2024-07-29, 17:50
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
I ansökan om förvaltarskap uppger PÖ, citat, "epilepsi, biopolärt syndrom, ADHD och lindrig utvecklingsstörning med beteendestörning" och sammanfattar det med "psykiskt störd".
Och annars benämner han henne på en 4 årings nivå...
Citera
2024-07-29, 17:56
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scoutsin
Om du inte är läkare eller leg. Psykolog eller psykoterapeut så kan du inte ställa några diagnoser öht. Du kan heller inte avgöra grunden till hans agerande om du inte ens kan jämföra med att själv någonsin ha varit ute för att vara satt under en sådan press och en sån lavin av hat som folk utsätter honom och hans familj för just nu. Ifrån en egen liten säker plats bakom ett tangentbord får man mycket dålig sikt…

Autism kan vara genetiskt och väldigt många människor också sådana som aldrig diagnosticeras kan bära drag av autism. Alltså så även du… Eftersom att så tvärsäkert kunna fördöma en annan person utan att ha full inblick i hela bilden är faktiskt ett tecken på bristande empatisk förmåga och bristande mentaliseringsförmågs och båda de sakerna förekommer i autism.
Så man ska alltid vara lite försiktig med vad man häver ur sig. För ibland är det den som sa det, den var det…

du skriver bara skit, hatet du påstår är att folk har ställt frågor om hans idiotiska beteende och gjort teorier om detta och vad som har varit en lavin är av idiotiska hjärtan utan någon annan anledning än att folk har trott på en mytomans historia...
Citera
2024-07-29, 18:02
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Du är en av få här i forumet som ältar samma sak. Läs inlägget under ditt ovanstående. Pappan var chef, de bestämde fritt hur verksamheten skulle fungera. Och sluta för guds skull och posta noveller i varje inlägg. Det blir ju bara svammel och upprepningar

Helt övertygad om att personen helt enkelt använder ChatGPD för sina inlägg. Minsta möjliga arbetsinsats med största möjliga verkan.

Allt i syftet med att rikta fokus på allt, förutom Essie.

Varför är Essie borta? Vad har hänt? Är hon hundnappad för att användas som ett påtryckningsmedel i något som (ännu) ej kommit fram från det dunkel av lösa trådar o blindgångare som släpps här i syfte att mörka?

Varför försvann Essie? Vad vet andra om detta, som helt uppenbart nu ska tystas ner?

Låt fjällen falla från era ögon...
Citera
2024-07-29, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scoutsin
Om du inte är läkare eller leg. Psykolog eller psykoterapeut så kan du inte ställa några diagnoser öht. Du kan heller inte avgöra grunden till hans agerande om du inte ens kan jämföra med att själv någonsin ha varit ute för att vara satt under en sådan press och en sån lavin av hat som folk utsätter honom och hans familj för just nu. Ifrån en egen liten säker plats bakom ett tangentbord får man mycket dålig sikt…

Autism kan vara genetiskt och väldigt många människor också sådana som aldrig diagnosticeras kan bära drag av autism. Alltså så även du… Eftersom att så tvärsäkert kunna fördöma en annan person utan att ha full inblick i hela bilden är faktiskt ett tecken på bristande empatisk förmåga och bristande mentaliseringsförmågs och båda de sakerna förekommer i autism.
Så man ska alltid vara lite försiktig med vad man häver ur sig. För ibland är det den som sa det, den var det…

Men tanke på att det ska finnas videosen som hundhjälpen har fått där Essie far illa så tror jag mer på videosen än dig. Eller var mitt inlägg en ömmande punkt för dig?

Är det någon som är empatilös så är det P. Ingen mer än godtrogna damer tror på hans lögner. p tror på sina egna lögner och lipar nu som en bebis för det som har kommit fram. Han har satt sig själv i denna sits. Men det är väl alla andras fel.
Senast redigerad av 99amakar 2024-07-29 kl. 18:10.
Citera
2024-07-29, 18:08
Medlem
Citat:
I ansökan om förvaltarskap uppger PÖ, citat, "epilepsi, biopolärt syndrom, ADHD och lindrig utvecklingsstörning med beteendestörning" och sammanfattar det med "psykiskt störd".
Han gör allt för att bli förvaltare. Där man bland annat kan bestämma vilken vård hon ska ha. Och inte kompromissa med andra som har kunskap vad hans dotter behöver för vård.

