2024-07-25, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massajen
Har bara lyssnat en halvtimme, men det här var ta mig tusan något av det bästa som sänts i SR senaste året. Inget sentimentalt bölande utan pedagogiskt klarspråk om fackets betydelse och om hur byggarbetsplatser blivit allt vidrigare.

Lyssna på Kim Söderström!
Tyckte också att det var bra, inte det bästa med bra och viktigt om fackligt arbete. Också bra att han lyfter hur korrupt branscher som byggbranschen har blivit, helt sjukt att man som byggbolag kan ta in en en massa underleverantörer och bli helt ansvarsbefriad ifall det händer något.

3 av 5 i betyg.
Citera
2024-07-25, 17:16
Medlem
JoeDoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Och du har utmärkt dig med en extremt nedlåtande text mot det arbetande folket.
Och nu sjunger vi alla Internationalen. Hahaha, sopa.
Citera
2024-07-25, 18:28
Medlem
Marcus Wandt 5 av 5
Otroligt intressant. Bra musik.
Karin Olofsdotter 5 av 5
Otroligt intressant. Mycket bra musik.
Josefine Jinder 1 av 5
Vulgärt och fult snack. Riktigt pantad.
Kim Söderström 5 av 5
Borde va återkommande obligatorisk lyssning för alla byggpampar, makthavare och lagstiftare, med läxförhör!
Intressant och upplysande. Bra musik.
Senast redigerad av kringkring 2024-07-25 kl. 18:32.
Citera
2024-07-26, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Kenza Zouiten Subosic pratar om ett växa upp med en alkoholiserad pappa. Om dubbellivet där allt är bra på ytan men under den är allt kaos, och om frustrationen som leder till att hennes enda sätt att hantera honom är att till slut bryta kontakten med honom, för att slutligen förlåta honom när han är döende i lungcancer.

Måste erkänna att förväntningarna var låga när det gäller att lyssna på en influencer men hennes sommarprat var moget och insiktsfullt.

3 av 5 i betyg.

Citat:
Ursprungligen postat av Iris73
Kenzas sommarprat var för mig överraskande bra. Drog en suck när jag såg att det var ytterligare en ung influencer och media personlighet. Men hon var varken självcentrerad eller omogen, utan gav ett reflekterande och fint intryck. Hennes beskrivning av familjen och kärleken var fina, och hon tog upp frågan om att ge förlåtelse på ett väldigt moget sätt.
Det var inte topp 5 i år, men en riktigt bra timme!

Respons på bägge inläggen: kan bara hålla med! Hade inga alls förväntningar på nån influensare som skymtat förbi i Aftonbladets rubriker när det handlat om nåt ”blogg-bråk” etc.
Men det var ärligt, moget och angeläget. Genomtänkt men inte någon robotmässig genomgång av uppväxten etc, allt som sas hade bäring och mening för berättelsen.

Ett osminkat prat om havererat föräldraskap. Och att det kan gå bra ändå.

3,5+ av 5
Citera
2024-07-26, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Vad är det här för puerila värderingar, nu anses det att man måste förmedla nånting med sitt prat också (säga något allmängiltigt om vad det är att vara människa)
https://www.gp.se/kultur/recension-sommar-i-p1-lasse-holm.23ca9d39-c794-4d56-80f3-f02f1f05befb Artisten och låtskrivaren Lasse Holm vill säga så mycket att han inte lyckas berätta något alls i sitt sommarprat.

Det är ju rent beklämmande att höra att en yngre Lasse Holm går på krogen med Berghagen och ber unga blonda kvinnor att följa med hem på en kopp te! till Berghagen för en fyrkant

Var tvungen att lyssna på Lasse för att höra hur det var med den där fyrkanten med Berghagen.

Men det handlade ju bara om en slät kopp te.

Aldrig funderat på en karriär som rubriksättare?

Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Lasse Holm! Ett djupare sommarprat än jag hade förväntat mig. Han berättar på ett roligt och underhållande sätt om hans problematiska relation till sin far, kärleken till musiken och sin fru. Roligt att höra om när de träffades! Det var ett uppiggande sommarprat och nu gillar jag Lasse Holm ännu mer! Betyg 4 av 5.

Ja han var ju underhållande och hade genomgående en medryckande energi!

