.

För det första tror jag inte pappan går barfota i trädgården. Spår via sula är svagare än fot/tass direkt på backen.

För det andra har pappan rört sig på samma gräsmatta massor med gånger mellan försvinnandet och att ID-hunden anlände. Det innebär att de spåren av pappan hade varit färskare och hunden hade markerat dessa också.

För det tredje så borde ID-hundsföraren säkerställt att en bra smeller använts. Detta ingår i jobbet,

För det fjärde så har två olika ID-hundar sökt och gör de sitt jobb professionellt så ska en annan smeller användas till andra söket. En smeller används alltså inte mer än en gång, om alternativ finns, vilket borde vara fallet då hunden bott länge i huset. Finns det ex endast en smeller i form av en hundfilt så klipper man i sär den

(Jag har gått med på massor med hundsök med ID-hund så jag kan detta rätt bra )
Citera
2024-07-30, 13:58
Medlem
KrokodilenGenas avatar
Jag har en tid tänkt på att man borde titta närmre på mr militär-farfar...
Jag har en känsla av att han är inblandad i Essies försvinnande, med tanke på att han som väldekorerad fd militär i befälsposition riskerar sitt rykte i detta. Han har ju backat P till 1000% sen första början. Får känslan av att han vet...
Dessutom har han gjort utlandstjänst i bl a Kosovo, man blir inte normal efter sådana upplevelser. Jag vet personligen eftersom jag levde med en yrkesmilitär på utlandstjänst i flera år.
Han har med största sannolikhet vapen samt licens, och jag VET hur yrkesmilitärer får lära sig att "oskadliggöra" (vrida nacken av) motståndare i hand-to-hand combat training.
P är psykopat mm ja - men förmodligen alldeles för vek för att göra skit-görat
Citera
2024-07-30, 14:00
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Det vi vet är att man har en ersättning för att täcka assistans, det citerade någon i går, på vad jag vill minnas cirka 390K. Det ska täcka dygnet runt bemanning med dubbelbemanning på dagen, samt vinstmarginal för assistansbolaget.

Nu är det här en speciallösning, men vanligtvis innehåller inte assistansersättning någon hyra. Låt oss för skojs skull säga att det gör det den här gången, hur hög hyra skulle det kunna vara??

Om det då innehåller en hyra, då är det den delen av hyran som överstiger 7600 kronor månaden, för annars skulle kommunen bryta mot likabehandlingen. Tror ni på allvar att en person som taxerar 120K per år, plus eventuellt bostadstillägg skulle ha 7600 per månad till hyra?

Sedan så har jag varit ytterst öppen med att jag spekulerar, antar, chansar och helt saknar insyn i fallet. Vet inte riktigt hur jag skulle kunna varit mer öppen med det än jag varit.
Man kan inte låta bli att någonstans fascineras av dom människorna som lyckas hitta och få igenom alla möjliga bidrag som finns. Samtidigt tycker jag att det är förjävligt att maxa välfärden för att ha en lyxig tillvaro.
Kan förstå att man blir bitter av att ha en sådant barn som kräver så mycket, men att familjen väljer att släpa hem djur kommer jag aldrig att förstå. Undrar hur det kommer att vara på det nya boendet. Får dom gå ut ensamma och umgås med övriga intagna. Vet du om det är svårt att få tag i bra personal som är ordentligt utbildade i dom här typer av diagnoser?
Kan tänka mig att många assistenter bli rädda på jobbet. Vet du om familjen fick sova med låsta dörrar för att inte riskera livet?
Citera
2024-07-30, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teklanissen
För det första tror jag inte pappan går barfota i trädgården. Spår via sula är svagare än fot/tass direkt på backen.

För det andra har pappan rört sig på samma gräsmatta massor med gånger mellan försvinnandet och att ID-hunden anlände. Det innebär att de spåren av pappan hade varit färskare och hunden hade markerat dessa också.

För det tredje så borde ID-hundsföraren säkerställt att en bra smeller använts. Detta ingår i jobbet,

För det fjärde så har två olika ID-hundar sökt och gör de sitt jobb professionellt så ska en annan smeller användas till andra söket. En smeller används alltså inte mer än en gång, om alternativ finns, vilket borde vara fallet då hunden bott länge i huset. Finns det ex endast en smeller i form av en hundfilt så klipper man i sär den

(Jag har gått med på massor med hundsök med ID-hund så jag kan detta rätt bra )

Börjar undra om det ens har använts nån ID-hund över huvud taget. Eller om han bara säger det.
Skulle vara väldigt intressant att höra vad grannarna märkt av under dagarna kring försvinnandet.
Citera
2024-07-30, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Då borde de reagera än mer då bolaget är vilande till 2026

Varför lägger man ett bolag vilande i två år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in