2024-07-29, 05:13
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
För att de hämtar uppgifterna från Ratsit, skulle jag tro. Där har han dolt alla i familjen, då följer bolaget med också. Dolt är ett bättre ord än skyddat, som ju är myndighetsbeslut för behövande.

Nej, Alla bolag ägs av UC och uppdaterar från Skatteverket och bolagsverket.

Ratsit är ju ett AB som ägs privat och enligt Allabolag:
Verksamhet & ändamål
Bolaget ska direkt eller indirekt via bolag bedriva förlagsverksamhet, publicistisk verksamhet inklusive drivande av nyhetsbyråverksamhet och utgivande av såväl tryckt periodisk skrift som digital media med huvudsaklig inriktning mot att tillhandahålla affärs-, kredit- och marknadsinformation, tjänster inom direktmarknadsföring samt därmed förenlig verksamhet.

Alla Bolag från Wiki
Sedan 2015 helägs allabolag.se av UC-koncernen . Sedan juli 2018 är Allabolag och UC del av det nordiska företaget Enento Group.

Tjänsten som Allabolag erbjuder visar uppdaterad företagsinformation om Sveriges samtliga bolag från Bolagsverket, Skatteverket, Statistiska centralbyrån (SCB) och UC AB.[2] Enligt KIA-index är allabolag.se den mest använda företagsupplysningstjänsten.[när?]. Sedan 2021 är allabolag.se via Enento även största ägare i Goava Sales Intelligence AB. Goava är ett AI baserat verktyg för b2b säljare och använder data från allabolag.se och proff.se/no/dk/fi i kombination med egen insamlad data om Nordiska företag.[3]
Citera
2024-07-29, 05:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scoutsin
Den enda kommentar jag har kring dina reflektioner här är att när det kommer till autism så löser man inte autistiskt beteende med uppfostran.Skulle du prova med det, så skulle jag luta mig tillbaka och se på med ett litet ironiskt leende på läpparna och viska: Lycka till…
För då har du snart riktiga eruptioner att se fram emot.

Finns ingen som påstår ”att man löser ett autistiskt beteende med uppfostran”.
Vad menar du med ”löser” förresten?
Citera
2024-07-29, 05:26
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Nej, Alla bolag ägs av UC och uppdaterar från Skatteverket och bolagsverket.

Ratsit är ju ett AB som ägs privat och enligt Allabolag:
Verksamhet & ändamål
Bolaget ska direkt eller indirekt via bolag bedriva förlagsverksamhet, publicistisk verksamhet inklusive drivande av nyhetsbyråverksamhet och utgivande av såväl tryckt periodisk skrift som digital media med huvudsaklig inriktning mot att tillhandahålla affärs-, kredit- och marknadsinformation, tjänster inom direktmarknadsföring samt därmed förenlig verksamhet.

Alla Bolag från Wiki
Sedan 2015 helägs allabolag.se av UC-koncernen . Sedan juli 2018 är Allabolag och UC del av det nordiska företaget Enento Group.

Tjänsten som Allabolag erbjuder visar uppdaterad företagsinformation om Sveriges samtliga bolag från Bolagsverket, Skatteverket, Statistiska centralbyrån (SCB) och UC AB.[2] Enligt KIA-index är allabolag.se den mest använda företagsupplysningstjänsten.[när?]. Sedan 2021 är allabolag.se via Enento även största ägare i Goava Sales Intelligence AB. Goava är ett AI baserat verktyg för b2b säljare och använder data från allabolag.se och proff.se/no/dk/fi i kombination med egen insamlad data om Nordiska företag.[3]

Ok....? Bra gräv. Och väldigt konstigt. Har varit med om kvarskrivning av hotade kvinnor och det får man inte utan vidare, fort går det inte heller. Men att hela familjen plus företaget skulle skyddas det har jag ingen som helst aning om varför. Om han verkligen var så hotad att han skulle behöva skyddad identitet skulle han ha gått in i sin fejjangrupp och gnällt.

Vad tror du?

Info:
https://skatteverket.se/privat/folkbokforing/skyddadepersonuppgifter.4.18e1b10334ebe8bc80001711 .html

Edit: Ser att man tagit bort kvarskrivning.
Senast redigerad av SmurfSmurf 2024-07-29 kl. 05:31.
Citera
2024-07-29, 05:35
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Ok....? Bra gräv. Och väldigt konstigt. Har varit med om kvarskrivning av hotade kvinnor och det får man inte utan vidare, fort går det inte heller. Men att hela familjen plus företaget skulle skyddas det har jag ingen som helst aning om varför. Om han verkligen var så hotad att han skulle behöva skyddad identitet skulle han ha gått in i sin fejjangrupp och gnällt.

Vad tror du?

Info:
https://skatteverket.se/privat/folkbokforing/skyddadepersonuppgifter.4.18e1b10334ebe8bc80001711 .html

Edit: Ser att man tagit bort kvarskrivning.

Han har väl fått igenom att han och hans familj är hotade nu pga Essie, men alla vet ju redan var han bor
Citera
2024-07-29, 05:43
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Han har väl fått igenom att han och hans familj är hotade nu pga Essie, men alla vet ju redan var han bor

Det kanske är lättare att få nuförtiden? Svinlätt i så fall.

Men jag är tveksam..... Han skulle ha gråtit ut i EP och sin hjärteströsslargrupp.

