2024-07-27, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Varför skulle han ha dödat hunden tror du?
Hur tänkte han i så fall?
Hur kan det ha gått till?
Är han kapabel att manipulera de två filmerna från trädgården med Essie (där verkar hon pigg)?

Han säger att Essie betyder mycket för A. Varför då döda henne?
Jag tror absolut att Essie har haft det fruktansvärt svårt och att A har gått för långt!
Vill bara höra din tankegång.

Det kanske är A som dödat Essie, eller skadat henne svårt så han var tvungen "städa undan henne"
Ingenting är bevisat om filmerna, dom kan vara från ett annat tillfälle.
Citera
2024-07-27, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jzon8988
Det kanske är A som dödat Essie, eller skadat henne svårt så han var tvungen "städa undan henne"
Ingenting är bevisat om filmerna, dom kan vara från ett annat tillfälle.
Troligt scenario också.

Hon är oberäknelig som få.
Citera
2024-07-27, 12:17
Medlem
MrBubss avatar
Ja, Jösses!

Nyss öppnade L*if Facebook-gruppen och skrev ett inlägg om att de blivit avrådda från att vara aktiva på Facebook för att det är ett polisärende med förundersökningssekretess och då frågade någon om det inte varit ett polisärende hela tiden och vips så stängdes gruppen för nya kommentarer....

Den nya gruppen Essie- ska hem har på ca ett dygn samlat över 300 medlemmar och för 1-2 veckor sedan var nog sympatin för familjen Öl*eborg väldigt stor, men det börjar vända och det rejält, för det luktar väldigt illa om hela den här historien.
Citera
2024-07-27, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Kanske det var pappan som var assistent när hunden plötsligt förvann?

Sorry: Såg att du redan nämnt det alternativet.

Mamman var assistent den kvällen.
Vat pappan var, vet ej. Där för att hämta mamman eller kom när mamman ringde om Essies försvinnande?
Citera
2024-07-27, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
Ja, Jösses!

Nyss öppnade L*if Facebook-gruppen och skrev ett inlägg om att de blivit avrådda från att vara aktiva på Facebook för att det är ett polisärende med förundersökningssekretess och då frågade någon om det inte varit ett polisärende hela tiden och vips så stängdes gruppen för nya kommentarer....

Den nya gruppen Essie- ska hem har på ca ett dygn samlat över 300 medlemmar och det för 1-2 veckor sedan var sympatin för familjen Öl*eborg väldigt stor, men det börjar vända och det rejält, för det luktar väldigt illa om hela den här historien.

Som jag skrev för 20 minuter sen. Nu kommer farfar till undsättning.
Citera
2024-07-27, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
”Löser problemen hunden upplever” ?
Är det bara att den upplever saker på ett visst sätt? Inte att den terroriseras?
Hur fan ska det lösas då?
Enda sättet är att ta den ifrån det jävla dårhuset.

Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Vadå "upplever"?

Får en hund stryk så är det väl inte bara en upplevelse.

Om ni ska märka ord, så kanske ni ska ha rätt. Bara ett tips.

Det är fullt möjligt att det bara var omplacering som var möjligt. Det kommer vi ju dessvärre inte få veta nu. Inte heller vet jag hur man skulle ha löst, det jag inte tar betalt för att träna assistenthundar, men det är ju ganska enkelt att se att den metoden hon använde inte löste problemet, eller hur?
Citera
2024-07-27, 12:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Ja

Ej i grav. Jag är ensam. Ni kommer inte få tag i hunden.

Citat från Jönköpings Posten 26 juli:

känns fejk
Citera
2024-07-27, 12:24
Medlem
Nu gick de ut med att det råder tystnad pga förundersökningssekretess och blivit avrådda från att vara aktiv på FB

😂
Citera
2024-07-27, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Om ni ska märka ord, så kanske ni ska ha rätt. Bara ett tips.

Det är fullt möjligt att det bara var omplacering som var möjligt. Det kommer vi ju dessvärre inte få veta nu. Inte heller vet jag hur man skulle ha löst, det jag inte tar betalt för att träna assistenthundar, men det är ju ganska enkelt att se att den metoden hon använde inte löste problemet, eller hur?

Jag förstår inte vad du skriver...
Kan du förenkla?
Citera
2024-07-27, 12:26
Medlem
MrBubss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glasmunken
Som jag skrev för 20 minuter sen. Nu kommer farfar till undsättning.

Detta är så sjukt pinsamt att man häpnar... Nu har L*if öppnat för kommentarer igen, men raderat de inlägg som var en aning negativa eller undrande och nu regnar det styrkekramar och hjärtan istället...

Så pinsamt och patetiskt!

Av någon anledning...host, host...tänker jag på Nordkorea....
Senast redigerad av MrBubs 2024-07-27 kl. 12:28.
Citera
2024-07-27, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Mamman var assistent den kvällen.
Vat pappan var, vet ej. Där för att hämta mamman eller kom när mamman ringde om Essies försvinnande?

Stämmer inte tidsmässigt o vad PÖ sagt. Mamman på filmen var ju ute för att hämta in Essie men började ta in saker istället.

Det man skulle vilja ha info om är Meta-infon men det finns väl inte på filmer? Är inte så insatt i sånt.
Citera
2024-07-27, 12:28
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glasmunken
Ja, var uppenbart sen dag ett. Därför undrar jag om det är bekräftat att hunden är på annan plats.

Att han skulle slåss mot instanser, media, assistantbolag, kommun, inlägg m.m. vet vi sen innan.
Hegamon har insikt i fallet. Läs vad andra skriver.
Hunden lever
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in