2024-07-27, 22:15
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Nej, nej, nej...det är absolut INTE vare sig föräldrar eller tidigare anförvanters fel, att Emilia blivit avrättad av 3 st självutnämnda bödlar.

Det är givetvis KINA:s fel, som startade TIK-TOK!

Alla de som TIK-TOK:ar sig, kan alltså i grunden vara potentiella mördare/bödlar...med tanke på hur klimatet är därinne!
Ännu ett i raden av många internetmord, som inte hade skett före internets tid.

Jag förutspår att 25% av alla mord i Sverige kommer att vara orsakade av internet om några år.

Jag hoppas BRÅ har koll och forskar om detta.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast enligt LVU så handlar det om att hon rymmer, hamnar i dåligt sällskap, provar cannabis, har blivit misshandlad av de hon söker sig till osv.
Destruktivt beteende helt enkelt.

Eller bara autism. Hon behövde ordentligt med stöd och ”undervisning”, terapi och en kontakt på soc, tror inte det är säkert att hon rymt då. SIS är ingen vård öht utan som ett hemskt tortyrföngelse där personalen själv misshandlar och våldtar flickorna. T.o.m. psykologerna gör det, finns en i Skåne som blev dömd för just våldtäkt på sina klienter på SIS.
Citera
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atreyum
Jo, jag kom på det när jag hade skickat mitt inlägg redan.
Men ja, jag tycker också att det kan låta ganska troligt faktiskt. Hoppas att man inte bedömmer det som bara misshandel, även om jag tyvärr tror att det kan bli så.
Framför allt om MGM "bara" ville skrämma och skada henne. När jag tänker på det tror jag dock att de fattade att hon var död, annars hade de nog inte lämnat henne fasttejpad. Dessutom hade de förmodligen inte gjort sig av med väskan om de inte fattat att de hade haft ihjäl henne.

Nej jag tror inte det kommer bedömas som bara misshandel.
Kanske inte mord men dråp, då det var ett planerat dåd och utfördes i samförstånd.
Varför rubriceringen blir dråp är det likgiltighetsuppsåt de MGM visat vid dådet.
BO blev misshandlad & knivskuren av MGM under tiden BO varit bunden.
MGM måste ha förstått att detta kunde leda till BO död men ändå utfört dådet.
Citera
2024-07-27, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Nej modern förstod nog inte att Emilias naivitet kunde leda till att hennes omdöme och bedömning av en situation var helt felaktigt.
Just därför borde Es uppgifter om snälla ”vänner”, ”pyjamasparty” och ”övernattning” naturligtvis dubbelkontrollerats av en vuxen. Alldeles särskilt med tanke på alla inblandades historik.

Egentligen är det väl rätt mycket som stötts och blötts färdigt för tillfället angående målsägarsidan här. Vore mycket intressant om mer angående MGM nu kunde komma fram.

Har de gjort liknande saker tidigare - misshandlat? Gaddat ihop sig och bestraffat? Filmat?
Varför var ingen av dem kvar på SiS hemmet just nu?
Varför ville pappan att omhändertagandet av 13-åringen nu skulle upphöra?
Var de placerade tillsammans i Landskrona just nu? Varför i så fall när båda är så destruktiva?
13-åringen har uppgett att hon är missbrukare - hur tung?
Vem av dem mötte upp Emilia vid tåget och vem av dem väntade borta vid vagngården med den nysnattade silvertejpen?

Kanonbra reflektion och säkert en mycket möjlig teori.
Äntligen också relevanta frågor om MGMs.
Citera
2024-07-27, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Nej jag tror inte det kommer bedömas som bara misshandel.
Kanske inte mord men dråp, då det var ett planerat dåd och utfördes i samförstånd.
Varför rubriceringen blir dråp är det likgiltighetsuppsåt de MGM visat vid dådet.
BO blev misshandlad & knivskuren av MGM under tiden BO varit bunden.
MGM måste ha förstått att detta kunde leda till BO död men ändå utfört dådet.
Åh, tack för förtydligandet!
Jag är inte helt haj på hur man dömer men dråp känns förstås bättre än misshandel i det här fallet.
Det är ett sånt vansinnesdåd, så hade varit ett hån mot BO och hennes anhöriga om det bara blev misshandel.

Jag hoppas att man snart får veta mer om GM. Har vi tur kommer kanske någon SiS-personal in med lite info. Det hade nog jag gjort om jag hade möjlighet.
Citera
2024-07-27, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Nej E har en annan pappa som inte finns med i bilden.
Verkar gå något så när bra för henne och mamma.
Dvs. tills hon träffar hennes styvfar och får en son med honom.
Han är alkoholiserad och har svårt med humöret vid berusning.
Så båda barnen omhändertas och hon skiljer sig sen från mannen.
Mamman var varken misskötsam, våldsam eller missbrukade.
Varken då eller nu, utan både ganska bra lön, bostad & saknar skulder.

e:s pappa- lever han? Efternamn?

