2024-07-27, 02:08
Medlem
Ja då är det bara El Mencho kvar att haffa sen är allt fullbordat.
Citera
2024-07-27, 03:13
Medlem
Symboliskt så äre bra för rättsväsendet i USA. Kommer detta att minska knarkkarteller i US/Mexiko not so much. Många yngre generationer är beredda att ta taco-gubbens tron.
Citera
2024-07-27, 03:54
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Noll. ADX har aldrig haft en fritagning. Han kan dock tjöta lite med El Chapo.

Tror du på riktigt att dom kommer få ha kontakt? lol
Citera
2024-07-27, 06:15
Medlem
Miys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Håller med, dom enda som vet säkert lär vara FBI/DEA/HSI och det känns konstigt att dom skulle läcka sån info i ett såhär tidigt skede..

Glöm inte Maskoten han vet ju tydligen allt.
Citera
2024-07-27, 08:55
Medlem
Rotebro-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maskoten
Jag har själv anknytningar till Sinaloakartellen och dom är OGs som kör på traditionell narkotika. Kan dock inte tala om undergrupperingar till Sinaloa.

Citat:
Ursprungligen postat av Maskoten
Jag äger flera lastbilar som används för att frakta narkotika från Spanien till Sverige, direkt från Sinaloa utan mellanhand.

Sluta tramsa nu. Du har gjort bort dig mer än nog.

OnT: Bra jobbat USA. Synd bara att de inte tog äcklet El Mencho också. Han och CJNG är nog de värsta av alla.
Senast redigerad av Rotebro-Retard 2024-07-27 kl. 09:15.
Citera
2024-07-27, 09:32
Medlem
mr.demons avatar
Så Mayo lever då. Trodde mer han var typ Keyser Söze typ. Undrar vem som blir den högsta inom Sinaloa nu då. Blir säkert ett mysigt blodbad.
Citera
2024-07-27, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Ja, det är nåt sånt jag misstänker. Min fråga ska delvis tolkas som retorisk.

Situationen i USAs innerstäder skulle kanske, möjligen, kunna bli mindre illa om de fick in heroin i stället för fentanyl, annars löses nog inte problemen av att haffa höjdare i kartellerna.

Nej precis. Om de däremot skulle jobba på andra sidan av pyramiden och avrätta samtliga knarkare, då saknar kartellerna kundunderlag och kursar.
Citera
2024-07-27, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fantomen86
Läste på länken att både Chapos son och El Mayo kom ur planet lugnt tillsammans med män i kostymer och skakade händer med några på plats innan dom handfängslades och fördes iväg,(enligt personal på flygplatsen) så det verkar nästan vara frivilligt överlämnade och inget lurandes.

Jävligt spännande! Jag gissar på interna strider i Sinaloa och att dom två kommer snitcha mot dom andra!
El Chapo har godkänt det här och kommer få lite bättre privilegier i fängelset, kanske alla tre får samsitta på samma avdelning som tack för att Sineloa kartellen nu utplånas?
El Mayo är gammal och sjuk så han har bara några år kvar ändå, Chapos son kanske får samma deal som El Mayos son fick, och får komma ut om 15 år under ny identitet..
Vem vet?
Chapo sitter i en ensam betongcell dygnet runt... och jag tror inte han har tillfrågats ett ord om det här faktiskt. USA gör det dom vill.
Senast redigerad av DrL0c 2024-07-27 kl. 11:25.
Citera
2024-07-27, 12:24
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winny-
Nej precis. Om de däremot skulle jobba på andra sidan av pyramiden och avrätta samtliga knarkare, då saknar kartellerna kundunderlag och kursar.

Nja, avrätta knarkomanerna lär inte hjälpa heller då det verkar fyllas på hela tiden.

Problemet i USA torde inte vara knarkotikan i sig, utan att samhället är så dysfuntionellt.

Många påstår att ett jätteproblem är att de entreprenörer som ägnar sig åt drogrehabilitering och dylikt inte har incitament att se till att folk blir bra på riktigt.
Citera
2024-07-27, 12:32
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Det står garanterat andra i kön och väntar ivrigt på att få ta över.

Om inte annat, så skaffar de massvis med lika flottiga och psykopatiska ungar, som fortsätter på samma sätt.
Citera
2024-07-27, 12:40
Medlem
Kan mod ändra i rubriken? Blir helt vansinnig på att det står "Mexico" när det heter "Mexiko" på svenska. För fan.
Citera
2024-07-27, 16:14
Medlem
Hur kan folk tro att detta gör skillnad?

Knarkhandeln i Mexico/större än någonsin och escobar med flera är döda sedan länge.

Bara för att ledaren i ett gäng tas bort betyder ju inte det att underhuggarna blir dumma i huvudet helt plötsligt och inte vet hur man fixar kontakter eller smugglar knark.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in