2024-07-28, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Nej LYCKAS du inte hålla fast så ringer du omedelbart polisen. Och sen skäller du ut henne och samlar till ett allvarligt möte där hon får veta att om hon inte lyssnar på dig och vägrar följa dina regler så kommer hon bli omhändertagen och inspärrad på en hemsk institution.

Så om min 15-årige son på 185 cm och 80 kg inte lyssnar på mig och vill sticka så ska jag som hans mamma på 170 cm och 60 kg hålla fast honom. Annars ringer jag polisen och hotar med att han blir inlåst på institution. Tänker du att jag ska göra det redan första gången han inte lyssnar på mig? Andra? Eller hur vet man när det dags att skicka polisen på sin tonåring?
Citera
2024-07-28, 19:17
Medlem
Som måste andra påpekar så kan ju inte mamman hållas skyldig för mordet. MEN mamman verkar inte helt riktig. Ser ut som en gammal pundare med avsaknad av en del tänder. Verkar lite bakom flötet, knarkad, lågbegåvad eller bara taskiga gener. Verkar ha romskt ursprung, kan ju förklara denna "givmildhet" mot tiggare. Finns en yngre bror som hon blev av med vårdnaden om för 4 år sedan. Jag blev lite ledsen i ögat när hon säger i intervjun något i stil med att E ville hjälpa andra för att ingen hjälpte henne när hon behövde det.
Citera
2024-07-28, 19:18
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Det finns en anledning till att det är den slibbiga kvällspressen som håller på med detta och inte de mer seriösa medierna.

Samtidigt så kan man fråga sig, om ej omyndigförklarade, vuxna människor *bör* skyddas från sig själva?

Kan journalisten göra bedömningen, att mamman inte ska intervjuas eftersom mamman gör ett dåligt intryck - utan att journalisten då ikläder sig ngn slags förmyndarroll?
Citera
2024-07-28, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Ok, så jag kan ha fel, men MGM2 är 13 åringen R*f*ell* Eli*sson
* - a
Har 2 TT konton - På det senaste rs975_ sitter ett fäst inlägg där det är en bild. " Sometimes all you need is your mum", samt en skärmdump där R skrivit till sin mamma (?):

- Älskar dig mamma
- (Mammas svar ?) OK

Hennes mamma Silvi* har ett FB konto där hon kallar sig Silvi* K*rb*j* men jag tror att hon heter Silvi* P*vlov (43 årig kvinna i L*ndskron*)
*- a

Mammans ex heter Iss*m efternamn K*rb*j* och de har en dotter (G) tillsammans som han lagt upp bilder på sin TT Iss*m K*rb*j* där han även taggade MGM2 (?) i en video.
*- a

Mamman verkar lagom rabiat på sitt ex FB (samma namn) på två av hans profilbilder med deras dotter G. Skriver en massa kommentarer och verkade inte vilja släppa honom om man tittar på datumen när hon skrivit kommentarerna.
Det är väl ett praktexempel av någon som inte kanske är stabil nog att ta hand om/ ha ett ansvar över barn...

Mammans pappa, MGM2 s morfar mördades i Landskr*na Dec 2008 Brank* Petr*v
*- o

MGM2 pappa är Dieg* Armand* Marad*na ( * - o) Eli*sson (* - a) även han är skriven i L*ndskron*a

Och MGM2 hade en lillebror Li*m som dog (sjukdom) och det verkar som det även finns en storebror (kanske halvbror ?) *d*m Eli*sson född Dec- 1994 (29 år) och skriven i M*tfors. Han finns även i krimfup
*- a
Samtliga tre kända mammor verka vara speciella minst sagt.
Citera
2024-07-28, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrpan
Som måste andra påpekar så kan ju inte mamman hållas skyldig för mordet. MEN mamman verkar inte helt riktig. Ser ut som en gammal pundare med avsaknad av en del tänder. Verkar lite bakom flötet, knarkad, lågbegåvad eller bara taskiga gener. Verkar ha romskt ursprung, kan ju förklara denna "givmildhet" mot tiggare. Finns en yngre bror som hon blev av med vårdnaden om för 4 år sedan. Jag blev lite ledsen i ögat när hon säger i intervjun något i stil med att E ville hjälpa andra för att ingen hjälpte henne när hon behövde det.

Nej exakt, hon verkar bakom flötet och jag litar inte på allt hon säger.
Citera
2024-07-28, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Samtidigt så kan man fråga sig, om ej omyndigförklarade, vuxna människor *bör* skyddas från sig själva?

Kan journalisten göra bedömningen, att mamman inte ska intervjuas eftersom mamman gör ett dåligt intryck - utan att journalisten då ikläder sig ngn slags förmyndarroll?

