Citat:
Ursprungligen postat av
Tervull
Tillåt mig gapskratta!

Bo:s mamma är knappast ansvarsfull! Hennes barn har varit tvångsomhändertagna sedan de var mycket små och när hon väl får tillbaka vårdnaden om sin dotter klarar hon inte ens se efter henne och agera som en normal förälder, utan släpper henne bara vind för våg. Om Emilia hade varit 20 år hade detta inte varit något att lyfta på ögonbrynet över. -”Tåget är framme om 10 minuter, vi ses imorgon mamma”. Men nu var Emilia 14 år med en trasslig bakgrund. Den här mamman borde aldrig fått tillbaka vårdnaden om sin dotter någonsin, Emilia borde varit fortsatt omhändertagen. Om inte detta mordet skett så hade det ändå gått käpprätt åt helvete för henne. Med den bakgrunden och det sk föräldraskapet hade en tragedi skett förr eller senare ändå.
Jag kan hålla med
Mamman var ganska ung när hon fick barn 33 år tror jag att jag läste
Att släppa ut en 14 åring som ska gå på fest och vara borta en hel natt som också nydligen varit på SIS hem är oansvarigt
Men vi kanske inte ska döma mamman i det här skedet då hennes barn blivit mördad
Det är ett hårt straff
Mamman sa att dotten alltid var snäll med stort hjärta och ville hjälpa andra
Jag läste ikväll i media att Emilia hade förolämpat en tjej på SIS hemmet och kallat henne hora och att detta var orsaken till att dessa två tjejer skulle spöa henne och som sen slutade tragiskt
Om det är sant eller inte att de bara skulle spöa henne så tar man väl inte med knivar
Så grovt våld för en förolämpning
Unga människor idag slänger väl ur sig såna ord som hora det är väl tyvärr vardagsspråk för många