2024-07-27, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Musk blir bara knäppare och knäppare. Han kan inte få nog av uppmärksamhet och intar därför extremare och extremare hållningar för att få mer av den varan.

Vi bevittnar ett mentalt sönderfall i realtid.

Hans son har dött till wokeviruset och blivit transa, vilket han har pratat om väldigt nyligen, så det är på plats att han tar upp frågan här också då det är i samtid.
Världen om något har blivit knäppt pga allt woke transgrooming shit som pågår, inte för att Elon yttrar sig om saken.
Citera
2024-07-27, 18:24
Medlem
GoranPongs avatar
Återigen är det kristendomen dom ger sig på medans islam vågar dom inte röra.
Citera
2024-07-27, 18:37
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Tyckte mig även se en politisk vinkling, artister och atleter (fackelbärare) var från väst (USA/EU), "vi är enade", inga från öst eller asien vad jag minns
Österlänningarna kan dra åt helvete ur västerländsk sport tycker jag. Det är ingen rättighet att dessa kommunister ska få delta, dom kan organisera sina egna tävlingar.
Citera
2024-07-27, 18:46
Medlem
swimmingpools avatar
Otroligt att folk tror det hånar kristna.
Citera
2024-07-27, 18:48
Medlem
Kristna bryr sig inte om de förlöjligas, de
vet om att de är lite koko. Eller lite annorlunda.
Ingen stor sak
Citera
2024-07-27, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Återigen är det kristendomen dom ger sig på medans islam vågar dom inte röra.

Eftersom du verkar anse att invigningen hånar kristna, skulle du vilja utveckla vad mer specifikt som är ett hån mot kristendomen..?

Jag har personligen ganska svårt att se vad detta skulle ha med religion, eller religiösa uttryck över huvud taget.
Citera
2024-07-27, 18:58
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Kristna bryr sig inte om de förlöjligas, de
vet om att de är lite koko. Eller lite annorlunda.
Ingen stor sak
Helt uppenbart bryr sig vissa kristna väldigt mycket om det. Men håller annars med, detta är 100% en ickefråga, folk letar bara efter något att bli upprörda över.
Citera
2024-07-27, 19:00
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Eftersom du verkar anse att invigningen hånar kristna, skulle du vilja utveckla vad mer specifikt som är ett hån mot kristendomen..?

Jag har personligen ganska svårt att se vad detta skulle ha med religion, eller religiösa uttryck över huvud taget.

Alltså, nånting är det ju med glorian bakom en av deltagarna på bilden, som typiskt används i kristen bildkonst. Samtidigt, resten av uppträdandet känns ju som en blandning av teletubbies, grekiska fabler och studentspex, så man får vara väldigt känslig om man ska uppröras av detta.
Citera
2024-07-27, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Alltså, nånting är det ju med glorian bakom en av deltagarna på bilden, som typiskt används i kristen bildkonst. Samtidigt, resten av uppträdandet känns ju som en blandning av teletubbies, grekiska fabler och studentspex, så man får vara väldigt känslig om man ska uppröras av detta.

Nog för att kristen ikonografi ofta har en gloria men det är ju knappast något unikt för kristendomen. Den typen av ikonografi som skulle kunna vara aktuell tillämpas även, mig veterligen, av ortodoxa kristna och inte kristendomen generellt.

Tillägg: I det här fallet är det väl även snarare fråga om en krona och inte en gloria..?
Senast redigerad av Nulb 2024-07-27 kl. 19:09. Anledning: Tillägg
Citera
2024-07-27, 19:11
Medlem
Litenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolbertarian
Vad anser ni?

Stämningsfull eller respektlöst mot kristna och den sämsta öppningsceremonin någonsin?

https://www.dailymail.co.uk/news/article-13678321/christians-slam-paris-olympics-opening-woke-supper.html
Det var väl helt väntat. Så fort det blir så kallad underhållning handlar det om HBTQ.
Citera
2024-07-27, 19:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Helt uppenbart bryr sig vissa kristna väldigt mycket om det. Men håller annars med, detta är 100% en ickefråga, folk letar bara efter något att bli upprörda över.

Håller helt med! Vem glömmer slakten på 23 människor på tidningen Charlie Hebdo efter några satirteckningar på Muhammed.
Citera
2024-07-27, 19:25
Medlem
Det var helt bisarrt. Jag trodde vi såg en abv de där gayparaderna. Vi släckte tv:n och la barnen tidigare.

Hemskt. Varför vill man se på vuxna män i kvinnokläder och smink?! Vad har det med OS att göra?

Vi går mot ett skrämmande ohälsosamt samhälle. Man såg hur mycket de hade tänkt till, inget var slumpmässigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in