Citat:
Ursprungligen postat av
Atreyum
Såg precis på TT att en tjej som BO kallade "världens bästa storasyster" (förmodligen äldre kompis då BO inte hade några systrar) kunde berätta att MGM huggit BO i benet och kommit åt pulsådran.
Tjejen i videon berättar även att hon känner BO och båda MGM, den yngsta bär alltid kniv tydligen. Har ju framkommit att M*lak också verkar gå omkring med kniv.
Tjejen i videon visste dessutom att BO skulle bli "goad" men trodde att hon bara skulle få en örfil av MGM. Personligen tycker jag att det är helt sjukt att veta om sånt och vara okej med det. Men kanske är inte den här tjejen särskilt gammal heller. Verkar tyvärr lika trashig och orten som de andra flickorna.
Vet inte om det är okej att dela flickans konto men går att hitta i kommentarerna på BOs video där hon har grönt set och filmar sig själv på ett tåg eller nåt.
EDIT:
Menar naturligtvis appen och inte nyheterna när jag skriver TT.
Ja, det säger allt. Det har inte bara med ålder att göra, utan om hennes personlighet. Vidrigt, speciellt när hon själv kallar BO ”världens bästa storasyster”.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tolvan
Det är fan skrämmande att se alla slappa föräldrar här som kommer med olika ursäkter till varför de låter sina minderåriga barn springa ute på nätterna "det förbereder dem för vuxenvärlden" eftersom de hellre är kompisar med sina barn istället för att sätta på sig vuxenbyxorna och sätter upp ordentliga regler.
Ja Sverige ser annorlunda ut nu än för 20 år sedan, och delvis beror det på att många vuxna vägrar att bli vuxna men ändå envisas med att skaffa barn. Nu om något är det ännu viktigare med tydliga vuxna förebilder. När man läser här förstår jag varför många unga känner sig ensamma och osedda och behöver äta antidepressivt och självmedicinerar.
Eller hur. Det var väl boomers och gen X som blev släppta vind för våg först. Och se på hur illa det var med tonåringar på 60, 70 och 80-talet i Sverige. Jag säger bara Modstriologin.
Även ungdomar som bodde i villa och var lägre medelklass var helt utan uppsikt, söp, rökte, råkade illa ut och utvecklade alkoholism.