2024-07-22, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testoboy15
Hur skulle ni göra om en cs-mottagning inte accepterade en medicinsk behandling? Noll tolerans mot thc/cbd. De är dronabinol och cannabinol som används emot mina enorma smärtor för en krossad kropp.

Vet någon om en cs mottagning-region som accepterar kombinationen?

Jag håller på att bli galen. Jag ska operas om gånger flera också, så smärtlindring behövs.

Tack.

Det här svaret kanske inte är till hjälp då jag inte har exakta detaljer. Men jag har hört i en podcast där dom intervjuar en cannabis kunnig person - han sa att det finns en vårdcentral i Malmö som tillåter det.

Annars är väll grannlandet Danmark närmast för det.
Citera
2024-07-22, 23:37
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testoboy15
Intressant att THC måste bort enl sjukvården trots recept. Men CBD kan vara kvar (?) Hur sjukt är inte det? . Har dem båda för svår kronisk smärta.

Kan man köra CBD ensamt? Tänker på den här kvoten alla pratar om med thc att man måste balansera upp det.

Och hur mycket CBD är logiskt att försöka få till ökningen genom att bli av med ca 30-35mg rent thc? Jag har idag kanske 250mg cbd ihop med 30-35mg thc ifall de ens är möjligt att köra cbd ensamt och om de är det, hur mycket cbd kan man använda utan att de kanske bli nå knasigt i hjärnan osv

Det där med att balansera det har visat sig vara bullshit. Man har testat effekten från thc med och utan cbd. Cbd påverkade inte ruset överhuvudtaget.

Jag har påstått det förut och haft fel, man trodde det förut - men det var bara 2 år sen man insåg det här.

"A clinical study in Neuropsychopharmacology (Nov 2022) sought to determine if increasing the CBD content in a product would reduce the impairing effects of THC. Four different doses of CBD (0mg, 10mg, 20g and 30mg) combined with 10mg THC were administered to 46 subjects via vaping devices. The researchers found that the intoxicating effects of THC “were not significantly modulated by any dose of CBD,” adding: “At CBD:THC ratios most common in medicinal and recreational cannabis products, we found no evidence that CBD protects against the acute adverse effects of cannabis.”4,5 Other studies suggest that low doses of CBD can actually amplify THC’s intoxicating effects and extend the duration of the cannabis high.6 CBD is no more of an “antidote” to THC than caffeine is to alcohol."

https://projectcbd.org/policy/industry-promoted-misinformation-about-intoxicating-hemp/

Det är terpenerna som spelar roll.

Klart du kan använda cbd ensamt. Om du lider av något som cbd hjälper mot.
Senast redigerad av OdCaBo 2024-07-22 kl. 23:41.
Citera
2024-07-27, 01:52
Medlem
Hash

Har rökt på 3 gånger och blev sista gången lite för hög och var ute på tivoli och blev svin paranoid och undrar om de finns nått sätt att inte bli så jövla paranoid
Citera
2024-07-27, 01:54
Medlem
kneegrowhitlahs avatar
rök inte för mkt
Citera
2024-07-27, 02:17
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Nej det finns inget sätt. Tro mig. Sluta röka istället det är inte värt det.
Citera
2024-07-27, 02:22
Medlem
Ja sluta röka detta, då det inte verkar passa dig.

Det kan också vara värt att fundera på att välja ett mer ambitiöst umgänge. Alla dessa vänner är vänner med varandra så länge de alla tar drogen. Så den gruppen splittras förr eller senare. Det blir mer av ett problem senare i livet i och för sig, så den framförhållningen har man inte när man är ung.
Citera
2024-07-27, 03:47
Medlem
Se till att inte glömma att cannabis kan ge paranoida känslor, det blir mer lätthanterligt då och något man kan garva åt istället. Typ, blir du paranoid så tänk bara att det beror på puffarna du dragit i dig. Behöver inte vara mer avancerat än så.

Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Nej det finns inget sätt. Tro mig. Sluta röka istället det är inte värt det.

Inte värt det? Man undrar ju osökt på om du vet vad du pratar om. Låter som att du svalt anti-drogpropagandan utbasunerad av Svenska staten med hull och hår. Alkohol är ypperligt och superbra att berusa sig med, cannabis däremot... Oj, oj, oj!!! Jättefarligt, alla som röker på kommer börja med heroin och dö knarkardöden. Idiot...

Citat:
Ursprungligen postat av Al-Gore-Rytm
Ja sluta röka detta, då det inte verkar passa dig.

Det kan också vara värt att fundera på att välja ett mer ambitiöst umgänge. Alla dessa vänner är vänner med varandra så länge de alla tar drogen. Så den gruppen splittras förr eller senare. Det blir mer av ett problem senare i livet i och för sig, så den framförhållningen har man inte när man är ung.

