Citat:
Ursprungligen postat av
Kommer-vara-anon
Jag tog upp den varianten inatt. Det kan absolut vara så att P letar aktivt fysiskt för att förvilla.
Men efter det fem vittnesmål som du nämner, så är jag lite inne på polisens tanke. Det verkar vara en konflikt.
Mitt intryck av P är inte detsamma som ni andra har. Jag ger inte så mycket för en smart man med massa baktankar. Jag ser mer en man som vill meddela att han är framgångsrik. En sådan person tror inte jag håller på med schackspel. Utan är mer direkt.
Så jag tror konflikten nått nivån av att hunden blir stulen. För hämnd eller av en eventuellt missriktad omtanke. Jag tror också att hunden lever, för tjuven är inte en psyksjuk som vill döda den.
Jag har dessvärre inte läst alla inlägg från natten, det är hög aktivitet här.
Att han vill meddela att han är framgångsrik, det håller jag med dig om. Det är min bild med, men kanske även någon som tycker om uppmärksamhet, vill bestämma och kontrollera. Kontrollerande personer kan ibland sälla sig till olika grupper i hur den kontrollen utövas. Och vad den kan leda till... Om PÖ kan jag givetvis inte veta något, jag känner honom inte, men tidigare anställd personal målar inte upp en smickrande Mona-Lisa direkt.
Missriktad omtanke kanske inte är de ord jag skulle använda här, OM någon agerat för att skydda Essie från lidande.