Det här kan man inte med god man-skap göra.
De flesta som är anhöriga är God man och inte förvaltare.
Här ser man bland annat vilket kontrollbehov han har.
Citera
2024-07-29, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Du är en av få här i forumet som ältar samma sak. Läs inlägget under ditt ovanstående. Pappan var chef, de bestämde fritt hur verksamheten skulle fungera. Och sluta för guds skull och posta noveller i varje inlägg. Det blir ju bara svammel och upprepningar

Vem/vilka ältar egentligen mest här…? Jag är väl en av få som inte bara snällt sällar mig till pöbel kören som vill få se pappan giljotinerad, dottern inspärrad och fråntagen all livskvalitet och hunden för evigt gömd hos kidnappare…

Dessa tre saker ältas både här och på andra ställen om och om igen.
Jag representerar bara en annan bild. Andra perspektiv grundade på lite mer erfarenhet av NPF och stöd för och arbete med det än vad de flesta andra här innehar…
Men som de som vill få hata flickans pappa inte vill höra…

Pappan var dessutom inte chef över någonting. Det är ju bara ett påhitt som helt saknar belägg. Men vill man tro på lögner så står det en fritt. Liksom det står dig fritt att välja att läsa vad jag har att skriva och inte. Jag skriver inte för dig… jag skriver för den som vill tänka efter…
Citera
2024-07-29, 18:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Fast i och med att Länsstyrelsen skriver att inget kommer att ske om de inte får in fler anmälningar och polisen lägger ned ärendet så är det ju chill för P.

Han löser det ju med att förbjuda personalen att kontakta Länsstyrelsen.
Bara för att han säger åt personalen att vara tysta i fortsättningen är ju ingen garanti för att faran är över. Ett sånt beteende resulterar snarare i att man får personalen emot sig och att de kommer att fortsätta anmäla om hunden far illa. Det borde han själv förstå och då gäller det att ligga steget före och se till att det inte kommer in fler anmälningar.

Citat:
Han förstår ju tidigt att assistenter tagit hunden vilket också de som verkar insatta bekräftar.
Det kan ju vara så att det är vad han vill få andra att tro.

Citat:
I övrigt verkar folk ha tittat lite för mycket på TV.
Om P hade gjort sig av med hunden hade han hållt en låg profil och inte efterlyst hunden vitt och brett.
Jag vet ju inte vad sanningen är i det här fallet, jag går bara på all info som finns i tråden och försöker att inte krångla till saker i onödan.

Det låter mer som ett filmmanus att personalen bestämmer sig för att kidnappa en hund och vet hur man fipplar med rätt övervakningskamera vid rätt tillfälle, har en förare på plats som sedan lastar in hunden i bilen och kör iväg med den till okänd ort.
Citera
2024-07-29, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 99amakar
Men tanke på att det ska finnas videosen som hundhjälpen har fått där Essie far illa så tror jag mer på videosen än dig. Eller var mitt inlägg en ömmande punkt för dig?

Är det någon som är empatilös så är det P. Ingen mer än godtrogna damer tror på hans lögner. p tror på sina egna lögner och lipar nu som en bebis för det som har kommit fram. Han har satt sig själv i denna sits. Men det är väl alla andras fel.

Jag undrar hur någon bara kan stå och filma eller ta kort om hunden far illa! Det är ett brott i sig!
Citera
2024-07-29, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Det finns många scenarion;

1, A skadar Essie så svårt att pappan tar död på henne med en yxa eller låter sin militärpappa skjuta henne. Sen begravs hon i skymundan och pappan vill ha försäkringspengar.

2. Pappan får reda på han är anmäld för bristande djurhållning, så hunden måste bort. Omplacerad eller död. Ingen hund, inget brott. Och han är sniken, så leder också till försäkringspengar.

3. Det kan ha gått till precis som P tror. En eller flera djurvänner har räddat den.

4. Alternativa teorier som att den sprungit till skogs, blivit påkörd, instängd i ett garage av misstag av nån som är på semester, hoppat in i en bil som fripassagerare mm mm.

Jag hoppas på alternativ 3.

Assisterna agerade ju aldrig. Osannolikt att dom skulle räddat henne. Speciellt med tanke på hur jävla själviska dom uttrycker sig i fb. För dom var deras jobb viktigast! Dom ringde inte ens polisen då dom hade slutat! Jävla hjärtlösa svin är vad dom är.
Citera
2024-07-29, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingSing
Han gör allt för att bli förvaltare. Där man bland annat kan bestämma vilken vård hon ska ha. Och inte kompromissa med andra som har kunskap vad hans dotter behöver för vård.

Det här kan man inte med god man-skap göra.
De flesta som är anhöriga är God man och inte förvaltare.
Här ser man bland annat vilket kontrollbehov han har.

Vårdfrågor är undantagna förvaltarskap.
Citera
2024-07-29, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ahelenem
Jag undrar hur någon bara kan stå och filma eller ta kort om hunden far illa! Det är ett brott i sig!

Håller med dig. Men det sägs att personal har blivit hotade av P.
Citera
2024-07-29, 18:28
Medlem
Citat:

Har hon blivit utredd för dom diagnoserna eller är dom fabricerade av PÖ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in