2024-07-29, 00:41
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Nej, kolla sammanfattningen i inlägg 1 i tråden.

Ok tack, måste missförstått med alla spekulationer fram och tillbaka.
Trodde de tog Mel*k först iom det är hennes namn som var det första som nämndes av förövarna både på BO mammas Insta samt här inne.
*- a

13-åringens namn kom efter.

Kanske därför jag missförstod vem polisen fick tag på först av dem.
Citera
2024-07-29, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Nu når vi varandra, d v s du kommer med fakta, insikt och otroligt bra argument istället för att, som andra, kalla mig hyena.

Det du skriver är ju oerhört viktigt lite för ett varför det blev denna situation och varför Anna är, i mina ögon, loj i media.

Och jag vill nog ändå säga att med de parametrarna och den bakgrunden så fanns inte rätt verktyg även om hon ville.

Men, som sagt, det är ju självklart mördarna som är de skyldiga/ansvariga och de vi, här inne, borde ägna mer fokus men det kommer nog så sakta.

Jag uppskattar att man kan mötas här och diskutera olika frågeställningar, även de som man själv tycker olika kring. Jag försöker vara respektfull och saklig mot alla, hoppas du inte känt något annat från mig.

Jag känner ju inte Anna så jag vet inte om hon har/hade sådana brister att omhändertagandet var rätt beslut men av LVU-domarna så tycker jag det känns tunt. Anna verkar medgörlig och samarbetsvillig, varför kunde hon inte få stöd i hemmet istället? Och mer hjälp med att lämna sin exmake? Det måste väl ha varit bättre än att låta Emili@ flytta runt i 17 olika boenden? Bara en sådan uppväxt gör ju att Emili@ får men för livet, utöver de som hon redan eventuellt hade.

Ja, fokus borde ligga på förövarna. Av Mel@ks bakgrund så förstår jag verkligen att 1. hon var omhändertagen och 2. att hon inte verkar helt mentalt frisk. Alla de här trasiga individerna är ett bevis på att dagens system inte fungerar överhuvudtaget.
Citera
2024-07-29, 00:51
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angulus
…eller en lätt hjärnskada pga att moderns drickande kanske inte upphörde under graviditeten. Utseendet på BOs mamma stämmer med detta syndrom.

Din lustigkurre!

Syndrom? Vet du verkligen vad syndrom betyder

Annas utseende har ingenting med BO:s mormor att göra - alla har vi våra utseenden, i alla former och skepnader…
Citera
2024-07-29, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GretaForPresident
Din lustigkurre!

Annas utseende har ingenting med BO:s mormor att göra - alla har vi våra utseenden, i alla former och skepnader…

Det finns mycket riktigt ett syndrom på barn som föds efter att modern missbrukat alkohol under graviditeten och som ger ett särskilt utseende på barnet. Googla fetalt alkoholsyndrom (FAS) själv, så ser du hur sådana barn ser ut.
Citera
2024-07-29, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GretaForPresident
Din lustigkurre!

Det verkar vara du som inte vet vad ett syndrom är. Det kan mycket väl handla om FAS, dvs. Fetalt alkoholsyndrom, vilket innebär fosterskador som uppkommer när mödrar missbrukar alkohol under graviditeten.
Citera
2024-07-29, 01:28
Medlem
Acta-Non-Verba7s avatar
I det första klippet den här tjejen lagt upp ang Emilia, berättar hon alltså att hon hade kännedom om att det här skulle ske, och att det hela var en fälla för att Emilia skulle misshandlas. Men att hon valde att inte stoppa det för att hon ”Inte ville lägga sig i” för att hon känner alla parter. Om detta stämmer, kunde alltså Emilia varit vid liv, om hon berättat för någon. https://vm.tiktok.com/ZGeWp325b/
Citera
2024-07-29, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acta-Non-Verba7
I det första klippet den här tjejen lagt upp ang Emilia, berättar hon alltså att hon hade kännedom om att det här skulle ske, och att det hela var en fälla för att Emilia skulle misshandlas. Men att hon valde att inte stoppa det för att hon ”Inte ville lägga sig i” för att hon känner alla parter. Om detta stämmer, kunde alltså Emilia varit vid liv, om hon berättat för någon. https://vm.tiktok.com/ZGeWp325b/

Exakt! Så överjävligt!! Hon verkar dessutom helt obrydd över att hon faktiskt hade kunnat rädda Es liv! Ingen vidare ångest där!

