Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-07-27, 20:33
Medlem
Sjoestedts avatar
Hej!

Jag har en fråga.

Om jag uppgraderar från Windows 10 till Windows 11, försvinner mina flikar på Microsoft edge då?

Någon som vet?
Citera
2024-07-27, 20:42
Medlem
bithaxs avatar
Jag skulle exportera alla mina bokmärken och min data innan migrering oavsett.
Citera
2024-07-27, 20:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Jag skulle exportera alla mina bokmärken och min data innan migrering oavsett.

Exportera vart då någonstans? Jag har samme problem som TS men vet ingenting om datorer.

Du tänker kanske på USB?
Citera
2024-07-27, 20:55
Medlem
sm4wits avatar
usb minne eller extern hårdisk
Citera
2024-07-27, 20:58
Medlem
Nattskenets avatar
Svar nej, bokmärkena försvinner inte, detta eftersom det är en "uppgradering". Det är som att plåstra på mjukvara, inte ta bort gammal och ersätta med ny. Bokmärkena försvinner om du stoppar i en CD-skiva eller USB-minne med Windows 11 på, och startar datorn med detta media och installerar Windows 11 på hårddisken. Men om du redan har Windows 10 installerat och får en popup som rekommenderar att uppgradera, så kommer alla personliga filer lämnas opåverkade.

Det jag skriver stämmer 100%, men det betyder inte att dom andra skribenterna har fel. Det är självklart också 100% korrekt att ta en backup först. Nu är dock bokmärken inte så viktiga, dom flesta har väl alla URLer i huvudet. Jag har iaf inte använt ett bokmärkesfält eller internethistorik på över 10 år.
Citera
2024-07-27, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoFtEnAvBaJs
Exportera vart då någonstans? Jag har samme problem som TS men vet ingenting om datorer.

Du tänker kanske på USB?
Alla filer slänger du in i OneDrive.

Bokmärken och dylikt kan du synka i din webbläsares tjänst. Chrome har en, Edge har en, osv. Googla.
Citera
2024-07-27, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattskenet
Svar nej, bokmärkena försvinner inte, detta eftersom det är en "uppgradering". Det är som att plåstra på mjukvara, inte ta bort gammal och ersätta med ny. Bokmärkena försvinner om du stoppar i en CD-skiva eller USB-minne med Windows 11 på, och startar datorn med detta media och installerar Windows 11 på hårddisken. Men om du redan har Windows 10 installerat och får en popup som rekommenderar att uppgradera, så kommer alla personliga filer lämnas opåverkade.

Det jag skriver stämmer 100%, men det betyder inte att dom andra skribenterna har fel. Det är självklart också 100% korrekt att ta en backup först. Nu är dock bokmärken inte så viktiga, dom flesta har väl alla URLer i huvudet. Jag har iaf inte använt ett bokmärkesfält eller internethistorik på över 10 år.
De kanske inte försvinner men om uppdateringen skiter sig och Windows skadas så kommer TS antagligen behöva installera om datorn och då är garanterat allt borta.
Citera
2024-07-27, 22:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av segernisse
Alla filer slänger du in i OneDrive.

Bokmärken och dylikt kan du synka i din webbläsares tjänst. Chrome har en, Edge har en, osv. Googla.

Jag har läst OneDrive inte är säkert.
Citera
2024-07-28, 08:02
Medlem
Citat:
Jag har läst OneDrive inte är säkert.
Jag har läst att du inte är så smart.

Vad svamlar du om ens?
Citera
2024-07-28, 08:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sjoestedt
Hej!

Jag har en fråga.

Om jag uppgraderar från Windows 10 till Windows 11, försvinner mina flikar på Microsoft edge då?

Någon som vet?

Edge har väl precis som Google en möjlighet att sycna din data till ditt microsoft konto.
Citera
2024-07-28, 13:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av segernisse
Jag har läst att du inte är så smart.

Vad svamlar du om ens?

Var har du läst det?

Kineser, ryssar och andra it kunniga kan få tillgång till OneDrive säger de som vet.
Citera
2024-07-28, 15:35
Medlem
Citat:
Var har du läst det?

Kineser, ryssar och andra it kunniga kan få tillgång till OneDrive säger de som vet.
I varje inlägg du skrivit i tråden.

"De som vet" är oftast puckon på Youtube i dessa tider. Inget att ta på allvar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in