Är hon omyndigförklarad? Det har jag missat.

Edit: sorry, läste fel
Senast redigerad av vinter-natt7 2024-07-28 kl. 19:24.
Citera
2024-07-28, 19:22
Medlem
Citat:
* - a
Har 2 TT konton - På det senaste rs975_ sitter ett fäst inlägg där det är en bild. " Sometimes all you need is your mum", samt en skärmdump där R skrivit till sin mamma (?):

- Älskar dig mamma
- (Mammas svar ?) OK

Hennes mamma Silvi* har ett FB konto där hon kallar sig Silvi* K*rb*j* men jag tror att hon heter Silvi* P*vlov (43 årig kvinna i L*ndskron*)
*- a

Mammans ex heter Iss*m efternamn K*rb*j* och de har en dotter (G) tillsammans som han lagt upp bilder på sin TT Iss*m K*rb*j* där han även taggade MGM2 (?) i en video.
*- a

Mamman verkar lagom rabiat på sitt ex FB (samma namn) på två av hans profilbilder med deras dotter G. Skriver en massa kommentarer och verkade inte vilja släppa honom om man tittar på datumen när hon skrivit kommentarerna.
Det är väl ett praktexempel av någon som inte kanske är stabil nog att ta hand om/ ha ett ansvar över barn...

Mammans pappa, MGM2 s morfar mördades i Landskr*n* Dec 2008 Brank* Petr*v
*- o

MGM2 pappa är Dieg* Armand* Marad*na ( * - o) Eli*sson (* - a) även han är skriven i L*ndskron*

Och MGM2 hade en lillebror Li*m som dog (sjukdom) och det verkar som det även finns en storebror (kanske halvbror ?) *d*m Eli*sson född Dec- 1994 (29 år) och skriven i M*tfors. Han finns även i krimfup
*- a
Stämmer bra.
Citera
2024-07-28, 19:22
Moderator
Meijis avatar
Citat:
* - a

- Älskar dig mamma
- (Mammas svar ?) OK

*- a

*- a

*- o

MGM2 pappa är Dieg* Armand* Marad*na ( * - o) Eli*sson (* - a) även han är skriven i L*ndskron*a

*- a

Vad har mamman för ursprung om hennes far hette Brank* Petr*v (*- o)?
Citera
2024-07-28, 19:23
Medlem
Citat:
* - a

- Älskar dig mamma
- (Mammas svar ?) OK

*- a

*- a

*- o

*- a

Så en av tjejerna som är misstänkt är om jag förstår dig rätt halv Makedonier och halv sydamerikanska? Wow vilken combo isåfall, detta kallas multikultur.
Citera
2024-07-28, 19:24
Medlem
Citat:
Serbisk zigenare.

Länkar om mordet.

(FB) Skottlossning i Landskrona

https://www.facebook.com/share/p/GFY6wKaFt6ZEN3sm/
Citera
2024-07-28, 19:26
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:

Skulle gissa Jugge / Sydslaviskt .. men ingen aning faktiskt 🤷🏻‍♀️
Citera
2024-07-28, 19:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Så du menar att det alltid endast är förövare och deras omständigheter som är värda att diskuteras, aldrig offer och deras omständigheter?
Mycket märkligt, i så fall. Då väljer du att blunda för en stor del av verkligheten, och får aldrig hela bilden.

Ok, det är ditt val, men du kan inte försöka övertyga oss andra som vill ha en så hel bild som möjligt att göra som du. Det kommer du ingen vart med.

(Och jo, jag tycker det är få som slänger skit på mamman. De som dundrar om sterilisering t.ex)

Mer märkligt är snarare att man aldrig ser dig och dina gelikar i alla andra miljoner trådar på flashback, tar upp män eller pappor som delaktiga eller skyldiga till något och spammar sönder trådarna med hatiska drev mot dessa män och pappor? Är det inte MÄRKLIGT?!

Nog har det skett en enorm förändring och fokusförflyttning på flashback senaste tiden, alla dessa trådar har blivit politiska för er kvinnohatare där allt ENBART går ut på att gräva fram något till varje pris för att sätta dit en flicka eller kvinna som är BO!
Närmast en besatthet, fixering att smutskasta och demonisera alla kvinnor!
Och ni fortsätter bara upprepa samma hat, förolämpningar och anklagelser hur långsökta och felaktiga dom än är!
Så fortsätter ni ändå att försöka manipulera alla till att plötsligt är den kvinnliga BO egentligen GM! Detta är ju konstant erat mål i varenda tråd nu för tiden! DET är riktigt sinnessjukt och ondskefullt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in