2024-07-27, 12:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Efter att ha läst LVU-dokumenten på MGM så kan jag konstatera att MGM är ett offer lika mycket som en förövare. Fy fan vad vidrigt och hur modern (och fadern var fan är han liksom? Det gäller alla de här barnen, dags att sterilisera alla värdelösa farsor!) samhället svikit dessa barn.

Det finns tusentals barn varje år som utsätts för trauman i någon form, sexuella övergrepp eller annat. Majoriteten av de mördar ingen och kommer inte på tanken att mörda en av sina vänner på ett tortyrliknande sätt.

Vad som är en mer korrekt beskrivning av MGM är antagligen att hon är en individ med dåliga gener som sedan haft ogynnsamma uppväxtförhållanden, vilket kombinerat resulterar i att hon begår mord redan vid 14 års ålder. Hon har ärvt sina föräldrars kassa gener och sedan blivit exponerad för miljöfaktorer. Miljöfaktorerna är uppväxtförhållanden, trauman och den nutida romantiseringen av grovt våld i vissa kretsar, som i sin tur frodats fram i våra utanförskapsområden och dess gängmiljö.

Att bara skylla på föräldrarna och miljöfaktorer är väldigt förenklat. Majoriteten av barn som blir utsatta för våldtäkt begår inte ens brott, än mindre mördar de sina vänner under tortyrliknande former. Genetiskt har hon säkert både en bristande impulskontroll och underutvecklad empati.
Citera
2024-07-27, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
H*d*, född 1990, kom till Sverige från Irak tydligen (men undrar fortfarande om någon av MGMs föräldrar var från Iran då MGM har ett halsband med Irans form). Senaste folkbokföringen var i Västerås, men för tillfället är hon inte folkbokförd någonstans. Har inte lyckats hitta henne i några sociala medier än så länge.

* =U
* = A
Efternamn?
Citera
2024-07-27, 12:39
Medlem
Knegares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karoline76
Hur orkar man ens bli intervjuad? Fattar inte hur hon kan stå på benen ens?!

Jag tror mamman och vänninan har besökt brottsplatsen för att lägga blommor och då har Expressens vidriga murvlar slagit klorna i den svårt chockade mamman och utnyttjat tillfället att genomföra en intervju, enbart för att få klick.
Citera
2024-07-27, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izquierda
Vad är det för folkgrupper inblandade?

BO och hennes mamma har svenska namn men ser inte så nordiska ut. Romer?
På hennes tittok var den spansk/colombia flaggorna om jag minns rätt.
Men ser ju ut som zigenare
Citera
2024-07-27, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Admin kanske försöker hinna med att rensa bort "skräpet",
men det har exploderat inlägg som triggar avrättning av Bo,s- mamma o släkt.
Mördarna tycks inte utsättas för för samma hat-inlägg. Tvärtom där förstår man...
Det är hemskt när man förstår hur skör Emilias mamma är nu.
Hon,som bara ville bara släppa iväg sin dotter till sitt först inbjudna pyjamas party,
och varken mor el dotter hyste misstanka om att detta pyjamas-party var farligt.
Mamman höll telefon kontakt med Emilia under resans gång, för de trodde att själva resan var det utmanande, ingen av de två förstod att farligheterna startade vid resmålet.
Stackars mamman, o tänker samma om Emilas biologiska pappa,
som i denna stund borde känna sig riktigt "låg",
då han tänker på så annorlunda han kunnat handla, medan Emilia fanns i livet.