Visst att i deras värld är det inga konstigheter att goa nån som får lite stryk! Händer ju hela tiden med bråk. Frågan är om hon hade stoppat det om hon visste att dom skulle döda henne… man hoppas ju det… att hon då hade valt att ”lägga sig i”! En läxa att lära till andra ungdomar som får reda på att nån ska luras ut o få stryk! Att det kan gå riktigt illa!
Citera
2024-07-29, 01:47
Medlem
Acta-Non-Verba7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Exakt! Så överjävligt!! Hon verkar dessutom helt obrydd över att hon faktiskt hade kunnat rädda Es liv! Ingen vidare ångest där!

Visst att i deras värld är det inga konstigheter att goa nån som får lite stryk! Händer ju hela tiden med bråk. Frågan är om hon hade stoppat det om hon visste att dom skulle döda henne… man hoppas ju det… att hon då hade valt att ”lägga sig i”! En läxa att lära till andra ungdomar som får reda på att nån ska luras ut o få stryk! Att det kan gå riktigt illa!

Så jävla sjukt, tittar man på resten utav klippen så berättar hon också att hon visste att den ena tjejen alltid bar kniv. Samtidigt bedyrar hon hur bra vän hon var med Emilia.
Helt avtrubbad.
Citera
2024-07-29, 01:47
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
MGM1 under 15 år=juridiskt biträde

MGM2 15 år=offentlig försvarare

MGM3=offentlig försvarare

Så det betyder att MGM3 är minst 15 år och uppåt.

Med tanke på gissningarna att MGM3 var lillasyster till MGM2.

Missade skriva att MGM3 är närstående till MGM2, och att det ej är lillasystern som det spekulerats i.

MBM3 är alltså närstående till den häktade 15-åringen.
Citera
2024-07-29, 01:55
Medlem
Citat:
Så jävla sjukt, tittar man på resten utav klippen så berättar hon också att hon visste att den ena tjejen alltid bar kniv. Samtidigt bedyrar hon hur bra vän hon var med Emilia.
Helt avtrubbad.

Ja jag har kollat alla. O hon pratar som att hon berättar om en påhittad film hon sett! Inte att det är en vän som mördat en vän! OM det nu stämmer att hon va nära vän med båda…

Dom här tjejerna som varit placerade tillsammans har ofta väldigt skeva uppfattningar om vilken relation man har. På 2 dagar kan man bli världsbästisar o syster o allt som finns trots att dom knappt inte känner varandra. Väldigt få har ens förmågan att skapa riktiga vänskapsrelationer som byggs över tid. Det skiftar från dag till dag ibland! Ena dagen är man såååå nära o älskar o där för varandra för att nästa dag vara en horunge! Så jag tar den här påstådda ”vänskapen” med en stor skopa salt!
Citera
2024-07-29, 02:18
Medlem
Citat:
Helt avtrubbad.

Man slås verkligen av vilken värld de här barnen lever i, helt utan verklighetsuppfattning.
Tyvärr är det väl bara början för våra ungdomar, framtiden ser inte ljus ut för vårt en gång fina Sverige.
Citera
2024-07-29, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
MBM3 är alltså närstående till den häktade 15-åringen.
Det jag fått med mig så ja det skall vara en närstående till MGM2.

MGM2 var först anhållen i sin frånvaro, efter hon blev gripen så hölls det även förhör med MGM3 som misstänks nu för grovt skyddande av brottsling.

( Med dåligt minne tyvärr så kommer jag ej ihåg vart jag läste just den artikeln där det uppgavs att det var en närstående till MGM2, finner jag artikeln så delar jag den här )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in