2024-07-28, 18:09
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunshineSobotka
Har liksom de flesta andra absolut inget intresse för judo över huvud taget men fan vad kul det var att se Tara. Otroligt karismatisk, är glad att hon representerar Sverige.
Bara synd att hon var tvungen att "blatta" sig mot domaren. Trodde att judoutövare hade mer stil på sitt uppträdande. Mr Miyagi hade inte blivit glad.
Citera
2024-07-28, 20:11
Medlem
Landsfaderns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunshineSobotka
Har liksom de flesta andra absolut inget intresse för judo över huvud taget men fan vad kul det var att se Tara. Otroligt karismatisk, är glad att hon representerar Sverige.
Kollade till antalet Instagramföljare igår strax innan tävlingarna drog igång: cirka 6000. Idag: 20000. Vet inte när vi såg ett sådant genombrott senast, men hon har en helt enorm självklarhet och pondus. Precis samma X-faktor som Zlatan när han kom fram och hon lär bli "Tara" med hela svenska folket.

Kommer tveklöst bli en förebild för många unga tjejer och intresset för judo lär antagligen växa explosionsartat.
Citera
2024-07-28, 21:55
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Hur funkar det med vikten i OS-sporter? Hur långt innan väger man in? Kan man vätske"fuska" som de gör i MMA och boxning där de väger in helt tömda på vätska för att sen gå upp flera kg inför fighten nästa dag?

Hon är såklart liten. Men 48kg? Även fast hon bara är 154cm så borde hon nästan se ut som ett skelett då vilket hon inte gör. Hon ser smal och hälsosam ut vilket jag inte tror hon gjort om 48kg var vad hon vägde under tävligen.

Obs. Inte menat som nåt creepy fokus på hennes personliga vikt. Är mer intresserad av hur reglerna är.

Verkar ha en härlig personlighet. Kan bli en storstjärna om hon lyckas plocka guld om 4år.
Citera
2024-07-28, 22:25
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Hur funkar det med vikten i OS-sporter? Hur långt innan väger man in? Kan man vätske"fuska" som de gör i MMA och boxning där de väger in helt tömda på vätska för att sen gå upp flera kg inför fighten nästa dag?

Hon är såklart liten. Men 48kg? Även fast hon bara är 154cm så borde hon nästan se ut som ett skelett då vilket hon inte gör. Hon ser smal och hälsosam ut vilket jag inte tror hon gjort om 48kg var vad hon vägde under tävligen.

Obs. Inte menat som nåt creepy fokus på hennes personliga vikt. Är mer intresserad av hur reglerna är.

Verkar ha en härlig personlighet. Kan bli en storstjärna om hon lyckas plocka guld om 4år.

Till att börja med; vilken fantastisk tjej och inspiration för kommande generationers svenska kampsporttjejer! 🤩

Håller dock inte alls med dig om det där med vikten. 48 kg är inte lite om du är 154 cm lång. Googlar du på bilder så ser du att hon är atletiskt slank, men absolut inte supersmal, vilket också är att förvänta med den kombinationen av längd och vikt. Inte för att BMI på något sätt är relevant i dessa sammanhang, särskilt som hon är elitidrottare, men hennes BMI är typ 20,5, vilket är slankt men absolut inte supersmalt/sjukligt på något sätt. Så tycker inte det finns några konstigheter där.
För att du ska vara så smal som du nämner med den vikten, måste du vara långt över 160 cm. Jag själv har enda sedan tonåren idrottat på hobbynivå från 3 upp till 7 dagar/vecka, och i tidiga tonåren vägde jag typ 47-48 kg till mina 162 cm. Då var jag riktigt smal, betydligt smalare än henne, men ändå långt ifrån något "skelett".
Citera
2024-07-28, 22:57
Medlem
Dr.Jan.Itors avatar
Uppfriskande med en 18-årig tjej som inte siktar på att bli tiktokinfluencer, vi behöver fler av Taras sort
Citera
2024-07-28, 23:28
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Till att börja med; vilken fantastisk tjej och inspiration för kommande generationers svenska kampsporttjejer! 🤩

Håller dock inte alls med dig om det där med vikten. 48 kg är inte lite om du är 154 cm lång. Googlar du på bilder så ser du att hon är atletiskt slank, men absolut inte supersmal, vilket också är att förvänta med den kombinationen av längd och vikt. Inte för att BMI på något sätt är relevant i dessa sammanhang, särskilt som hon är elitidrottare, men hennes BMI är typ 20,5, vilket är slankt men absolut inte supersmalt/sjukligt på något sätt. Så tycker inte det finns några konstigheter där.
För att du ska vara så smal som du nämner med den vikten, måste du vara långt över 160 cm. Jag själv har enda sedan tonåren idrottat på hobbynivå från 3 upp till 7 dagar/vecka, och i tidiga tonåren vägde jag typ 47-48 kg till mina 162 cm. Då var jag riktigt smal, betydligt smalare än henne, men ändå långt ifrån något "skelett".
Fast i kampsport tävlar man inte i sin "vanliga" vikt i normala fall. Så jag undrar hur de gör på OS. Min gissning är att Tara vägde kring 54kg när hon tog bronset, tänk på att muskler väger mer än fett.

Obs. Skulle kanske frågat detta i nån OS-tråd istället. Undrar mest bara hur invägningsreglerna fungerar. Skiter i vad Tara väger eller inte.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2024-07-28 kl. 23:30.
Citera
2024-07-28, 23:31
Medlem
Babbulfatt låter ju jävligt svenskt. Är så jävla trött på alla hel- och halvimporter som ska måla ut sig som "svenska". Varför i helvete kan hon inte bara tävla för Iran ?
Citera
2024-07-28, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorrelino
Babbulfatt låter ju jävligt svenskt. Är så jävla trött på alla hel- och halvimporter som ska måla ut sig som "svenska". Varför i helvete kan hon inte bara tävla för Iran ?

Men duuuuu… Född i Sverige. Svensk mamma. Pappa visserligen från Iran, men har bott i Sverige länge. Varför skulle hon tävla för någon annan nation än Sverige?
Citera
2024-07-29, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeskl
Men duuuuu… Född i Sverige. Svensk mamma. Pappa visserligen från Iran, men har bott i Sverige länge. Varför skulle hon tävla för någon annan nation än Sverige?

Duplantis är uppvuxen i USA men tävlar för Sverige så varför kan Babbelfatt inte tävla för Iran enligt samma princip?
Citera
2024-07-29, 08:40
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorrelino
Du är en jävla fjant och hela Sverige är stolt över Tara.
Citera
2024-07-29, 09:04
Medlem
Fyfaans avatar
Fantastiskt duktig, kul att se. Förebild för unga tjejer. Otroligt charmig personlighet också! Ska bli intressant att följa henne genom åren, hon kommer säkerligen göra stordåd.
Citera
2024-07-29, 10:42
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jan.Itor
Uppfriskande med en 18-årig tjej som inte siktar på att bli tiktokinfluencer, vi behöver fler av Taras sort
Vänta du bara. All berömmelse hon får nu kanske blir som en drog för henne och när det börjar gå trögt på mattan kanske hon tar till andra medel för att va kvar i rampljuset. Läckta sex-videor, stöd för Palestina, only fans osv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in