2024-07-27, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Hur vet du att dottern är utåtagerande när mamman är där då?? Det handlar ju alltså om situationen omkring dottern, som utlöser utåtagerandet. Det är inte tidsstyrning direkt.

Det vet jag inte, jag vet inte heller hur mkt övriga familjen var där.
Dock ska en hund inte utsättas för det utåtagerandet som Essie fått utstå.

Hörde att mamman fått nog o skulle flytta. Undrar om hon ska jobba kvar eller fortsätta sin karriär?
Citera
2024-07-27, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Gruppen växer dessutom för var och varannan timme.

Det förstår jag. O läste att även de läser Flashback. Skoj...
Citera
2024-07-27, 18:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Haldol känner jag igen men det hette ngt på s tror jag. Verkade snabbt. Hade en boende som var extremt svårt självdestruktiv, o kunde inte prata. När hen kände att ett anfall var på väg tog han en personal i handen o ville ha en lugnande spruta. Sen mådde han bra igen.
Det är en rättighet att få må bra.

sertralin? Ziprasidon? Sertindol?
Citera
2024-07-27, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Förlåt men frågan är dum.
En psykiater kan hjälpa till att lösa problem i förhållanden som skapar otrygghet hos personen med funktionsnedsättning - genom observation och analys och praktiska åtgärder.
Själva funktionsnedsättningen som helhet kan man väl inte trolla med, men delar av den kan åtgärdas.
Mer närhet till föräldrar och släkt, tillsammans med en assistent. T ex.

En psykiatriker behandlar väl ändå psykiatriska tillstånd? En varaktig funktionsnedsättning känns inte som så psykiatriskt om jag ska vara ärlig. Finns säkert någon läkare som kan det där, vad vet jag, men knappast en psykiatriker i varje fall.

Och i vilket fall som helst, så är det ju en ren hypotetisk debatt, för psykiatriker växer inte på träd direkt.
Citera
Medlem
Citat:
Gruppen växer dessutom för var och varannan timme.
Vad har medlemmarna på Facebook för tanke om vad som hänt?
Citera
Avslutad
Citat:
Ja det framgår inte.

låter väldigt skevt…. ligger med brukaren eller ligger inne hos brukaren kan ju uppfattas vääldigt konstigt…
Citera
2024-07-27, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Tror inte du har haft delegering på att tvångsmedicinera någon.

Vi har inte tvångsmedicinerat, detta var vid behov, stod även i personens medicinlista. Antecknades i personens medicinlista, sköterska dygnet runt på området som oftast kontaktades innan.
Här brydde de sig om boendes välmående o det var effekten av det lugnande vid utbrott.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Tror inte du har haft delegering på att tvångsmedicinera någon.

tror det går, menar vårdbiträden/uskor kan få delegering via utbildning. Dock måste nog de som har insulin delegering vara utbildade uskor och sjuksköterskor…
Citera
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schraderbrau
Har pappan blivit anmäld till bokföringsbrott?

Inte vad jag vet.

Vad som framkommit som fakta är folkbokföringsbrott, dvs att A bott ensam på adressen. Pappan och mamman är skrivna där men bor på annan plats. Det har stått i EP, som jag tror har mycket mer insikt i detta fall än vad som skrivits i artiklarna. En grävande journalist av gamla stammen.

En annan sak som vi fått bekräftat är att pappan är utsedd till förvaltare av A. Då har han ansvar för bl a hennes ekonomi. Vi vet fakta, att A haft betalningsanmärkning två år i rad. Oklart ännu exakt vad de gäller och varför pappan inte har sett till att betala dem, som är hans skyldighet i egenskap av förvaltare.

Det ska finnas gott om offentliga handlingar att rota i, för den som är hågad. Pappan är rättshaverist och klagar på allt och alla.
Citera
2024-07-27, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Det vet jag inte, jag vet inte heller hur mkt övriga familjen var där.
Dock ska en hund inte utsättas för det utåtagerandet som Essie fått utstå.

Hörde att mamman fått nog o skulle flytta. Undrar om hon ska jobba kvar eller fortsätta sin karriär?

Så hur vet du att mamman fuskar med avvikelsena??
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
I vissa fall kan det säkert, både juridiskt och moraliskt, vara rätt att ta en hund för att rädda den.
Men i det här fallet, först missa en jävla massa chanser man har, och med det förlänga lidandet för hunden, för att sedan hundnappa den.

Jag vete fasen om det här är den gången jag tycker det var moraliskt rätt.

Förlänga lidandet....var hon så illa åtgången..?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aifosarinatak
sertralin? Ziprasidon? Sertindol?

Nej, kommer snart på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto