Citat:
Ursprungligen postat av
Kommer-vara-anon
För det första, nej, det finns inte oerhört professionell hjälp att få. Många som arbetar inom LSS har över huvud taget inte rätt utbildning innan, och kompetensutvecklingen under arbetet svarar många gånger föreningslivet för, genom brukarrörelsen. Det betyder inte att allt är dåligt, och det är en utveckling på G. Men den mesta datan idag pekar på att stödet från kommunerna är felaktigt och inte fungerande för personer inom LSS.
När det gäller boende, så är ju A utsparkad därifrån. Den lösningen som presenterats här i tråden har nackdelar, stora nackdelar.
Vård vet jag inte, annat än att det sagts att psykiatrin inte velat skriva in henne.
Sysselsättning har hon ju inte, då kommunen även avslutade DV för henne.
Det kan inte beskrivas som en oerhört professionell stödverksamhet.
Varför avslutades Daglig verksamhet då?
Om hon både är gravt autistisk, psykiskt störd och aggressiv kanske hon inte passar i möblerade rum. Man måste ju faktiskt tänka på de andra i den dagliga verksamheten, som jag skrivit tidigare. Känslor smittar och de som går där har ju sina egna problem.
Igen så förstår jag att det är en tragedi för alla inblandade, men det är inte okey att det drabbar oskyldiga.
Om det nu är dålig kvalitetet på personalen så har pappan hanterar detta helt fel. Vill man ha personal med engagemang och god kompetens så måste man motivera dem att stanna genom en bra personalpolitik.
Vet inte om det var du som skrev att man vikt ned sig för A. Som det är nu verkar hon vara en liten tyrann som ser personalen som slavar.
Respekt för andra levande varelser måste läras in mycket tidigt med gränssättande.