Citat:
Ursprungligen postat av
Marmoth
Nu når vi varandra, d v s du kommer med fakta, insikt och otroligt bra argument istället för att, som andra, kalla mig hyena.
Det du skriver är ju oerhört viktigt lite för ett varför det blev denna situation och varför Anna är, i mina ögon, loj i media.
Och jag vill nog ändå säga att med de parametrarna och den bakgrunden så fanns inte rätt verktyg även om hon ville.
Men, som sagt, det är ju självklart mördarna som är de skyldiga/ansvariga och de vi, här inne, borde ägna mer fokus men det kommer nog så sakta.
Jag uppskattar att man kan mötas här och diskutera olika frågeställningar, även de som man själv tycker olika kring. Jag försöker vara respektfull och saklig mot alla, hoppas du inte känt något annat från mig.
Jag känner ju inte Anna så jag vet inte om hon har/hade sådana brister att omhändertagandet var rätt beslut men av LVU-domarna så tycker jag det känns tunt. Anna verkar medgörlig och samarbetsvillig, varför kunde hon inte få stöd i hemmet istället? Och mer hjälp med att lämna sin exmake? Det måste väl ha varit bättre än att låta Emili@ flytta runt i 17 olika boenden? Bara en sådan uppväxt gör ju att Emili@ får men för livet, utöver de som hon redan eventuellt hade.
Ja, fokus borde ligga på förövarna. Av Mel@ks bakgrund så förstår jag verkligen att 1. hon var omhändertagen och 2. att hon inte verkar helt mentalt frisk. Alla de här trasiga individerna är ett bevis på att dagens system inte fungerar överhuvudtaget.