Och hoppas han fick rejält med Stim-pengar för alla av hans låtar som han spelade

Sätter också en 4:a.
Citera
2024-07-26, 19:21
Medlem
Igår, Kim Söderström.
Viktigt ämne, många bra punkter. Varför sker inga förändringa? Varför har myndigheter och facket inte fler konteoller av oseriösa byggföretag? Alla dessa underentrepenörer är en djungel.

Men, käre Kim, modernisera din retorik. Att hela tiden anklaga ” kapitalet” är gammalt och otidsenligt. Mer likst sossarnas första majtåg.
Citera
2024-07-26, 20:14
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
Var tvungen att lyssna på Lasse för att höra hur det var med den där fyrkanten med Berghagen.

Men det handlade ju bara om en slät kopp te.

Aldrig funderat på en karriär som rubriksättare?
.
Jo det har jag, "Fyrkanten med Berghagen" är en bra rubrik, eller varför inte "DubbelLasse" istället för dubbelmacka, detta hade inneburit att Lasse & Lasse gått till varsitt avskärmade rum och spänt på varandra och lämnat damerna att vänslas med varandra, eventuellt alltså!

Vad var lögnen i att Lasse Holm ville tömma sig (i en kopp te)
Citera
2024-07-26, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
Ja han var ju underhållande och hade genomgående en medryckande energi!

Och hoppas han fick rejält med Stim-pengar för alla av hans låtar som han spelade

Sätter också en 4:a.
Ja, Lasse var riktigt underhållande, också en riktig förebild när det gäller att behålla en positiv syn på livet, önskar att jag har ens hälften av hans glöd när jag är i hans ålder, vilket jag kanske inte ens blir med tanke på att han är 80+!
Citera
2024-07-26, 22:28
Medlem
Sofi Jeannin berättar om sitt liv och karriär som dirigent. Coolt att hon var med som dirigent på OS-invigningen men hennes sommarprat är lite för smalt och torrt för att väcka mitt intressen. Betyget blir 2 av 5.
Citera
2024-07-26, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Ja, Lasse var riktigt underhållande, också en riktig förebild när det gäller att behålla en positiv syn på livet, önskar att jag har ens hälften av hans glöd när jag är i hans ålder, vilket jag kanske inte ens blir med tanke på att han är 80+!

Ja, som man säger: hatten av!
Också befriande att lyssna till någon som verkligen verkade tycka att det var roligt att sommarprata. Som inte bara gjorde det för att det inte är något som man kan tacka nej till.

Tänker tex på artisten Kristian Matsson (som fö är riktigt bra!, och som spelas alldeles för sällan i svensk radio etc),
i jämförelse betade han av sitt prat mer som en uppgift som bara skulle lösas, med hedern i behåll.

Men var fanns nerven och glöden?

Och han förklarade inte ens varför han kallar sig för världens längsta man.

Han får en 2,5 a.
Citera
2024-07-27, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Jo det har jag, "Fyrkanten med Berghagen" är en bra rubrik, eller varför inte "DubbelLasse" istället för dubbelmacka, detta hade inneburit att Lasse & Lasse gått till varsitt avskärmade rum och spänt på varandra och lämnat damerna att vänslas med varandra, eventuellt alltså!

Vad var lögnen i att Lasse Holm ville tömma sig (i en kopp te)

Eller: ”Jag mötte Lasse, blondinens bekännelser”

Lögn har jag inte påstått, men med uppsåt upphov till icke införlivade förväntningar. Illa nog.
Citera
2024-07-27, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Igår, Kim Söderström.
Viktigt ämne, många bra punkter. Varför sker inga förändringa? Varför har myndigheter och facket inte fler konteoller av oseriösa byggföretag? Alla dessa underentrepenörer är en djungel.

Men, käre Kim, modernisera din retorik. Att hela tiden anklaga ” kapitalet” är gammalt och otidsenligt. Mer likst sossarnas första majtåg.
Kapitalismen då den blir global. Och nej jag har aldrig röstat rött. Men det är så här det blir. Finns nån bransch som inte känner av det här? Arbetare i alla länder…

Nog en och annan woke vänsteraktivist som har såna här pengar i ryggen då de funderar på vad de vill göra av sitt liv. Som min gamla svärmor som stod på barrikaderna runt 68, med pengar i ryggen som farsans fabriksarbetare fått slita ihop. Har aldrig hört henne nämna dem. Det finns vänster och vänster…

Funnes det ett folkparti värt namnet skulle jag rösta på det.

Men lätt är det inte. Hur mycket kan vi leva i vår egen bubbla?
Senast redigerad av Kokoluring 2024-07-27 kl. 10:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in