2024-07-27, 16:55
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Emilias Mamma har själv valt att göra en stor intervju med HD
där hon berättar att hon inte klarade stoppa Emila heller.

Enligt Mamman så var bara Emila hemma i väntan på ny placering i ett familjehem. Om allt nu fungerade bra för Emilia att bo med mamma förstår jag inte varför hon skulle flytta igen - det kan inte va bra för något barn att bara flytta runt de behöver en fast punkt med vuxna trygga som finns där för dem.

Det är fruktansvärt de som hänt där alla inblandade bara är barn - Emila bara 14 år som hade hela livet framför sig.

Har läst många tycker att strålkastarna är på Emila och hennes Mamma det hade nog inte varit så om Emilias Mamma avstått från alla de olika intervjuerna hon själv gör.
Sen betyder det inte att man skuldbelägger Emila och Mamman som många tycks tycka.
//

Saxat: HD Betalartikel

Jag hade aldrig kunnat stoppa henne heller, inte när någon bett henne om hjälp.

Dottern har bott i familjehem en stor del av livet, men bodde sedan några veckor hos sin mamma. Mamman väntade på ett nytt besked om placering i familjehem, och försökte göra det bästa av tiden med dottern.

Mamman vet inte vilka fler som skulle vara med på den utlovade festen i Landskrona. Dottern sa sig bara åka med som stöd till den nu häktade kompisen.

https://www.hd.se/2024-07-26/mamman-till-mordade-flickan-vi-skulle-ha-akt-till-tosselilla-imorgon/?utm_source=local_newsletters&utm_medium=email&utm _content=&utm_campaign=HD_Morgonens_Nyheter_2024-07-27

Förstår ni inte att det var endast en nödlösning att E tillfälligt bodde hos mamman.
Soc har tidigare prövat att låta E bo hos mamman igen och det gick snett direkt.
Tror ni soc skulle låta E bo hos mamman i väntan på familjehem om det inte var ett nödfall?
E blev ju SIS placerad för att hon hade skyddsbehov p.g.a att hon blivit misshandlad.
Inte blev det något skydd för E på SIS då det var där de riktiga farorna fanns.
E blev efter tjafset/bråket/hoten mot henne på SIS hemmet akut flyttad till mamman.
Tillfälligt märk väl, i väntan på att soc kunde ordna fram en skyddad familjehemsplacering.
Men dom hann inte flytta E i säkerhet innan hon blev svårt misshandlad & mördad.
E var inte en av SIS hemmets pirayor utan den som förtrycktes av dessa.
Hon hade inte samma livserfarenheter & skadade psyke som de MGM.
Hade hon haft det hade hon aldrig gått på försöket att lura henne till en fest i L-A.
Men nu hade hon inte de & mamman saknade också all erfarenhet av såna saker.
Då hade inte hennes dotter fått åka, för mamman hade insett att det var fara o färde.
Citera
2024-07-27, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det vet du inte. För du vet inte vad de hade planerat istället.
Dessutom visste inte mamman att en var uppdiktad. Hon lät en fjortonåring umgås med jämnåriga vänner i något som lät som en normal oskyldig träff - precis som normal människor låter sina barn göra hela tiden.

Om du menar hyenorna som sliter mamman till ett brottsoffer i stycken så sitter de på väl höga hästar och kraxar - ja.

Även om det är främmande för dig så är det väl känt att barn måste få växa upp och få både ökat ansvar och frihet innan de är 35.
Mamman har inte heller släppt henne vind för våg, utan haft kontakt och hjälpt henne att planera krig resan tills hon är framme.
Ett ganska normalt agerande från en förälder.

I vissa trådar kan föräldrarnas bakgrund och agerande vara relevant för brottet - här är inte BO:s mammas bakgrund relevant.
Vill man söka förklaringar hos andra får man gör det hos dem som fostrat fram sadistiska mördare - inte hos brottsoffret.
Det finns väl ingen normal förälder som låter sitt fjortonåriga barn sova över på en ort som är 8-10 mil bort?!
Dessutom om barnet sedan tidigare har haft det stökigt?
Citera
2024-07-27, 16:56
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Har det framkommit bild och namn på mördartrion!? Finns namn och bilder på dessa monsters föräldrar?! Vore intressant att få se vilka som fostrar fram mördare!

Hon som beställde misshandeln, fanns hon med vid mordet!?

Tre? Dom är väll två?

Ja du kan googla på BO namn så kommer bilder på MGMs
Citera
2024-07-27, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Jag fattar ingenting av hela Jäv grejen med advokaten - hur hamna dom ens i den sitsen?

Orkar någon fördumma det för mig?
Advokaten som skulle försvara en av förövarna har tidigare försvarat brottsoffret.
Det blir alltså en konflikt då hon kan tänkas vilja hjälpa sin tidigare klient, dvs offret, när hon egentligen är anställd att hjälpa förövaren.

