2024-07-27, 22:32
Medlem
Kan någon bekräfta in BO mamma bor i Karlshamn? Har sett en liknande dam driva omkring där.
Citera
2024-07-27, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atreyum
Åh, tack för förtydligandet!
Jag är inte helt haj på hur man dömer men dråp känns förstås bättre än misshandel i det här fallet.
Det är ett sånt vansinnesdåd, så hade varit ett hån mot BO och hennes anhöriga om det bara blev misshandel.

Jag hoppas att man snart får veta mer om GM. Har vi tur kommer kanske någon SiS-personal in med lite info. Det hade nog jag gjort om jag hade möjlighet.
Jag hoppas verkligen att du inte arbetar där det råder sekretess och tystnadsplikt!

Skulle någon personal från SIS boendet där tjejerna träffades och var inspärrade på kommentera uppgifter/info som bryter mot tystnadsplikten hoppas jag dom får sparken och åtalas, anonymiten skyddar dom ej!
Citera
2024-07-27, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frakta99
Kan någon bekräfta in BO mamma bor i Karlshamn? Har sett en liknande dam driva omkring där.
Tollarp bor hon i.
Citera
2024-07-27, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Ja, det säger allt. Det har inte bara med ålder att göra, utan om hennes personlighet. Vidrigt, speciellt när hon själv kallar BO ”världens bästa storasyster”.
BO kallade henne världens bästa storasyster, men i övrigt, kan jag bara instämma. Det där är inte en åldersfråga. Även små barn med normal vardag hade oroat sig över en sådan sak. Men den här "storasystern" verkade inte tänka så mycket på det.

Antingen var hon kanske själv rädd för tjejerna eller så tyckte hon att det lät som en bra kamratuppfostran.
Citera
2024-07-27, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Jag hoppas verkligen att du inte arbetar där det råder sekretess och tystnadsplikt!

Skulle någon personal från SIS boendet där tjejerna träffades och var inspärrade på kommentera uppgifter/info som bryter mot tystnadsplikten hoppas jag dom får sparken och åtalas, anonymiten skyddar dom ej!
Det begriper jag väl att det är sekretessbelagt, men i och med att de medboende är för unga för att ha konton på FB skulle det väl vara bjussigt om någon annan i flickornas närhet kunde berätta något?
Citera
2024-07-27, 22:48
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frakta99

Hon bor i Tollarp utanför Kristianstad och jobbar dessutom heltid.
Hon har alltid varit skötsam och har inte tid driva omkring i Karlshamn!
Citera
2024-07-27, 22:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnokigaSnoken
Något i mammans agerande gör ju att de tillsammans har vistats på utredningshem och att flickan trots detta var planerad att flytta till ett nytt familjeboende.
Nej, inte i mammans agerande direkt - utan för att hon inte förmår skydda barnen mot sin makes missbruksvanor/miljö och våldtendenser.
Hon missbrukar inte, hennes make gör det, och barnen hör och bevittnar våld och bråk.
Hon kallas i utredningen för "medberoende" - dvs hon förmår inte sätt gränser adekvat mot mannen.
Det är inte hon som är grundproblemet - det är han.
Citera
2024-07-27, 22:52
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
Nej, inte inlärt från mamman. Men i LVU-beslutet anförs att barnen bevittnar våld och bråk mellan mamma och styvpappa.
Ja, där står också - ganska tydligt tycker jag - att det är styvpappan och hans missbruk som är problemet - inte mamman.
Citera
2024-07-27, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Ja just ja, BO och de misstänkta MGM lärde faktiskt känna varandra i Landskrona.
Dom var alla tidigare i våras placerade på samma SIS hem i Landskrona.
Den av MGM som hör hemma i Landskrona har nyligen flyttat dit, ej längre SIS.

Finns inga sis hem i landskrona. Klippen på BO tiktok från ett boenderum i våras har taggen hässleholm, så mest troligt sis där. Annars är det råby som ligger närmst landskrona
Citera
2024-07-27, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, inte i mammans agerande direkt - utan för att hon inte förmår skydda barnen mot sin makes missbruksvanor/miljö och våldtendenser.
Hon missbrukar inte, hennes make gör det, och barnen hör och bevittnar våld och bråk.
Hon kallas i utredningen för "medberoende" - dvs hon förmår inte sätt gränser adekvat mot mannen.
Det är inte hon som är grundproblemet - det är han.
Att hon inte förmår skydda barnen är väl ändå brister i hennes agerande som gör att hon inte förmår att vara en lämplig förälder till barnen. Att grundproblemet är pappan/styvpappan tar inte bort mammans ansvar att ge barnen en trygg miljö.
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karoline76
Låste samma på TT att ena MGM bor i Landskrona. Vet inte om det stämmer eftersom det tidigare dementerats att någon skulle ha någon anknytning till Landskrona.

Vem är denna MGM??

Alltså, jag gissar på att någon i tjejgruppen nyligen flyttat till Landskrona, kanske till familjehem. Och eventuellt då Melaks yngre syster. Men min spekulation.....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnokigaSnoken
Något i mammans agerande gör ju att de tillsammans har vistats på utredningshem och att flickan trots detta var planerad att flytta till ett nytt familjeboende.
Kan ha varit en hemtagningsutredning som var pågående och placering på utredningshem var del av detta och att det fanns planer på att hon framöver skulle flytta hem succesivt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in