Ytterligare ensom inte tycks ha den blekaste men du kanske är helnykterist? Vill inte tänka på ditt "ambitiösa" umgänge, fan vilket roligt liv jag kan tänka mig att du har... Dock misstänker jag att du har roligt på egen hand för inte fan lär du ha något umgänge så som du uttrycker dig.
Citera
2024-07-27, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorhora

Ytterligare ensom inte tycks ha den blekaste men du kanske är helnykterist? Vill inte tänka på ditt "ambitiösa" umgänge, fan vilket roligt liv jag kan tänka mig att du har... Dock misstänker jag att du har roligt på egen hand för inte fan lär du ha något umgänge så som du uttrycker dig.

Lite onödigt att vara så taskig mot mig. Jag menade ju inget illa. Men jag var liksom inne på samma bana i ett drogumgänge, och räddades ur det. Man kan använda droger och samtidigt få allt att fungera, men vad jag observerade efter några år var inte så kul för de grupperna. Det är en rimlig iakttagelse.
Citera
2024-07-27, 11:49
Medlem
När man fått i sig för mkt blir ofta känslan överväldigande och man blir rädd för vad som ska hända. Hjärtat slår fort och andetagen känns tunga. Men det är ingen fara egentligen. Men det kan vara bra att i förväg tänka efter om man är på en plats där man kan hantera att bli heelt. Rök mindre nästa gång. Det räcker säkert med nåt enstaka bloss eftersom hasch är koncentrerat. Samma gäller egentligen grönt också eftersom det mesta är så jäävla starkt nu för tiden. Men kan också hålla med tidigare input om att det ibland är bäst att bara låta bli.
Senast redigerad av kos7 2024-07-27 kl. 11:51.
Citera
2024-07-27, 18:01
Medlem
LionFromZions avatar
Anledningen till att du blir paranoid är bara för att det är olagligt. Cannabis förstärker ens känslor och pga stigmat med familj och i samhället så finns paranoian där redan utan att du rökt. Visst skulle du känna samma känsla om någon hittade ditt röka som inte ska det, även on du inte vart pårökt den stunden?

Slutsats: Gör det bara i en miljö där du inte väcker de känslorna från början. Ett tivoli för en oerfaren skriker dåligt sammanhang.

Edit: Att du måste byta umgänge tycker jag inte heller stämmer. Absolut kretsar vissa relationer till fullo kring att vara onykter. Men jag kan av erfarenhet säga att vänner jag lärde känna på den vägen, som har slutat sen länge, är fortfarande mina närmsta. Lär dig känna igen genuinitet och ärlighet, det är det som bygger relationer oavsett.
Senast redigerad av LionFromZion 2024-07-27 kl. 18:44.
Citera
2024-07-27, 18:30
Medlem
R.Bloodworths avatar
Sånt här kan vara lite klurigt att svara på då det finns flera faktorer som kan spela in, t.ex: Genetiken. Vissa har lättare att få paranoia, ångest och rädsla på Cannabis medan andra inte får det alls. Det kan också bero på strainen. THC rikt röka (framförallt Sativa) kan bidra med dessa känslor. Tredje faktorn är dosering.

En bra tumregel är att röka ett bloss och vänta i ca fem minuter. Känns det fortfarande okej efter fem minuter så tar du ett bloss till och väntar ett par minuter. Känns det fortsatt okej så tar du ett bloss till. Rök alltid lite för lite, för du kan alltid fylla på om ruset känns för svagt. Röker du för mycket så får du helt enkelt härda ut och genomgå lidande. För även om cannabis är ofarligt så ska man inte underskatta ångesten, rädslan och paranoian den kan framkalla.

Det som är nice med cannabis är att effekten är ganska omgående, och man kan snabbt känna om ruset kanske blev något mer intensivt, då kan man avvakta.
Citera
2024-07-28, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xutten
THC ger rus, det gör inte CBD. Det är nog det som är grejen med den agendan

Det är ju individuellt hur pass stor dos thc ger rus? Thc har ju också bra egenskaper förutom just ruset, alltså med smärta, ångest osv. De är sjukt bara att min cs mottagning hellre ser mig gå tillbaka till opiater, osv än medicinskt cannabis.

Citat:
Ursprungligen postat av Xutten
Det här svaret kanske inte är till hjälp då jag inte har exakta detaljer. Men jag har hört i en podcast där dom intervjuar en cannabis kunnig person - han sa att det finns en vårdcentral i Malmö som tillåter det.

Annars är väll grannlandet Danmark närmast för det.

Ska kolla upp de i Malmö, men är de endast en vårdcentral kommer de knappast hjälpa då de måste vara en psykiatrisk mottagning som kan skriva ut adhd medicin - och tillsammans accepterar medicinsk cannabis vilket de tydligen inte gör i den här regionen… då blir jag av med min adhd medicin vilket jag tycker är sjukt när man har de på recept….
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in