Och om man kikar lite på mammas fb så verkar det varit en del relationer som inte fungerat även innan denne Fadern till C. Och soc och annat. Hon nämner också att hon tagit återfall efter 5 mån. Återfall i vad??
Citera
2024-07-27, 22:26
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varifrån har du fått att det är inlärt från mamman?
Av dokumentationen är mamman och vilken styvpappa?
Det är barnens pappa som lever med mamman fram tills barnen omhändertas.
Det är pappans beteende och mammans oförmåga att skydda barnen från pappans missbruk som står som orsak.
Ingenstans står det att hon är våldsam, missbrukar eller annat.

Nej, inte inlärt från mamman. Men i LVU-beslutet anförs att barnen bevittnar våld och bråk mellan mamma och styvpappa.
Citera
2024-07-27, 22:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Atreyum
Såg precis på TT att en tjej som BO kallade "världens bästa storasyster" (förmodligen äldre kompis då BO inte hade några systrar) kunde berätta att MGM huggit BO i benet och kommit åt pulsådran.
Tjejen i videon berättar även att hon känner BO och båda MGM, den yngsta bär alltid kniv tydligen. Har ju framkommit att M*lak också verkar gå omkring med kniv.

Tjejen i videon visste dessutom att BO skulle bli "goad" men trodde att hon bara skulle få en örfil av MGM. Personligen tycker jag att det är helt sjukt att veta om sånt och vara okej med det. Men kanske är inte den här tjejen särskilt gammal heller. Verkar tyvärr lika trashig och orten som de andra flickorna.

Vet inte om det är okej att dela flickans konto men går att hitta i kommentarerna på BOs video där hon har grönt set och filmar sig själv på ett tåg eller nåt.

EDIT:
Menar naturligtvis appen och inte nyheterna när jag skriver TT.

Ja, det säger allt. Det har inte bara med ålder att göra, utan om hennes personlighet. Vidrigt, speciellt när hon själv kallar BO ”världens bästa storasyster”.

Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Det är fan skrämmande att se alla slappa föräldrar här som kommer med olika ursäkter till varför de låter sina minderåriga barn springa ute på nätterna "det förbereder dem för vuxenvärlden" eftersom de hellre är kompisar med sina barn istället för att sätta på sig vuxenbyxorna och sätter upp ordentliga regler.
Ja Sverige ser annorlunda ut nu än för 20 år sedan, och delvis beror det på att många vuxna vägrar att bli vuxna men ändå envisas med att skaffa barn. Nu om något är det ännu viktigare med tydliga vuxna förebilder. När man läser här förstår jag varför många unga känner sig ensamma och osedda och behöver äta antidepressivt och självmedicinerar.

Eller hur. Det var väl boomers och gen X som blev släppta vind för våg först. Och se på hur illa det var med tonåringar på 60, 70 och 80-talet i Sverige. Jag säger bara Modstriologin.
Även ungdomar som bodde i villa och var lägre medelklass var helt utan uppsikt, söp, rökte, råkade illa ut och utvecklade alkoholism.
Citera
2024-07-27, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Ja just ja, BO och de misstänkta MGM lärde faktiskt känna varandra i Landskrona.
Dom var alla tidigare i våras placerade på samma SIS hem i Landskrona.
Den av MGM som hör hemma i Landskrona har nyligen flyttat dit, ej längre SIS.
Var det i Landskrona? Då har jag fått fel info.
Citera
2024-07-27, 22:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av inam
e:s pappa- lever han? Efternamn?

Och om man kikar lite på mammas fb så verkar det varit en del relationer som inte fungerat även innan denne Fadern till C. Och soc och annat. Hon nämner också att hon tagit återfall efter 5 mån. Återfall i vad??

Jävla mal. Bo föräldrar.
E mördarens som bör tas upp.
Skulle du vilja att folk kollade upp dig o din familj om någon av er blir mördade? Klart du verkar inte ha alla hästar hemma.
Citera
2024-07-27, 22:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SnokigaSnoken
Något i mammans agerande gör ju att de tillsammans har vistats på utredningshem och att flickan trots detta var planerad att flytta till ett nytt familjeboende.

Skulle snarare säga något i mammans etnicitet och klass. Och kön på det. Tror garanterat det vägt in.
Men hon verkar själv ha svårt att förstå att andra inte är så goda som hon själv och hennes barn.
Citera
2024-07-27, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vevaro
Var det i Landskrona? Då har jag fått fel info.

Låste samma på TT att ena MGM bor i Landskrona. Vet inte om det stämmer eftersom det tidigare dementerats att någon skulle ha någon anknytning till Landskrona.

Vem är denna MGM??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in