2024-07-26, 19:25
Medlem
Dom greps när deras flygplan landade i Texas nära mexikanska gränsen.

Det sägs att sonen till El Capo som själv greps lurade honom dit. Men jag har svårt att tro på det, varför skulle han överlämna El Mayo och sig själv till USA? Istället för att bara fortsätta gömma sig i Mexico och leva livet. Nu kommer han behöva gömma sig lika mycket och bli ihågkommen som en golare.

Känns troligare att piloten som skulle flyga dom hade gjort en deal med USA för att få 15m$ Bountyn och flög dom över gränsen istället för där dom egentligen skulle landa.
Citera
2024-07-26, 19:30
Medlem
Maskotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomen86

Det sägs att sonen till El Capo som själv greps lurade honom dit. Men jag har svårt att tro på det, varför skulle han överlämna El Mayo och sig själv till USA? Istället för att bara fortsätta gömma sig i Mexico och leva livet. Nu kommer han behöva gömma sig lika mycket och bli ihågkommen som en golare.

Känns troligare att piloten som skulle flyga dom hade gjort en deal med USA för att få 15m$ Bountyn och flög dom över gränsen istället för där dom egentligen skulle landa.
Som insatt i organisationen så kan jag säga att detta var den enda utvägen. Min don, el hefe, Mayo, han är för gammal och ville överlämna sig själv. Tillsammans med sin son så blev dom lovade en deal av USA att om dom lämnar över sig själva så kommer Mayo få vård och sonen kan komma att släppas i framtiden. Detta är dock underground information som jag inte får läcka egentligen, dom kommer undra vem som läckt detta.
Citera
2024-07-26, 20:05
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maskoten
Som insatt i organisationen så kan jag säga att detta var den enda utvägen. Min don, el hefe, Mayo, han är för gammal och ville överlämna sig själv. Tillsammans med sin son så blev dom lovade en deal av USA att om dom lämnar över sig själva så kommer Mayo få vård och sonen kan komma att släppas i framtiden. Detta är dock underground information som jag inte får läcka egentligen, dom kommer undra vem som läckt detta.

Vi vet att det är sommarlov. Det var lite roligt i början men släpp det där nu..
Citera
2024-07-26, 20:07
Medlem
Biggedys avatar
Citat:

Japp, CNN säger samma sak.

Citat:
Zambada boarded a plane with Guzman Lopez, believing they were inspecting property in Mexico near the US border, the law enforcement official said.

But Zambada didn’t know US investigators had exploited a rift in the Sinaloa cartel and Guzman Lopez was helping with Zambada’s capture, the official said.

Lite roligt att El Mayos son vittnade mot El Chapo. Om det som CNN skriver stämmer, så är det alltså El Chapos son som lurar El Mayo i en fälla.

Kan ju vara så att han blivit lovad straffreducering vid en eventuell rättegång. Ska bli spännande att följa.
Citera
2024-07-26, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Japp, CNN säger samma sak.

Lite roligt att El Mayos son vittnade mot El Chapo. Om det som CNN skriver stämmer, så är det alltså El Chapos son som lurar El Mayo i en fälla.

Kan ju vara så att han blivit lovad straffreducering vid en eventuell rättegång. Ska bli spännande att följa.

Verkar inte vara någon officiell källa dock, kan mycket väl vara så att USA medvetet läcker felaktig information för att skapa kaos i kartellen och under tiden kan flytta familjemedlemmar till den som egentligen är förrädaren.

Känns jävligt konstigt att El Chapos son skulle lämna över sig själv och El Mayo för att få strafflindring i USA.
Citera
2024-07-26, 20:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Noll. ADX har aldrig haft en fritagning. Han kan dock tjöta lite med El Chapo.

El Chapo är nog lite uttråkad, så han kan behöva någon likasinnad att tjöta skit med och spela sällskapsspel. Dom herrarna har nog ingen brådska
Citera
2024-07-26, 20:40
Medlem
knark-kungens avatar
Gripen efter att ha levt som efterlyst i 40 år, vilken knark-kung!!
Citera
2024-07-26, 20:52
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Verkar inte vara någon officiell källa dock, kan mycket väl vara så att USA medvetet läcker felaktig information för att skapa kaos i kartellen och under tiden kan flytta familjemedlemmar till den som egentligen är förrädaren.

Känns jävligt konstigt att El Chapos son skulle lämna över sig själv och El Mayo för att få strafflindring i USA.

Håller med, dom enda som vet säkert lär vara FBI/DEA/HSI och det känns konstigt att dom skulle läcka sån info i ett såhär tidigt skede..
Citera
2024-07-26, 23:35
Medlem
Citat:

Mayos son vittnade mot Chapo och kom undan väldigt lindrigt.

https://www.borderlandbeat.com/2024/02/vicentillo-zambada-travels-in-us.html?m=1

Edit: Och nu finns bilder på hur Mayo ser ut idag

https://www.borderlandbeat.com/2024/07/el-mayo-and-joaquin-guzman-arrest.html?m=1
Senast redigerad av falsusinomnibus 2024-07-27 kl. 00:03.
Citera
2024-07-27, 00:11
Medlem
Uncorruptables avatar
Mexico har börjat gå hårt ut mot kartellerna. Säg ett nytt klipp där militären bara köttar ner en kartell från luften med miniguns. Utplånade en hel kartellfraktion med många fordon.
Citera
2024-07-27, 01:20
Medlem
Vet man vad sonen är misstänkt för sett till antal brott osv? Förstår knarksmuggling men brukar ju vara "235 cases of bla bla" osv...

Tänker om det är så att dom inte har jättemycket på just den sonen kanske rättegången för honom inte lir så farlig?
Citera
2024-07-27, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falsusinomnibus
Mayos son vittnade mot Chapo och kom undan väldigt lindrigt.

https://www.borderlandbeat.com/2024/02/vicentillo-zambada-travels-in-us.html?m=1

Edit: Och nu finns bilder på hur Mayo ser ut idag

https://www.borderlandbeat.com/2024/07/el-mayo-and-joaquin-guzman-arrest.html?m=1

Läste på länken att både Chapos son och El Mayo kom ur planet lugnt tillsammans med män i kostymer och skakade händer med några på plats innan dom handfängslades och fördes iväg,(enligt personal på flygplatsen) så det verkar nästan vara frivilligt överlämnade och inget lurandes.

Jävligt spännande! Jag gissar på interna strider i Sinaloa och att dom två kommer snitcha mot dom andra!
El Chapo har godkänt det här och kommer få lite bättre privilegier i fängelset, kanske alla tre får samsitta på samma avdelning som tack för att Sineloa kartellen nu utplånas?
El Mayo är gammal och sjuk så han har bara några år kvar ändå, Chapos son kanske får samma deal som El Mayos son fick, och får komma ut om 15 år under ny identitet..
Vem vet?
Senast redigerad av fantomen86 2024-07-27 kl. 01:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in