2024-07-30, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Vad svamlar du om? Jag har redan förklarat för dig att HBTQ inte är samma sak som att vara bög.

Ja du svamlar.
Du använder omväxlande HBTQ* och HBTQ

Försvarsmakten använder dock endast HBTQI

Så anser du att hela grejen med Pride är ett vänsterprojekt? Svara gärna ordentligt och inte som den lilla mus du är.

Förklara samtidigt gärna detta kring vänstergrejen.

EU Parlamentariker Thomas Tobé - Gift och har två barn.

Minister billström (M) - Öppet bisexuell
Minister Slottner (KD) - Homosexuell

Minister Wykman är också homosexuell och skrev så här 2021.

"Jag har slagits för mina och andras rättigheter. I debatter, i beslutande församlingar, på illegala klubbar i muslimska länder, på gatorna i gamla östblocket, i mitt klassrum och bland mina vänner. Det har behövts och det behövs, och det hade aldrig varit möjligt utan den gemenskap som finns i Pride.

Vi har inte vunnit våra segrar för att vi har gjort anspråk på att vara svaga offer. Vi vinner för att vi är starka, vi vinner för att vi har rätt och vi vinner för att vi omfamnar dem som omprövar.

Identitetsvänstern försöker använda Pride mot högern. Brölhögern försöker använda Pride mot vänstern.

Vänstern är arg för att det är militärer bland Prideflaggor och högern är arg för att det är Prideflaggor bland militärer.

De är tramsiga, men ska omedelbart omfamnas av Pride den dagen de engagerar sig för HBT-rättigheter, oavsett vad de tycker om annat.

Det är så vi vinner.

Niklas Wykman, (m), riksdagsledamot"

Sug på den musen!
Citera
2024-07-30, 05:42
Medlem
Megalits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Försvarsmakten tänjer på gränserna, igen. Denna gång med en provocerande vänsterkampanj i tidningen SvD. Budskapet:
Vi kommer kämpa till siste hen. Vi är stolta över att försvara Sverige, våra allierade och vår rätt att identifiera oss precis som vi vill
Det är ingen hemlighet att vi sett en betydande förändring i Försvarsmaktens rekryterings- och opinionsbildningskampanjer de senaste åren, från traditionell låtsaspatriotism till mer renodlad vänsterpropaganda (mångkultur, HBTQ, "demokrati", osv). Efter DCA-avtalet och NATO-inträdet verkar myndigheten vilja signalera för svenskarna att vi även förväntas dö för NATO och USA.

I ett pressmeddelande försvarar man kampanjen genom att hänvisa till "allas lika värde".

Frågeställningar:

• Är det lämpligt att Försvarsmakten bedriver polariserande opinionsbildning med vänsterbudskap?
  • Är panelen beredd att sätta livet till för att försvara den ekonomiska zonen "Sverige"?
  • Är HBTQ- och mångkulturvurm effektiva rekryteringsmetoder för Försvarsmakten?
  • Är "Kämpa till siste hen" en grammatiskt korrekt formulering?

https://www.friatider.se/forsvarsmakten-kommer-kampa-till-siste-hen
"Skeppet sjönk med hen och allt . . ." Att bemanna är omodern, be-henna ska det va' !
Citera
2024-07-30, 05:53
Medlem
tokens avatar
Är det inte hög tid att folk bara lär sig vad hen betyder och slutar bli kränkt över det?

"Vi kommer kämpa till siste hen" betyder alltså "Vi kommer kämpa till siste man och kvinna".

Vad är det som är så konstigt med det?
Citera
2024-07-30, 06:16
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av token
Är det inte hög tid att folk bara lär sig vad hen betyder och slutar bli kränkt över det?

"Vi kommer kämpa till siste hen" betyder alltså "Vi kommer kämpa till siste man och kvinna".

Vad är det som är så konstigt med det?

Man och kvinna?

Nej nu blev nog allt de som saknar köns- eller genustillhörighet väldigt kränkta.

Ordet kan även användas om personer som inte vill kallas han eller hon.
Ett pronomen för ett tredje kön.

Ja där har du tramset över att använda ordet som inte ens är ett ord, hen.

Vi blir kränkta säger du.
Jag blir inte kränkt men tycker att att det här är rent trams.
Sjukt tramsigt men verkar ligga i tiden för en del att bete sig som kärringar.
Citera
2024-07-30, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larsa.Andersson
Babbarna är mer villiga att dö för sitt Svenska Fosterland än vad svennarna är glöm inte det.

"Hos dem med utländsk bakgrund i utsatta områden är det 51 procent som är mycket eller ganska villiga att strida för Sverige och riskera sitt liv. Motsvarande siffra för övriga invånare är 47 procent. När vi räknar in ovilliga kvarstår skillnaden."

https://www.dn.se/debatt/forsvarsviljan-hogre-bland-svenskar-med-utlandsk-bakgrund/

Den undersökningen gjordes väl på besökarna under Järva veckan. Dom Svenska besökarna där är vänster radikala och pacifister är över representerade.