Exakt precis... Jag ser enbart massa sympati för mördarna medans BOs mor och liv ifrågesättas.. Där jag bor är alla unga tjejer och killar på detta sätt.. jag menar hur de beter sig och hur de ser ut.. man vill tillhöra majoriteten.. plus att hur mycket än vi alla kommer att ta in info om mammans liv kommer vi aldrig att veta hela sanningen vilken just i detta sammanhang är helt irrelevant.. hon är en mamma som har förlorat sitt barn, för mig är resten blabla.. Jag vill fokusera på mördarna och är redan besviken.. de har getts bra svar att återge i sina förhör just i detta forum.
Mest som gör ont är att lagarna är så löjliga vilket ger fler möjligheter till sådana fall.
Citera
2024-07-27, 12:41
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Absolut. Men min poäng är att tjejgäng som misshandlar andra tjejer är ett relativt nytt fenomen och att det har en direkt koppling till gangsterkultur. Det är något mycket sjukt som har bitit sig fast i Sverige.
Tyvärr tar vi efter USA även i detta avseende. På TikTok verkar mobbing och förnedring vara vardag - tanken var nog att trycka ner Emilia där, för att höja sig själva.
Citera
2024-07-27, 12:43
Medlem
Acta-Non-Verba7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndKaa
Hon var i Västerås samma kväll som hon drog, efter det (tidig morgon som jag förstått) befunnit sig i Linköping.

Jag har pratat med Heaven senast igårkväll, hon har ingenting med mordet att göra.

Skrev i #2377 att varken H*aven eller L*yla verkar ha något med saken att göra.

Tyvärr läser inte folk tråden utan hoppar in och ut, så tyvärr riskerar namnen att dyka upp igen.
Citera
2024-07-27, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midtown
Det finns tusentals barn varje år som utsätts för trauman i någon form, sexuella övergrepp eller annat. Majoriteten av de mördar ingen och kommer inte på tanken att mörda en av sina vänner på ett tortyrliknande sätt.

Vad som är en mer korrekt beskrivning av MGM är antagligen att hon är en individ med dåliga gener som sedan haft ogynnsamma uppväxtförhållanden, vilket kombinerat resulterar i att hon begår mord redan vid 14 års ålder. Hon har ärvt sina föräldrars kassa gener och sedan blivit exponerad för miljöfaktorer. Miljöfaktorerna är uppväxtförhållanden, trauman och den nutida romantiseringen av grovt våld i vissa kretsar, som i sin tur frodats fram i våra utanförskapsområden och dess gängmiljö.

Att bara skylla på föräldrarna och miljöfaktorer är väldigt förenklat. Majoriteten av barn som blir utsatta för våldtäkt begår inte ens brott, än mindre mördar de sina vänner under tortyrliknande former. Genetiskt har hon säkert både en bristande impulskontroll och underutvecklad empati.
Exakt, de flesta mördar givetsvis inte. Så din bild är säkert korrekt med både arv och miljö skulle jag tro.
Citera
2024-07-27, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
På ett sätt har ju mamman rätt, hennes dotter är död och inget kan ju få henne tillbaka. Men hon pratar ju i affekt och det kommer troligen ändras allt eftersom tiden går, sorgen går ju i steg och nu är hon i förnekelsen vilket är normalt.
Så är det ju, som förälder så är det ibland ovidkommande vad som sker med mördaren/MÖRDARNA.
Barnet kommer ändå aldrig tillbaka!
Man vill helt enkelt ödsla tid el känslor, inte lägga NÅGRA tankar alls på mördarna.
Mördarna är har inget värde att ens tänka på..
så fungerar vissa av oss mänskor. sorgen o minnet efter det mördade barnet är det som räknas.

Mänskor fungerar olika vid sådana tragedier.
Citera
2024-07-27, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izquierda
Vad är det för folkgrupper inblandade?

BO och hennes mamma har svenska namn men ser inte så nordiska ut. Romer?

Ett tips. Läs tråden innan du kommenterar.
Hela denna tråden är full av exakt samma frågor som din.
Citera
2024-07-27, 12:46
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Efternamn?

H*d*

* = A
* = I

Fick en tillrättavisning av en annan användare förra gången jag outade ett efternamn, men eftersom tråden är full av både förnamn och efternamn på alla fortsätter vi med det.
Citera
2024-07-27, 12:46
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Here we go again BO är kulturellt heeeelt svensk
Kaldaras ÄR ett romskt namn, så är det med det.
https://www.dn.se/sverige/romska-foreningarna-fick-100-miljoner-i-bidrag-pengar-slussades-vidare/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in