2024-07-27, 10:31
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndKaa
Hon känner inte dom inblandade, jag är H’s mamma så det är väldigt säkra källor.

H har heller aldrig bott på SIS hem, som dessa tjejer verkar ha gjort.
Tack för klargörandet. Mycket nu om 14-åriga tjejer.
Citera
2024-07-27, 10:31
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndKaa
Hon var i Västerås samma kväll som hon drog, efter det (tidig morgon som jag förstått) befunnit sig i Linköping.

Jag har pratat med Heaven senast igårkväll, hon har ingenting med mordet att göra.

Vi har ingen aning om dina uppgifter stämmer så vi håller den dörren lite öppen på glänt...
Citera
2024-07-27, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Detta är inget direkt ”vanligt” irakiskt beteende att kvinnor dricker och tar knark

Nej, men dålig uppfostran är. Det är väl bevisat på alla håll och kanter i denna tråd. Inte många rätt gjorda från varken BO eller MGM föräldrar. Skall bli intressant, om vi någonsin får veta det (troligtvis inte), att veta etniciteten på resten av avfällingarna, både MGM och deras föräldrar.
Citera
2024-07-27, 10:36
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Är det hon som utsatts för övergrepp av sin mammas partner eller Emelie?

Det är hon och hennes syster som utsatts för mamman.
Hon utsattes dessutom för övergrepp av mammas ”pojkvän”
Fick till och med en könssjukdom av honom vid 13års ålder.
Där tog det länge, för länge innan dom togs ifrån henne.
Citera
2024-07-27, 10:38
Medlem
Tror det handlar om avensjuka...Emilia va vacker och tydligen väldigt snäll..så 2sjuka fula flickor dödade henne
Citera
2024-07-27, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
biträde för Sekretess A bifall till nämndens ansökan och för fram bl.a. följande.
Sekretess A mår sämre efter placeringen, kan inte sova och upplever psykiska
besvär. Anledningen till att hon avvikit från jourhemmen är att hon inte har
känt sig trygg. Sekretess A vill gå till skolan och leva ett vanligt liv. Hon vill
känna sig respekterad och anser att det är fel att hon blir inlåst på en institution.
Sekretess A anser att hon behöver hjälp och stöd i sitt mående, men hon har
inte behov av vård på en institution. Det är inte utrett om Sekretess A:s mående
och beteende är ett symtom på en psykisk störning eller funktionsnedsättning.
Sekretess A är i behov av att skyddas mot ett gränslöst agerande i förhållande
till pojkar och män. Hon har ett vagabonderande sätt i form av att hon avvikit
från jourhemmen och varit borta från några timmar till över en vecka. Hon har
även haft kniv på sig vilket förstärker oron. Sekretess A har varit placerad i
flera olika jourhem och de har inte lyckats skydda henne. Det finns en påtaglig
risk för att Sekretess A:s hälsa och utveckling skadas ytterligare utifrån hennes
socialt nedbrytande beteende.

Det går bara inte att rädda alla och Sekretess A är ett typexempel på detta. Galna hundar lägger man ned, just saying...
Citera
2024-07-27, 10:39
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68

Ja Soc borde inte vänta för länge tills skadan redan är skedd. Emilia och lillebror omhändertogs vid en bra tidpunkt innan styvfadern hann skada dem ännu mer.
Citera
2024-07-27, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Ja, men var inte detta info från modern? Då blir det mer problematiskt. Nu har jag ingen aning om denna Heaven (vilket djävla flumnamn) är inblandad, eller inte, men om det är en anhöring som kommit med uppgifterna kring var hon befunnit sig så kan man inte lita på detta, så klart...

Jag är hennes mamma, och jag har kontakt med Heaven, även om jag inte vet exakt vart hon är, det som har kommit fram är att hon befinner sig i Linköping men inte vart i Linköping.
Därav vet jag till 3000% att hon inte är inblandad i mordet.

Efterlysningen är jag som har lagt ut, och även jag som skriver kommentarerna här.
Citera
2024-07-27, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Hur vet du att dessa morsor har försökt? Du har inte en jävla aning!
Per definition så försöker väl den mer som åtminstone dyker upp på jobbet än nån som skiter i att komma dit överhuvudtaget? Fattar inte hur du menar faktiskt...
Citera
2024-07-27, 10:42
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Problemet är att alla föräldrar har inte förutsättningar för att vara bra föräldrar pga förståndshandikapp, fysiska handikapp, missbruk eller personlighetsstörningar/ psykisk sjukdom.
Helt meningslöst att glöfsa om föräldrars ansvar när samhället låter folk utan förutsättningar bli föräldrar.

Eller bara härma sina föräldrars sätt och vara förälder på? Jag har gått utredning och är normal begåvad, om jag hade haft andra föräldrar och annan familj ( båda mina mamma och pappa kom från trasiga broken up familjer, med barnhems placering och alkoholism ingick ) , hade livet för mig sett helt annorlunda ut. Jag fick aldrig den hjälp av systemet, trots att min mamma inte klarade av föräldrarollen särskilt bra. Tidigt mamma själv, och sen på bollen med jobb och utbildning. Skilsmässa, våld, vräkning från hem, ingen kontakter att dra på.

Men lösningen verkar ju vara tvångssterilisering, som någon här i tråden föreslå. Ett drastiskt sätt och löser klassesamhällets problemer på.
Citera
2024-07-27, 10:43
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Inte undra på att hon blev trasig. En psykolog sa en gång att barn som blir utsatta för sexuella övergrepp blir förstörda inifrån. Han liknade det med ett äpple som blir brunt i kärnhuset. Läskig liknelse , men jag fattar var han menar. Något blir irreparabelt. Förstört. Då förstår man mer MGMs iskalla hat. Läskigt med såna individer i samhället. Hon skulle ha fått betydligt mer hjälp än SIS boende.
Citera
2024-07-27, 10:43
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Nej, men dålig uppfostran är. Det är väl bevisat på alla håll och kanter i denna tråd. Inte många rätt gjorda från varken BO eller MGM föräldrar. Skall bli intressant, om vi någonsin får veta det (troligtvis inte), att veta etniciteten på resten av avfällingarna, både MGM och deras föräldrar.

Du som kommer med en massa skit i tråden och helt uppenbart inte läser så mycket av andras inlägg......

Det känns riktigt bra (för en gångs skull) att informera dig om att "etniciteten" redan är avhandlad minst 100 gånger i tråden.....

Så...kryp tillbaka under stenen som du kom ifrån!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in