Att advokaten inte var medveten om jävsituationen är ett skämt..
Citera
2024-07-27, 16:59
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c.diver
En ansvarskännande morsa till ett trasigt barn som bla säljer sex hade nog aldrig släppt i väg sin 14 åriga dotter på ett skumt pyjamasparty?

Men jag håller med om att vi vill se mördarna och deras föräldrar

Du förstår väl att det är den häktade MGM som bevisligen har sålt sig och inte BO?
BO har ingen sån historik och BO hade rent ut kallat MGM för vad hon var……
Citera
2024-07-27, 16:59
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humleburk
Advokaten som skulle försvara en av förövarna har tidigare försvarat brottsoffret.
Det blir alltså en konflikt då hon kan tänkas vilja hjälpa sin tidigare klient, dvs offret, när hon egentligen är anställd att hjälpa förövaren.

Att advokaten inte var medveten om jävsituationen är ett skämt..

Tack för att du förklarar, jag vet vad Jäv är..

Det jag undrar är hur i helvete dom hamna i den situationen, precis som du säger är det ett skämt. Det är för sjukt att advokaten inte kunnat veta om det..
Citera
2024-07-27, 17:01
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Jag tänker inte delta i någon diskussion om vad andra skribenter enligt dig får eller inte får diskutera. Som flera har skrivit: På Flashback är diskussionen fri!
Citera
2024-07-27, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humleburk
Det finns väl ingen normal förälder som låter sitt fjortonåriga barn sova över på en ort som är 8-10 mil bort?!
Dessutom om barnet sedan tidigare har haft det stökigt?

Jo det gör det! Inte det minsta konstigt att 14 åringar träffar vänner och åker tåg! Mamman hade kontakt med sin dotter hela tiden. Hon kunde väl aldrig tro att dotterns vänner skulle mörda henne! Fy fan vilken chock! Jag hoppas att hon orkar igenom detta! Mamman verkar vara så genom snäll! All kärlek till henne!
Citera
2024-07-27, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Jo det gör det! Inte det minsta konstigt att 14 åringar träffar vänner och åker tåg! Mamman hade kontakt med sin dotter hela tiden. Hon kunde väl aldrig tro att dotterns vänner skulle mörda henne! Fy fan vilken chock! Jag hoppas att hon orkar igenom detta! Mamman verkar vara så genom snäll! All kärlek till henne!
Jo uppenbarligen gör det det, och kolla hur det gick..
Aldrig att mina barn kommer få åka iväg och sova över någonstans utan att man träffat barnen tidigare och helst även föräldrarna.

Mamman verkar vara genomsnäll, nej hon verkar vara naiv. Det är ingen god egenskap hos en förälder.
Att hon säger att dottern ber om mer pengar för att hon har gett sina pengar till en tiggare, vem fan tror på det..?
Citera
2024-07-27, 17:08
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Tack för att du förklarar, jag vet vad Jäv är..

Det jag undrar är hur i helvete dom hamna i den situationen, precis som du säger är det ett skämt. Det är för sjukt att advokaten inte kunnat veta om det..

Min peng på att dom multikrimiella familjerna/släkterna har så många domar och myndighetsbeslut bakom sig att det är svårt att undvika jäv.
Citera
2024-07-27, 17:10
Medlem
MrDonutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det är givetvis inte BO:s mammas agerande som skapat mördare. Men om mamman hade axlat sitt föräldraansvar och inte låtit sin dotter åka (till en uppdiktad fest) utan stoppat henne, så hade ju Emilia levt idag.

De flesta, som skriver i tråden, anser att föräldrar *själva* måste förvissa sig om, vad det är för vistelse som planeras och kontakta de andra föräldrarna - innan en 14-åring kan släppas iväg

Även om det verkar vara främmande för dig, så är det liksom allmänt accepterat, att ett barns föräldrar bör beskydda sin telning. Därför har det rests frågor, om mamman har brustit i sin tillsyn av Emilia.

I så gott som alla trådar där ett barn har utsatts för ett brott eller råkat ut för en olycka, så uppstår tyvärr en diskussion mellan en falang som framhåller, att föräldrarna brustit i tillsyn - och en annan falang, som verkar betrakta föräldrars tillsyn av barn som i det närmaste helt irrelevant för hur det går för barnet.

Levt idag, dött nästa vecka..vad säger att mördarna hade gett sig? De hade planerat om och utfört mordet oavsett
Hade inte gjort någon super skillnad.
Senast redigerad av MrDonuts 2024-07-27 kl. 17:13.
Citera
2024-07-27, 17:11
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zetkin
Mja, en 19-åring som väljer att ha ett förhållande med en 13-14-åring är väl ändå jävligt suspekt. Det händer ju väldigt mycket utvecklingsmässigt mellan 13 och 19 år.
Det är bara snubbar som inte kan få tjejer i sin egen ålder som ger sig på småtjejer, mutar dem med alkohol för att få sex. De brukar inte kunna hitta killkompisar i sin egen ålder heller. Vi brukade ta hand om de där jävla peddona och se till att de flyttade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in