2024-07-28, 11:51
Medlem
Vi får hoppas att nu ungdomsfängelser byggs upp i en rasande takt .
Citera
2024-07-28, 11:51
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Långt kännbart straff iaf. Det ska inte vara så att man som störd 13-åring ska kunna planera att döda en annan människa för att man vet att man blir satt på saft och bullar i två år. Sverige måste se om sitt hus snabbt.

Gärningskvinnorna borde få livstids fängelse i isoleringsceller eller ännu värre. Det är skillnad på att snatta och att begå kidnappningstortyr på ett barn. Vidriga, fula monster.
Citera
2024-07-28, 11:53
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
Vi får hoppas att nu ungdomsfängelser byggs upp i en rasande takt .

Annars verkar SIS ha värre förhållanden än fängelsen, så ha gärna kvar dem, men reservera platserna för äcklena som torterar och mördar andra barn istället för att det som oftast sker, stoppa in snälla flickor som BO där för att ”skydda” dem.
Låt GM sitta livstid på SIS i en jävla isoleringsbur och trasigt badrum, utan umgänge. Där kan dem ruttna.
Citera
2024-07-28, 11:55
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
Ja det är rimligt att de misstänkta inte kunde veta att en skada på benet kan resultera i döden. Det blir svårt att få en fällande dom för mord här tror jag.

Edit: straffmyndig är hon väl?
Fel ordval då jag har dålig koll på det 🙄
Citera
2024-07-28, 11:57
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Gärningskvinnorna borde få livstids fängelse i isoleringsceller eller ännu värre. Det är skillnad på att snatta och att begå kidnappningstortyr på ett barn. Vidriga, fula monster.
Helt fruktansvärt är det. Hörde av nån som känner nån att just i Landskrona finns det tjejgäng som roar sig med att hänga med på en misshandel , filma och förnedra även om dom inte är inblandade från början eller känner tjejen ifråga. Just for fun liksom . En helt ny kultur bland trasiga tuffa tjejer. Är det någon här som känner till om detta stämmer? Är det något sånt som hänt i det här fallet??
Citera
2024-07-28, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagejaget
Finns länk till hans fb?

Bo:s styvpappa https://www.facebook.com/profile.php?id=100088442470328
Citera
2024-07-28, 12:00
Medlem
Citat:
Hon har kanske hört det från Emilias anhöriga? Jag skulle tro att åtminstone mamman har fått veta varför dottern dog. Anhöriga har inte direkt varit tysta i det här fallet. De delar information både i media och i tråden så varför inte till omgivningen?
Jag tror inte att mamman får någon information. Obduktionen är klar först nästa vecka. Det pågår en förundersökning och jag tror inte att ens mamman får information. Detta är vad jag tror och någon får gärna rätta mig om jag har fel.
Citera
2024-07-28, 12:02
Medlem
Citat:
Mamman har ett behov av att få prata om dottern och tänka på det fina istället för det hemska. Tortyr i flera timmar påstår en anhörig här. Media borde inte utnyttja situationen.
Nu menade jag inte just mammans sätt att hantera händelsen på, det har jag full förståelse för.

Det jag menade är att människor gärna gräver där det går att gräva. BOs anhöriga har öppna profiler och delar med sig mycket på nätet.

Hade M€lak och hennes anhöriga/människor i hennes närhet varit mer öppna hade förhoppningsvis tråden varit mer som den bör vara, och handlat mer om henne och hennes närhets tillkortakommanden. Nu vill det sig så olyckligt att folk som inte tänker sig för skriver vitt och brett om någon som inte borde vara helt relevant i den här tråden istället.
Citera
2024-07-28, 12:02
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Mamman befinner sig just nu i chock/förnekelsefasen, det är första fasen i sorgeprocessen.
Hon vet teoretiskt sett vad som hänt, men har inte kunnat ta in det riktigt.
Hon väntar fortfarande på att dottern ska höra av sig eller kliva in genom dörren, hon påpekar att den slutgiltiga identifieringen med hjälp av DNA inte är klar ännu osv.
Personer som befinner sig i den fasen kan uppfattas som känslokalla utåt, men reaktionerna är kroppens sätt att skydda sig mot det kraftiga psykiska traumat
Jag kan tycka att det är oetiskt av media att intervjua nära anhöriga som fortfarande befinner sig i den tidiga fasen.

