2024-07-26, 17:08
Medlem
BlurryFace69s avatar
INFO:
Bostadsrätt värde ca 600 000kr
Bostadslån: 149 000K
Ej fast anställning utan vikariat.
Varit sjukskriven ett tag innan så jag har halkat efter och fått ta en del idiotiska småkrediter.
60000kr
Finns det någon av de större bankerna som kan tänka sig ett samlingslån till bra ränta?

Jag gick in på Lendo o Sambla och där låg ju räntorna superhögt hjälp

Eller vad kan man göra för det går ju inte låna upp bolånet tyvärr
Citera
2024-07-26, 17:16
Medlem
Signalerna från Lendo och Sambla gav dig väl svar?

Ingen av storbankerna kommer att bevilja dig ett lån. Och nischbankerna kommer kräva dig på skyhög ränta.

Nu har du ju dessutom två kreditupplysningar hängande efter dig, som gör din situation ännu svårare.
Citera
2024-07-26, 17:22
Medlem
sebastian66s avatar
Jag tror att det känns som att du kommer att få nej på alla banker. Alla banker vill att man ska ha ett arbete. Om man har ersättning från försäkringskassan räknas inte detta som inkomst.
Även att du har en bostad som är värd en viss summa så tror jag att det kan vara väldigt svårt att få ett lån på banken.
Det är därför du har fått väldigt höga räntor på Lendo och sambla.
Citera
2024-07-26, 17:55
Medlem
Maskotens avatar
Är du korkad? Du har ju svaret stirrandes rakt i nyllet. Sälj bostaden, betala skulderna, sedan håll dig borta från krediter. Du skulle ju kunna försöka ta ett nytt lån i desperation och sedan fortsätta bygga på dina skulder och tillslut stå utan bostad ändå men med kvarvarande skulder. Jävla idiot, jävla bög, jävla sopa
Citera
2024-07-26, 18:37
Medlem
ICA-muppens avatar
Bluestep Bank? Du har ju en säkerhet för lånet.
Citera
2024-07-26, 23:03
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
INFO:
Bostadsrätt värde ca 600 000kr
Bostadslån: 149 000K
Ej fast anställning utan vikariat.
Varit sjukskriven ett tag innan så jag har halkat efter och fått ta en del idiotiska småkrediter.
60000kr
Finns det någon av de större bankerna som kan tänka sig ett samlingslån till bra ränta?

Jag gick in på Lendo o Sambla och där låg ju räntorna superhögt hjälp

Eller vad kan man göra för det går ju inte låna upp bolånet tyvärr

Är därför man ska ha en buffert när något sådant här händer. Då hade du sluppit tagit idiotiska krediter.
Citera
2024-07-27, 12:01
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
Är därför man ska ha en buffert när något sådant här händer. Då hade du sluppit tagit idiotiska krediter.

Det ska man absolut, hade lite men den tog snabbt slut. Att ligga på 12-13 000/mån en tid tar på alla pengar och ja, jag kunde ha sparat mer men satte pengar i en bostadsrätt och levde ett bra liv.
Citera
2024-07-27, 12:04
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maskoten
Är du korkad? Du har ju svaret stirrandes rakt i nyllet. Sälj bostaden, betala skulderna, sedan håll dig borta från krediter. Du skulle ju kunna försöka ta ett nytt lån i desperation och sedan fortsätta bygga på dina skulder och tillslut stå utan bostad ändå men med kvarvarande skulder. Jävla idiot, jävla bög, jävla sopa

Vore kul om du hamnade i min sits vilket du som är så förståndig aldrig skulle göra !
Citera
2024-07-27, 12:08
Medlem
BlurryFace69s avatar
Tillägg:
Jag har arbetat och haft fast anställning sen jag var 19 år.
Att jag var tvungen att sluta berodde på en arbetsskada jag fått genom mitt arbete.
Citera
2024-07-27, 12:49
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Det ska man absolut, hade lite men den tog snabbt slut. Att ligga på 12-13 000/mån en tid tar på alla pengar och ja, jag kunde ha sparat mer men satte pengar i en bostadsrätt och levde ett bra liv.

60000 kr är ingen större summa egentligen. Det hade kunnat varit ännu värre om du hade fastnat i skuldfällan och tagit ännu mer krediter.
Har du ingen släkting som kan ta lån åt så du kommer undan med billigare ränta? Eller har du något av värde som du kan sälja av? Sista utvägen om du inte klarar av att betala räkningarna är väl att sälja bostadsrätten?
Citera
2024-07-27, 13:40
Medlem
TS, går det inte att höja lånet på bostaden? Borde ge bäst ränta
Citera
2024-07-27, 14:25
Medlem
Norrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
60000 kr är ingen större summa egentligen. Det hade kunnat varit ännu värre om du hade fastnat i skuldfällan och tagit ännu mer krediter.
Har du ingen släkting som kan ta lån åt så du kommer undan med billigare ränta? Eller har du något av värde som du kan sälja av? Sista utvägen om du inte klarar av att betala räkningarna är väl att sälja bostadsrätten?

Det är väl bästa sättet att sälja , men trivs man så trivs man.
Senast redigerad av Norren 2024-07-27 kl. 14:29.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in