Sedan så behandlar Sverige männen så dåligt att det är möjligt att viljan att försvara landet minskar.

Du måste förstå att Sverige inte drogs in i WW2 och
Därför saknar man kunskap om hur man motiverar
Soldater.
I Storbritannien är det kännt i bland alla hur man gjorde för att lura och bekräfta väldigt unga män
för att få dom att offra livet, och även i dag så skickar dom ut så unga pojkar som artonåringar på utlands tjänst.

Det psykologiska försvaret i Sverige gör helt tvärt om
mot Storbritannien , och därför sänker man mest troligt
försvars viljan. Männen i Sverige mobbas hårt i media
och det är totalt ointressant om männen trivs eller inte.
Det produceras enbart tv för kvinnor osv.

Storbritannien skickar ut soldater i krig där dom i mycket
högre omfattning riskerar att komma hem i kistor.
Därför behandlas dom bättre av deras hemland.
Därför har brittiska kvinnor varmare mentalitet och
en kamrattligare stil. Kvinnorna i Sverige gör allt för att provocera ,mobba, psyka islamisera och jävlas.
Citera
2024-07-30, 06:31
Avslutad
Det är så destruktivt att gå ut med sådan här skit att jag undrar om det är ryssen som avlönar den som skrivit detta. Det slutar med att försvarsviljan är noll. Vem vill offra livet för en massa hen, som tydligen inte kan försvara sig själva?
Citera
2024-07-30, 06:34
Medlem
Det är väl bara bra om Hen:sen också får prova på livet vid fronten. Man måste trots allt kämpa för vad man står för.
Citera
2024-07-30, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blindpilot
Jag vet. Men hen används bara av extremt woke kissnödigt folk.
Vad är det folk som accepterar ordet hen? Militärt material? Knappast. Mentalt sjuk och ängslig.

Jag tycker det är ett bra och användbart ord. är jag militärt material? Nix. Är jag mentalt sjuk och ängslig? Nix.

Att bry sig om 3 bokstäver som varandes ett hot lika stort som valfri kärnvapenmakt, det om något känns överdrivet ängsligt.
Citera
2024-07-30, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
SD vet jag inte men det var ni i vänstern som var minst försvarsvilliga.

”48 procent vilja delta i en stridande roll med risk för eget liv
76 procent vilja delta i en icke stridande roll med risk för eget liv
84 procent vilja delta i en icke stridande roll om det sker utan risk för eget liv

Herman Andersson ser två viktiga effekter av den höga försvarsviljan. Den ena är att Försvarsmaktens behov av personal kan tillgodoses med marginal. Den andra är psykologisk.”

(10% behövs i stridande roller, resten behövs för att försörja krigsmakten med materiel och hålla samhället och krigsekonomin igång).

https://www.foi.se/nyheter-och-press/nyheter/2023-05-02-sa-paverkas-forsvarsvilja-och-hemberedskap-i-dramatisk-tid.html

I verkligheten är folk inte villiga att ens betala för att finansiera en militär.

Plånboken säger mer än tomma ord.

Ingen frisk person skulle vilja försvara Sverige.
Citera
2024-07-30, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larsa.Andersson
Babbarna är mer villiga att dö för sitt Svenska Fosterland än vad svennarna är glöm inte det.

"Hos dem med utländsk bakgrund i utsatta områden är det 51 procent som är mycket eller ganska villiga att strida för Sverige och riskera sitt liv. Motsvarande siffra för övriga invånare är 47 procent. När vi räknar in ovilliga kvarstår skillnaden."

https://www.dn.se/debatt/forsvarsviljan-hogre-bland-svenskar-med-utlandsk-bakgrund/

För att Sverige totalt misslyckats med den psykologiska
krigsföringen.
Sverige fullständigt saknar en strategi för hur man
ska göra männen motiverade.
Men som sagt är besökarna på Järva veckan där undersökningen gjordes är inte som befolkningen i helhet.
Citera
2024-07-30, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Alla människor måste stå till förfogande om det skulle bli krig.

Det kanske låter konstigt för att man inte är van men nu är det som så att det inte bara är heterosexuella generationX:are som kallas in eller behöver göra sin plikt för landet. Vita, kränkta män- utgör inte hela befolkningen, även om de vill tro det.

Det stora problemet är att vi idag är att ett land som blivit en fristad för allehanda slöfockar, lycksökare och missanpassade från världens alla hörn, där ingen egentligen fattar hur bra de har och sedan ska man liksom få dem att sluta upp.
Med det är inte så enkelt att alltid tro att man kan komma undan och någon annan ska reda ut skiten, så ja att kämpa till sista hen är en bra definition på vad vi är nuförtiden och vad som gäller.
Citera
2024-07-30, 07:35
Medlem
S.W.I.Ms avatar
Det är så otroligt töntigt och krystat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in