2024-07-28, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Jag är ju långt ifrån säker nu. Men min tolkning är att A bodde där under gymnasietiden, och sedan tog hemkommunen över, vilket gick som vi vet dåligt. Föräldrarna ville då till de ställena du räknade upp, just eftersom det funkat under skoltiden. Men det ansåg inte kommunen, utan den vill skicka henne på en korttidslösning för utredning. Vad som händer i veckan nu vet jag inte, ryktena säger nytt boende, men jag vet inte om det är kommunen eller föräldrarna som fixat det.

Hur funkade vardagen för A innan gymnasiet? Hur var barndomen? Funkade saker bättre eller sämre med assistenter och övrigt?
Hur har lagar och sånt för LSS ändrats från millenieskiftet till nu? Eller är det samma?
Citera
2024-07-28, 16:02
Medlem
Citat:
Jag lägger nästan inget värde i filmerna.
För mig var det väldigt tungt när det under natten bekräftades att P försökt leta efter Essie hos före detta anställda.

Varför blev det så personligt tungt för dig att han har varit och snokat hos föredetta anställda?
Citera
2024-07-28, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linkish90
Varför blev det så personligt tungt för dig att han har varit och snokat hos föredetta anställda?

Jag menade att det vägde tungt för min teori. Jag betraktade det som bekräftat att han inte vet var hunden är, då han letade efter den på annat sätt än sociala medier.
Citera
2024-07-28, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Hur funkade vardagen för A innan gymnasiet? Hur var barndomen? Funkade saker bättre eller sämre med assistenter och övrigt?
Hur har lagar och sånt för LSS ändrats från millenieskiftet till nu? Eller är det samma?

Bra frågor.
Lagarna har inte riktigt ändrats. Annat än hur FK bedömer behovet, efter att S velat spara pengar på det mest utsatta. Men det spelar ju mindre roll här.

Men det skulle vara intressant att veta. Något säger mig att hon gått i anpassad grundskola i varje fall.
Citera
2024-07-28, 16:10
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scoutsin
Om du läser mina inlägg så ser du nog att jag lägger ansvar på alla inblandade. Just i det inlägg som du nyttjat nu så handlade det om artikeln där den sk ”h*ndhjälpen” fått skylla ifrån sig helt oemotsagda.
/../

Varför påstår du att H*ndhjälpens uttalanden är helt oemotsagda? Att döma av artikeln i Enköpingsposten verkar det snarare som att P.Ö. själv har avböjt att kommentera H*ndhjälpens uttalanden:

Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
"J*hanna Str*ndh och Ann* L*ndré, som är ansvariga för assistanshundsverksamheten på H*ndhjälpen i Uppland, säger:

– Hade vi vetat att det förelåg risk för att brukaren kunde bli utåtagerande eller aggressiv hade vi inte sålt en assistanshund till familjen, säger de.
/../
De anmälde till Länsstyrelsen och till SBK/assistanshund som är den examinerande organisationen samt informerade hundägaren pappa P, som avböjt att kommentera i EP.
Citera
2024-07-28, 16:11
Medlem
DiarresusKristuss avatar
Har vi någon sammanfattning på tråden?

Är hunden död eller har någon tagit den? Har inte lyckats hitta svaret på detta.
Citera
2024-07-28, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiarresusKristus
Är hunden död eller har någon tagit den? Har inte lyckats hitta svaret på detta.
Det beror på att den eller de som vet inte har berättat hur det ligger till.
Citera
2024-07-28, 16:13
Medlem
Har P efterlyst hunden fysiskt någonstans? Alltså satt upp lapp i affären, hos veterinären, Enköpings Brukshundklubb eller liknande platser?
Citera
2024-07-28, 16:16
Medlem
Citat:
Jag menade att det vägde tungt för min teori. Jag betraktade det som bekräftat att han inte vet var hunden är, då han letade efter den på annat sätt än sociala medier.

Fast det var ju inte så du skrev? Du sa ordagrant att det var tungt för dig tycker det mer borde vara tungt för föredetta anställda att ha en galning som kommer och bevakar vart dom bor.
Citera
Avslutad
Citat:

Men... njae... Jag skriver samma till dig nu som jag skrivit tidigare till en annan person med liknande slutledningsförmåga och övertygelse att P därmed inte kan ha vetat var Essie är.

Hur många personer deltar inte i sökgrupper efter försvunna individer och sedan visar det sig att det är samma person som engagerar sig i letandet, som mördat den saknade?

Jag säger inte att PÖ dödat hunden för jag har trott från start att Essie blivit räddad, även om diskussioner med olika tänkbara förklaringar lyfts här, men vad jag menar här är att om han eventuellt utåt sett tycks ha letat efter hunden, så betyder eller bevisar det ingenting. Egentligen. Då väger det tyngre med fem vittnesmål att Essie blev slagen.
Citera
Medlem
DiarresusKristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Det beror på att den eller de som vet inte har berättat hur det ligger till.

Antar att det endast är Familjen som vet. Skulle en Assistent veta om detta så skulle nog det kommit ut för länge sedan. Sen vet man juh inte hur mycket P har m utat någon av assisterna för att hålla tyst.
Citera
2024-07-28, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Varför påstår du att H*ndhjälpens uttalanden är helt oemotsagda? Att döma av artikeln i Enköpingsposten verkar det snarare som att P.Ö. själv har avböjt att kommentera H*ndhjälpens uttalanden:

Vilka kritiska frågor har EP ställt?? Hade det inte varit ganska klädsamt att diskutera den där lilla detaljen att assistenterna hävdar sig ha anmält till hundhjälpen för 1 år sedan??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in