Han är kvar på MrKoll.
Det står "Patrik är extremt eftersökt i den här tjänsten. Denna månad har vi hittills lämnat ut information om honom vid 1361 tillfällen. "
Citera
2024-07-29, 06:09
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Listan på personer som kan ha kidnappat hunden borde dock vara ganska kort.
Pappan har sagt till alla assistenter att kamerorna inte är aktiva.
Eftersom hundkidnapparen slog av kamerorna, stal hunden och av någon anledning slog på kamerorna igen så kan man snabbt utesluta alla assistenter och fd assistenter. Eftersom det är olagligt att filma personal utan deras vetskap så borde det vara ytterst få personer, och enbart personer som familjen verkligen litar på, som vet om att allting filmas, lägg sedan till att dessa personer även måste veta hur man slår av och på kamerorna.

Som sagt, en väldigt kort lista av misstänkta, och inga av assistenterna kan ha gjort detta eftersom dem ej fick vetskap eller utbildning gällande kamerorna.

Mamman var ju där.
Jag löste en fri vecka hos Enköpingsposten och kollade på den där filmen igen när man ser när Essie direkt går till området där poolen är och sedan sitter på gräset och "försvinner". Eller kameran stängs av. Mamman kommer ju ut och hämtar upp en dyna och ropar Essie ser det ut som och tittar bort mot poolen och blickar ut en kort stund i trädgården och går sedan in antagligen.

Jag vet att vi släppt den där filmen men jag får bara en känsla av att det där ögonblicket när hon stannar upp och blickar ut är ungefär samma som man gör när man vänder sig om för att ta en sista blick på något man aldrig får se igen, innan man vänder sig om och går iväg. Alltså mer att hon stannar upp, blickar ut och tänker ja nu är hon borta! Om det var någon som fattade det

Jag hade ju fått panik om det var min hund jag inte såg och sprungit runt som en galning och letat , men hon bara Jaha!
Citera
2024-07-29, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Hur tränas en psykisk hälsa hund?
Den naturliga instinkten är ju att dra sig undan om någon är arg.

Jag vet inte hur de tränat in eller för vad för behov men min egen utan att vara tränad då jag släppte det projektet så kommer hon alltid och ska vara nära mig när jag mår dåligt eller irriterad dock skulle hon aldrig komma fram om man slåss vilt omkring sig eller liknande, har aldrig testat tänker inte testa såklart heller men för mig låter det konstigt att Essie ska behöva gå fram när hon är arg , en annan sak om man har ångest att de kommer och är nära
Citera
2024-07-29, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySnowman
Jag saxar ut det som gäller min fråga.

Är det bara jag som tycker att det här är lite märkligt? Det verkade ju finnas så strikta regler för att brukaren ska kunna ta hand om hunden. Men här frångås helt plötsligt allt sånt och hunden blir istället en "föräldrahund". Dvs någon annan än A har genomfört examinationen. Men det är fortfarande A som ska använda hunden!? Dessutom visar det sig att föräldrarna i det här fallet inte ens bor tillsammans med A. Så det underförstådda scenariot (som jag uppfattar det) att en förälder i en familj genomför examinationen och stöttar i vardagen finns inte, utan allting lastas över på assistenter.

Jättekonstigt i min värld!

Ja då det är helt utanför SBK regler de har gjort för där var det tydliga med hur de ska fungera och vad som krävs eller hur det bedömms
Citera
2024-07-29, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Ja då det är helt utanför SBK regler de har gjort för där var det tydliga med hur de ska fungera och vad som krävs eller hur det bedömms

Ja, visst fick du besked från SBK att föraren måste kunna ta ansvar för hunden själv?
Citera
2024-07-29, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Listan på personer som kan ha kidnappat hunden borde dock vara ganska kort.
Pappan har sagt till alla assistenter att kamerorna inte är aktiva.
Eftersom hundkidnapparen slog av kamerorna, stal hunden och av någon anledning slog på kamerorna igen så kan man snabbt utesluta alla assistenter och fd assistenter. Eftersom det är olagligt att filma personal utan deras vetskap så borde det vara ytterst få personer, och enbart personer som familjen verkligen litar på, som vet om att allting filmas, lägg sedan till att dessa personer även måste veta hur man slår av och på kamerorna.

Som sagt, en väldigt kort lista av misstänkta, och inga av assistenterna kan ha gjort detta eftersom dem ej fick vetskap eller utbildning gällande kamerorna.
Jag tror ingen slagit av eller på kameror. Jag har kameror och de fungerar så att de slås på efter att de upptäckt rörelse under ett visst antal sekunder (som man säkert kan ställa in antal) och slås av efter ett visst antal sekunders stillhet… Man kan dessutom ställa in att den bara ska slås av eller på nr det rör sig i vissa zooner
Citera
2024-07-29, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joramensaatte
Ja, visst fick du besked från SBK att föraren måste kunna ta ansvar för hunden själv?

Precis när det gäller psykisk hälsa hund

Har personen en fysisk funktionsnedsättning får anhörig genomföra examination samt under 18 år och göra testerna m.m

Men man räknas som vuxen över 18 och psykisk hälsa måste då genomföras själv
Citera
2024-07-29, 07:31
Avstängd
Comitiums avatar
Man kan ju tänka att ngt damp-barn fått spel och dödat hunden. Och sen stängt av kameran och dyngat jycken i en sjö eller något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in