Det är inget konstigt att anhöriga framträder eller att media intervjuar dem. Att de befinner sig i ett tidigt stadie av sorg är riktigt, men det ändrar inte på det. Det är varken fel av mamman att vilja tala om sin döda dotter eller media att låta henne göra det.

Ditt och andras behov av att ge er på och fördöma detta beror på behovet av att rikta kritik mot någon för att kunna rikta den vanmäktiga ilska som uppkommer vid hemska brott mot någon syndabock och har inte alls med god moral eller något sådant att göra. Kravet på att anhöriga måste sörja i tysthet och privat och bli lämnade ifred är missriktat och fel. Det är naturligt att alla bearbetar dessa saker offentligt och att den mördande flickan inte bara blir ett anonymt offer vars öde det skall talas så tyst om som möjligt.
Citera
2024-07-28, 12:05
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Hur du än vrider och vänder på det hela så är Emilia död! Hon är mördad av tre så kallade vänner! Hon blev lämnad i en pöl med blod död eller för att dö! Inlurad i en fälla där hon bands och tystades med silvertejp för att inte kunna skrika eller värja sig när hon brutalt skars och höggs med knivar mot sin död! Så obarmhärtigt och iskallt! Dödsstraff vore lämpligt för dessa mördarmaskiner! Ta inte dessa monster i försvar! Fy fan vilken skräck och smärta Emilia måste ha känt! Tänk på det istället för att prata skit!

Den tredje är väl misstänkt för grovt skyddande av brottsling?
Citera
2024-07-28, 12:07
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atreyum
M€lak är straffmyndig, ja.
Jag tror att den du citerade antingen blandar ihop gärningspersonerna eller tänker att det kan vara den yngre som huggit BO.

Vilket förstås är svårt för oss att veta. Enligt en tjej på tiktok bär den yngre kniv jämt. Men vi vet ju i tråden genom dokument att M€lak samlar på knivar, så det är svårt att säga vem av dem som högg, om inte båda gjorde det.
Vad jag syftade på med straffri var att Melak redan var placerad på (och har jag för mig var på rymmen från)sis-hem vilket i min värd betyder att hon nu genom soc försorg är tillbaka där hon var innan dådet.

Möjligtvis men inte troligt förlängd vitelse då jag utgår från att hon är redan är synnerligen kvalificerad för sis-boendet, som väl i egentlig mening inte betecknas som straff?
Senast redigerad av Taggad 2024-07-28 kl. 12:10.
Citera
2024-07-28, 12:11
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atreyum
Såg precis på TT att en tjej som BO kallade "världens bästa storasyster" (förmodligen äldre kompis då BO inte hade några systrar) kunde berätta att MGM huggit BO i benet och kommit åt pulsådran.
Tjejen i videon berättar även att hon känner BO och båda MGM, den yngsta bär alltid kniv tydligen. Har ju framkommit att M*lak också verkar gå omkring med kniv.

Tjejen i videon visste dessutom att BO skulle bli "goad" men trodde att hon bara skulle få en örfil av MGM. Personligen tycker jag att det är helt sjukt att veta om sånt och vara okej med det. Men kanske är inte den här tjejen särskilt gammal heller. Verkar tyvärr lika trashig och orten som de andra flickorna.

Vet inte om det är okej att dela flickans konto men går att hitta i kommentarerna på BOs video där hon har grönt set och filmar sig själv på ett tåg eller nåt.

EDIT:
Menar naturligtvis appen och inte nyheterna när jag skriver TT.

Tack för att du förmedlar den informationen. Om det stämmer att dödandet gick till så kan det bli mer invecklad juridik av det där det skall avgöras om MGM hade uppsåt till att döda BO, eller om hon bara avsåg att skada henne. Förmodligen kan man ändå komma fram till att dödandet var uppsåtligt om flickan förblödde och MGM lämnade henne att dö, men återigen, om hon förblödde hastigt så fanns det då inte mycket att göra och då behöver det inte ses som mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in