Citat:
Ursprungligen postat av
Joe Blow
Kan du inte tänka dig att hon inte orkade vänta på att hitta någon att gå med så att hon därför gick ensam? En snabb promenad på 10-15 minuters utan kackel omkring sig.
Fråga dig också varför (/om?) Helena ringde hem. Hon hade inga mynt och fick göra sig omaket att fråga den påstått jobbiga och klängiga KM om pengar till automaten. Enligt Ulrika så ringde hon hem för att berätta att hon hade det roligt, att HAN var där och att hon snart skulle vara hemma. I min värld så antyder det att Ulrika bett Helena ringa innan hon kom hem eftersom Ulrika hade bockfrämmat och inte önskade bli störd i akten. Men jag kan ha fel.
Jag utgår ifrån att Helena ringde hem, sen kanske inte systern kan ge ordagrant citat ifrån hela samtalet, jag menar det finns väl vittnen som sett henne ringa och KM lånade ju henne pengar så det finns ju ingen anledning till att ljuga om att hon ringt..
Sen var väl anledningen till att hon ringde att hon undrade över sin plånbok som hon glömt på förfesten... Därav samtalet ifrån början.
Sen tror jag inte Helenas syster eller hennes älskare hade något med det att göra heller, jag menar hur skulle det gått till? Samt att om systern hade en älskare där så hade de väl gott om tid att göra vad de ville. Jag menar de hade nog hört om Helena kom hem, samt att hon skulle ju väcka systern när hon kom hem så de kunde dricka te och prata.. varför skulle hon ljuga om det? Jag tror däremot att systern kanske la till något för att romantisera sista samtalet med sin syster som aldrig kom hem.
Men jag har svårt att tro att hon inte orkade vänta på någon om någon skulle åt hennes håll eller fall hon stötte på sina vänner på torget efteråt, jag menar hon hade ju inte bråttom förutom att hon skulle snacka med sin syster när hon kom hem.. Jag tänker mer om det var vanligt att hon gick själv.. isf är det kanske inte så konstigt om hon brukade göra det men enligt systern så brukade dom gå tillsammans eller få skjuts av vänner men det tog aldrig taxi men att hon skulle lägga fram plånboken om hon ville ta taxi. Det verkar iaf som att Helena inte brukade gå hem själv. Därav blir det konstigt om hon helt plötsligt skulle göra det nu..
Därav så lutar det mer åt att hon fick skjuts ifrån torget av personer hon känner i min bok..
Men jag är öppen för ett scenario där Helena började gå med någon och de båda hoppade in i en bil. Tex att de snackade på torget och en person hämtar bilen och de börjar gå för personen med bilen kommer hinna ikapp dom.. något sådant.